Bandageren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 19:44

Als je een beetje handigheid hebt snap ik echt niet waar je die tape voor nodig hebt hoor? Verward

Ik gebruik eigenlijk altijd onderlappen van Eskadron, soms vilten.
Ik heb de onderlappen altijd op zo'n maat, dat ze het been anderhalf keer omsluiten als je begrijpt wat ik bedoel.
Dan hou ik het pakketje in het midden van de pijp vast, van daaruit begin ik met bandageren naar beneden en dan weer naar boven.

Ik denk eigenlijk dat het probleem hem zit in het feit dat jij waarschijnlijk helemaal boven aan begint....
Dat doe ik dus niet, is ook niet nodig omdat de kans eigenlijk nihil is dat het paard zich boven het midden zal beschadigen. Dan doe ik het onderaan liever iets dikker.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-02 19:50

Hmm, ben ik dan zo onhandig?

Ik begin iets onder het midden meestal.
Ik doe dus gewoon de onderlap om het been, met het dubbelen stuk zeg maar aan de buitenkant. (dus met dat randje zeg maar) Dan wil ik dus die bandage erom doen maar dan.. óf de onderlap zakt naar beneden Frusty Huilen óf hij schiet los.. Verward Frusty

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 20:27

carola schreef:
Volgens mij bedoelt Chantal Neopreen bandages van Eskadron: als dat zo is: noooooit aan beginnen! Als je de pees kapot wilt hebben, dan moet je neopreen bandages gebruiken... Die warmen de pees veel te veel op, en de warmte kan niet weg. Peesblessures zijn heb gevolg. Ik heb nog nooit zo'n slechte uitvinding in de paardensport meegemaakt.



Met die bandages bedoel ik deze:
Afbeelding
Ik was wat aan het rondsnuffelen op die site wat het verder is hoe of wat heb ik nog niet eens gelezen. Ik gebruik zelf de onderlappen van Eskadron en werkbandages van het merk ??? Ook heb ik er van fleece maar trijdens de training gebruik ik die niet. Ik gebruik trouwens zelden bandages.

Omschijving:
Mit viel Funktion ausgestattet und schnellem Anbringen an das Pferdebein - das sind die wesentlichen Vorteile der neuen CLIMATEX -Bandagen von ESKADRON.

Die erste Lage der Bandage besteht aus CLIMATEX, den dreidimensionalen Schaumstoffrippen, welches exklusiv für ESKADRON gefertigt wird . Es massiert und polstert optimal das Pferdebein und verhindert Druckstellen. Die zweite Hälfte der Bandage besteht aus einem speziellen, hochelastischen und strapazierfähigem Acryl-Polyamid-Lycra-Gewirk mit doppeltem Sicherheits-Klettverschluss. Durch die starke Rückstellkraft wird die CLIMATEX -Bandage auch für Sportpferde mit z.T. sehr hohen Belastungen empfohlen.
Lieferbar sind die Farben weiß, grün, marine, bordeaux und schwarz.

Ik nu geen tijd meer om te vertalen maar als daar behoeft aan is zal ik dat morgen even doen.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 20:54

ik denk dat je de onderlap aan elkar moet vast maken. de bandage er gewoon omheen en die niet vast plakken.

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:07

he nath! weet je al hoe je moet bandageren? zo niet dan leg ik je het wel een keer op stal uit!oke? ik doe het je dan wel voor! de mijne blijven altijd goed zitten!groetjes Haha! Cool

carola

Berichten: 8688
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:12

Chantal, volgens mij zijn dat toch geen neopreen bandages. Ik heb die neopreen dingen ook maar één keer gezien, en gelukkig noooit meer! Zoals ik al zei: neopreen moet je nooit, maar dan ook nooit om een paardenbeen heen doen. Alleen als je peesblessures wilt, maar ja, wie wil dat nou?
Toch ben ik wel benieuwd naar jou bandages 'in het echt', heb ik namelijk nog nooit gezien. Ik ben echt geobserdeerd door benen en beenbescherming, dat vind ik wel zo enorm boeiend! Zelf heb ik kisten vol met bandages, beenbescherming enz. en boekenkasten vol met boeken over benen en beenproblemen bij paarden.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-02 16:04

Owja Carola!?
En de meeste peesbeschermers dan? Die zijn ook van neopreen hoor.. mag je die dan ook niet om doen!?

En kim, ik weet wel hoe ik moet bandageren maar ik zit altijd te kloten met die onderlappen! Schijnheilig Frusty Meestal gaat t de 3e keer pas goed ofzo.. haha Lips are sealed Schijnheilig

carola

Berichten: 8688
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 16:10

Rustig Nath... Peesbeschermers hebben inderdaad ook vaak een Neopreen laagje. Maar vergeet niet dat peesbeschermers niet het hele been omsluiten en dat peesbeschermers niet zo dik zijn als (neopreen!) bandages. Daardoor ademen peesbeschermers veel meer als neopreen bandages.
Dat kan dus veel minder kwaad.
De 3-in-1 beenbeschermers van Neopreen zitten er een beetje tussenin. Die omsluiten wel het gehele been, maar zijn niet zo dik als (neopreen) bandages.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 19:13

carola schreef:
Chantal, volgens mij zijn dat toch geen neopreen bandages. Ik heb die neopreen dingen ook maar één keer gezien, en gelukkig noooit meer! Zoals ik al zei: neopreen moet je nooit, maar dan ook nooit om een paardenbeen heen doen. Alleen als je peesblessures wilt, maar ja, wie wil dat nou?
Toch ben ik wel benieuwd naar jou bandages 'in het echt', heb ik namelijk nog nooit gezien. Ik ben echt geobserdeerd door benen en beenbescherming, dat vind ik wel zo enorm boeiend! Zelf heb ik kisten vol met bandages, beenbescherming enz. en boekenkasten vol met boeken over benen en beenproblemen bij paarden.


van wat voor materiaal zijn neopreen bandages of peesbeschermers dan?

carola

Berichten: 8688
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 19:22

Paardje... van Neopreen dus! Zo heet dat materiaal. Het is een beetje rubberachtig, erg warm en het ademt niet.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 19:43

oke, misschien dat ik die peesbeschermers wel heb! ik gebruik ze niet meer, maar mijn pony kreeg 1,5 jaar geleden volgens wel zijn blesure toen hij die dingen om had Boos! .

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 19:44

oke, misschien dat ik die peesbeschermers wel heb! ik gebruik ze niet meer, maar mijn pony kreeg 1,5 jaar geleden volgens wel zijn blesure toen hij die dingen om had Boos! . ze zitten rondom met klittband.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 20:38

carola schreef:
Chantal, volgens mij zijn dat toch geen neopreen bandages. Ik heb die neopreen dingen ook maar één keer gezien, en gelukkig noooit meer! Zoals ik al zei: neopreen moet je nooit, maar dan ook nooit om een paardenbeen heen doen. Alleen als je peesblessures wilt, maar ja, wie wil dat nou?
Toch ben ik wel benieuwd naar jou bandages 'in het echt', heb ik namelijk nog nooit gezien. Ik ben echt geobserdeerd door benen en beenbescherming, dat vind ik wel zo enorm boeiend! Zelf heb ik kisten vol met bandages, beenbescherming enz. en boekenkasten vol met boeken over benen en beenproblemen bij paarden.


Uhm misschien een domme vraag hoor maar bedoel je die van mij?

carola

Berichten: 8688
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 20:40

ja, die van jou..

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 21:00

O, ok, kippigheid is ook een vak, hihi.

Nou ik heb Fleece bandages van Eskadron, die gebruik ik bijna nooit bij het werk alleen voor mijn ma omdat ze me eens een plezier wou doen. Dit zijn zeg maar de combi bandages, je kan ze gebruiken voor het werk, op rust en op de trailer.
Dan heb ik ook nog de gewone wekbandages, dit is geen standaard merk want die hebben allemaal klitte band, deze niet die hebben een knoopje. Ik heb ze vandaag in de winkel nog in mijn handen gehad maar ik heb dus niet gekeken wat het merk is Frusty Onder deze bandages moet je wel onderlappen gebruiken anders is het ontzettend gevaarlijk.
Ik heb wel al eerder gezegd, ik gebruik ze amper, kijk maar bij itp Haha!
Iig ik zal nog eens zoeken naar dat merk, misschien vind ik ze wel.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 11:36

chantal1 schreef:
O, ok, kippigheid is ook een vak, hihi.

Nou ik heb Fleece bandages van Eskadron, die gebruik ik bijna nooit bij het werk alleen voor mijn ma omdat ze me eens een plezier wou doen. Dit zijn zeg maar de combi bandages, je kan ze gebruiken voor het werk, op rust en op de trailer.
Dan heb ik ook nog de gewone wekbandages, dit is geen standaard merk want die hebben allemaal klitte band, deze niet die hebben een knoopje. Ik heb ze vandaag in de winkel nog in mijn handen gehad maar ik heb dus niet gekeken wat het merk is Frusty Onder deze bandages moet je wel onderlappen gebruiken anders is het ontzettend gevaarlijk.
Ik heb wel al eerder gezegd, ik gebruik ze amper, kijk maar bij itp Haha!
Iig ik zal nog eens zoeken naar dat merk, misschien vind ik ze wel.


gewone stoffen zonder onderlap gevaarlijk?????? of bedoelde je dat niet??????