Wie heeft er al een deken op z'n paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wanneer doen jullie de deken op?

heb ik al op
2 (50%)
zodra de R in de maand is
1 (25%)
oktober
Geen stemmen
anders, nl.......
1 (25%)

Totaal aantal stemmen: 4


Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Wie heeft er al een deken op z'n paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 21:03

of pony natuurlijk Tong uitsteken ???

Ik werd vanavond even met de neus op de feiten gedrukt Bloos! het is al weer bijna september Boos! vorig jaar had ik de Fries al halverwege augustus een regendeken op, die stond dan ook dag en nacht buiten en het was toen veel kouder als nu, maar toch........
Mijn vraag is eigenlijk wie doet wanneer een deken(tje) op?

Reacties als: niet, nooit, onzin etc. hoef ik niet Bloos daar krijg je toch alleen maar discussies van!

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:26

Ynz schiet toch wel in de vacht, dus die wordt straks geschoren en dan gaat ze onder een deken Knipoog Volgens mij doet Martine Rits eerdaags al onder een dunne zomerdeken. Rits blijft wel kort.

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:39

De arabier is zo kougevoelig. De regenbuien die nu telkens over komen maken haar echt niet blij. Maar omdat ze wel graag buiten is heb ik er maar vast een regendekentje op gedaan.
Amber heeft dat niet nodig: die is gewend in nog koudere omstandigheden buiten te staan en die lijkt het gewoonweg nooit koud te hebben. Dus die is nog "bloot".

kiola
Berichten: 78
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:42

nu al een deken? lijkt me wel heel erg vroeg! t moet voor mij onder de 10 graden zijn wil ik een deken opleggen

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:47

Ik ga morgen een regendeken aanschaffen. Dan zet ik hem op stal met zomerdekentje op en overdag in de wei met regendeken.

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 21:51

LindaM schreef:
Ik ga morgen een regendeken aanschaffen. Dan zet ik hem op stal met zomerdekentje op en overdag in de wei met regendeken.


Ja dat zou ik ook wel ideaal vinden, helaas staat hij niet bij mij thuis, en de staleigenaar kan ik het niet aandoen om steeds te moeten wisselen, dus Sim krijgt binnenkort een ongevoerde regendeken op.
Ik heb overigens al wel meerdere paarden op stal met zomerdeken zien staan Lachen

moeshie

Berichten: 1143
Geregistreerd: 17-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:52

Dat hangt eigenlijk allemaal van jezelf af. Eigenlijk is het niet zo goed voor de weerstand van het paard om vlug een deken op te leggen.
Maar wij mensen krijgen vlug medelijden he( ik ook hoor!!)
Maar denk eens aan al die wilde paarden vroeger? (en nu)
Alleen een deken aandoen in erge omstandigheden zoals kiola zei.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:55