Lonsdale kleding verboden in de klas !

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:11

Malibu schreef:
Best triest als je dan niet eens meer kan dragen wat je mooi/leuk vind, vind je niet?

En als alle racisten nou eens in een oma jurk gaan lopen? Of als kenmerk sportsokken gaan dragen? Waar gaat het dan heen met de wereld?

Misschien kunnen we dan weer overnieuw beginnen dan doen we allemaal een blaadje voor ons ..... klaar, geen onderscheid meer.

(maar ja, dan krijg je weer vast weer zoiet met het soort blaadje wat je draagt, pff ingewikkeld hoor Scheve mond )


Dit is natuurlijk een beetje onzin allemaal he? Haha!
Iedereen moet gewoon dragen waar hij of zij zin in heeft prima, draag lekker kak kleren, of alto of weet ik wat.
Draag voor mij part Lonsdale, maakt mij niet uit verder maar IK zou gewoon niet iets dragen wat geassocieerd wordt met rascisme (rascisme is verboden, smaak niet Haha!) maar verder moet iedereen gewoon zijn gang gaan, dit is slechts mijn mening Lachen
Ik denk er gewoon het mijne van.

[edit: en verbieden, tsja inderdaad olie op het vuur waarschijnlijk (helaas Scheve mond ) maar scholen kunnen het doen volgens mij, ik heb ook een verbod, op minirokjes, naveltruitjes en baseballpetjes meegemaakt, is provocerend namelijk]

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:16

Rascisme op zich zelf is niet verboden.......Discriminatie is verboden

jaantsje
Berichten: 1323
Geregistreerd: 07-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:19

Zoals ik al zei, ik zie het nut er niet van in om te verbieden.
Wat volgt????????????

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:20

gijsenkim schreef:
Rascisme op zich zelf is niet verboden.......Discriminatie is verboden

Racisme is een vorm van discriminatie Lachen
Laatst bijgewerkt door Eliane op 31-08-04 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:28

Inderdaad wordt Londsdale heel vaak gebruikt als teken dat je tegen zwarte mensen bent, maar dat hoeft niet altijd!
Nou, daar mocht ik dus de klas al niet in omdat ik witte veters heb Verward Wat moet je dan in witte schoenen? Roze veters?

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:28

Eliane schreef:
Rascisme is een vorm van discriminatie Lachen


Klopt

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:35

Cadish schreef:
Inderdaad wordt Londsdale heel vaak gebruikt als teken dat je tegen zwarte mensen bent, maar dat hoeft niet altijd!
Nou, daar mocht ik dus de klas al niet in omdat ik witte veters heb Verward Wat moet je dan in witte schoenen? Roze veters?

Serieus? Dat vind ik écht belachelijk

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:36

Jeetje G&K.. Scheve mond
Art 1 van de grondwet.

Lees artikel 6 ook nog even door.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:36

Hoe kom je daar nou bij???? Rascisme is een manier van denken..... en geen vorm van discriminatie.

Zolang jij alleen maar vind dat alle buitenlanders op moeten rotten mag jij dat best vinden............. maar als jij om die gedachte een allochtoon niet aanneemt terwijl hij wel de beste kandidaat is, DAN pas discrimineer je!.......

Zit een groot verschil tussen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:39

lies schreef:
Jeetje G&K.. Scheve mond
Art 1 van de grondwet.

Lees artikel 6 ook nog even door.


O.

Dus als ik vind dat alle allochtonen weg moeten (niet dat ik dat vind hoor!!!) dan ben ik strafbaar........ Ik dacht dat wij in Nederland zoiets hadden als recht van meningsuiting........ Ik kan het natuurlijk helemaal verkeerd hebben hoor Clown

maja01
Berichten: 177
Geregistreerd: 21-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:41

gijsenkim schreef:
Hoe kom je daar nou bij???? Rascisme is een manier van denken..... en geen vorm van discriminatie.

Zit een groot verschil tussen



Ik zie het niet als een groot verschil racisme is namelijk de oorzaak van discriminatie... oorzaak / gevolg dus... het zijn dus niet twee dingen die totaal opzichzelf staan...

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:41

Malibu schreef:
Belachelijk, Lonsdale is ontworpen door een neger.

Blijkt maar weer dat veel mensen niet weten waar ze over praten Verward


idd echt belachelijk! Boos!

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:42

Racisme is gewoon discriminatie op basis van ras. Het gaat er namelijk van uit dat het ene ras beter is dan het andere, en dat is dus discriminatie.

Ik heb het nog even nagezocht, maar de van dale zegt het ook :

Citaat:
Racisme: 1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat


Overigens vind ik dat als je *denkt* dat buitenlanders op moeten rotten je ook al discrimineert. Alleen uit je het (nog) niet en is het dus niet strafbaar. Maar in je hoofd maak je onderscheid, dus discrimineer je.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:43

O.

Ik dacht dat alleen in Dictaturen gedachtes van bevolkingen voorgeschreven werden???

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:44

gijsenkim schreef:
O.

Dus als ik vind dat alle allochtonen weg moeten (niet dat ik dat vind hoor!!!) dan ben ik strafbaar........ Ik dacht dat wij in Nederland zoiets hadden als recht van meningsuiting........ Ik kan het natuurlijk helemaal verkeerd hebben hoor Clown

Maar G&K als je alle allochtonen weg wel hebben dan discrimineer je toch? Je wilt iemand niet in je land vanwege zijn huidkleur dan wel geloof, dat is toch discriminatie of ben ik nou gek?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:45

Maar er zit wel een groot verschil in het denken en het doen Haha! Haha! Haha!

Ik woon gelukkig in een land waar ik mag vinden wat ik vind, mag zeggen wat ik wil......... ik mag er alleen niet altijd naar handelen!!

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:45

gijsenkim schreef:
O.

Ik dacht dat alleen in Dictaturen gedachtes van bevolkingen voorgeschreven werden???

volgens mij is dit indoctrinatie ?

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:46

gijsenkim schreef:
Maar er zit wel een groot verschil in het denken en het doen Haha! Haha! Haha!

Ik woon gelukkig in een land waar ik mag vinden wat ik vind, mag zeggen wat ik wil......... ik mag er alleen niet altijd naar handelen!!

gelukkig niet zeg!
dat zou wat worden.... Knipoog

maja01
Berichten: 177
Geregistreerd: 21-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:47

Beste GijsenKim,

ben toch nog nieuwsgierig naar wat volgens jou dat grote verschil is tussen rascisme en discriminatie.....?

maja01
Berichten: 177
Geregistreerd: 21-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:47

Waar komt discriminatie dan uit voort?

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:48

gijsenkim"]
O.

Ik dacht dat alleen in Dictaturen gedachtes van bevolkingen voorgeschreven werden???
[/quote]
Ik zeg ook niet dat gedachten voorgschreven worden: het is namelijk niet strafbaar om dat te denken en dus word het niet voorgeschreven.

Maar *ik* vind dat je als je discriminerende gedachtes denkt je dus wel degelijk discrimineert. (begrijp me niet verkeerd: ik bedoel absoluut niet dat bepaalde gedachtes verboden zouden moeten worden ofzo ( Clown ) maar dat het wél al discrimineren is (omdat je dus voor jezelf onderscheid maakt)).

[quote="Gijsenkim schreef:
Maar er zit wel een groot verschil in het denken en het doen
Ja, namelijk of het 'mag' of niet. Maar he is imo allebei wel dirscrimineren (alleen uit je het dus soms niet).
Laatst bijgewerkt door Eliane op 31-08-04 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:48

Cadish schreef:
Inderdaad wordt Londsdale heel vaak gebruikt als teken dat je tegen zwarte mensen bent, maar dat hoeft niet altijd!
Nou, daar mocht ik dus de klas al niet in omdat ik witte veters heb Verward Wat moet je dan in witte schoenen? Roze veters?



in kisten met een spijkerbroek met opgekrulde pijpen als je dat aan zou hebben zou je daar idd niet naar binnen mogen nee...

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:48

maja01 schreef:
Waar komt discriminatie dan uit voort?

even terug lezen, staat beschrijving uit de Van Dale in dit topic.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:48

Precies Haha! Haha! Haha! Haha!

En daarom mag je volgens mij best rassist zijn............ als je maar niet discrimineert Haha! Haha! Haha! Haha!, Toegegeven uiteraard dat dit natuurlijk een utopie is.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:50

maja01 schreef:
Beste GijsenKim,

ben toch nog nieuwsgierig naar wat volgens jou dat grote verschil is tussen rascisme en discriminatie.....?



Discriminatie is het uitvoeren van rassistische gedachten Haha! Haha! Haha!

Had je zelf ook kunnen bedenken, denk ik dan maar............. of ben je blont Haha! Haha! Haha! Haha!

(ook discriminerend )