SGW Vlietlanden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 09:17

Ik stond met mn winkel op sprong 9, 10en 11 en alles stopte daar zowat.........

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 11:17

gijsenkim schreef:
Ik stond met mn winkel op sprong 9, 10en 11 en alles stopte daar zowat.........

Echt waar joh?
Vond het juist een hele fijne makkelijke hindernis.
Ow, maar je had natuurlkijk ook de M en Z voor hun was het wel even wat hoger dan voor de oefencross, of stopte er daaarbij ook veel?

pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 12:16

Ik heb zondag mee gereden.
Het was mijn eerst echt cross met Lio en de cross ging super goed had alleen een weigering op het water daarna gingen we er wel in
Jammer genoeg was de bodem niet echt geweldig maar ik was wel super tevreden en heel trots op mijn paard had namelijk niet verwacht dat hij het zo goed aanpakte.

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:36

ben uiteindelijk 10e geworden, wel btje teleurstellend maar goed.
dressuur: het was onwijs ingelopen ik kwam aan en ik moest meteen de ring in, raad maar hoe mn proef ging..
springen: maar 1 balke opde laatste dubbel op de laatste hindernis ! haha wel balen, maar veel beter, omdat we vorige springparcours nog veeeeel meer balken hadden Lachen
cross: super! foutloos en 4.12 binnen ( 4.14= ideale tijd ) , de cross vond ik wel oke, maar wat een slechte grond zeg poeehh, allemaal plaggen , en de spring-ring was super zwaar ! en vond het ook jammer dat het waterstuk zeg maar zo klein was, ff inspringen en toen er meteen links weer uit over het bankje Lachen des al niet te min, een gezellige dag gehad en mooi weer !!

wat me opviel bij de oefencross paarden, dat er heel vaak een paar achter elkaar zaten , was wel een btje een gek gezicht zo vanuit het stro dorp. heb ook echt me ogen uitgekeken naar b.v. iemand die met zijn quarter horse, en westernzadel door het parcours ging Haha!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:15

Ook van mij maar even een klein verslagje:

Ik ben om 3.50 uur opgestaan om om 5 uur te vertrekken. Leidschendam is voor ons 2 uur rijden met de vrachtwagen en ik moest om 8 uur starten

Nou kon de organisatie daar niks aan doen, want ik had met 2 paarden opgegeven en ik reed als eerste en als laatste...het is allemaal net gelukt qua tijd...

Pico reed ik als eerste, zij was nog nooit mee op wedstrijd geweest en had nog nooit een proefje gelopen of een parcoursje gesprongen. Ze ging ook alleen mee "voor de lol" om eens te kijken wat ze zou doen. Het verliep ver boven verwachting!! De dressuur ging goed, ondanks de hobbelige bodem. Aan het eind van de proef werd ze steeds heter en voor het laatste halthouden hadden we dan ook een 2 Bloos Uiteindelijk 165 punten, niet verkeerd.

Rex was vervelend in de proef en slecht aan mijn been. Hij zit zowiezo in een dipje qua dressuur en ik had maar 10 minuutjes om los te rijden. Toch nog 175 punten, dus dat viel allang mee. Na mijn proefje heb ik hem (redelijk buiten het zicht van de jury Knipoog ) nog even flink laten werken en toen voelde het al veel beter.

Springparcours stond heel laag en Pico wipte overal zo maar overheen. Rex was zijn "correcties" van na de dressuur alweer vergeten en ging nogal nonchalant rond: 4 balken! Boos! ik hou het er maar op dat het gewoon te laag stond voor hem Schijnheilig

De cross vond ik best aan de pittige kant voor de B paarden. Ik zag best een beetje op tegen die kaasplank bijvoorbeeld! Ik ging als eerste met Pico en het ging superdesuper!!! Wat een lekker crosspaard is dat!! Heerlijke ruime galop en ze trok gigantisch op de hindernissen aan, echt een paard met een groot hart. Ze keek niet op de hindernissen, alleen naar alle mensen, paaltjes en afzetlint Verward
De waterbak wilde ze niet in, maar dat had ik al wel voorzien; ze heeft dat pas 1 keer gedaan en dan nog niet eens een insprong. De inloop was hier zo krap en onlogisch dat ik dat niet eens heb geprobeerd. Maar goed, dat is een kwestie van training.

Rexje deed in de cross wel zijn best en liep netjes foutloos rond, toch wel een beetje trots op mijn dikke dressuurknol Haha!

Uiteindelijk dus heel erg geslaagd en ook wel heel leuk om met 2 paarden te gaan, kan je zo' n mooie cross tenminste 2 keer bekijken Tong uitsteken

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:22

Bashuk schreef:

wat me opviel bij de oefencross paarden, dat er heel vaak een paar achter elkaar zaten , was wel een btje een gek gezicht zo vanuit het stro dorp. heb ook echt me ogen uitgekeken naar b.v. iemand die met zijn quarter horse, en westernzadel door het parcours ging Haha!


Dat meen je niet!? Reed ie daar voor de lol of crosste hij echt mee?????
Lijkt me niet fijn springen met een westernzadel.
Offe, was het misschien iemand die bij de hindernisrechters langs ging om alvast wat uitslagen op te halen?

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 00:23

Simmie schreef:
Dat meen je niet!? Reed ie daar voor de lol of crosste hij echt mee?????
Lijkt me niet fijn springen met een westernzadel.
Offe, was het misschien iemand die bij de hindernisrechters langs ging om alvast wat uitslagen op te halen?



Nee, deze ruiter was een deelnemer... hij was vlak voor mij van start gegaan.
Sja, het was wel een aparte gezicht...

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:14

Ik vond het wel een apart gezicht Haha! tja het leek mij ook niet bepaald congertabel !

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:20

Kan ik ergens de uitslagen vinden van de oefencross paarden van zondag???

Ik wil graag weten wat nummer 130 (vriendin van mij) gedaan heeft. Door dat ongeval liep het erg uit en zijn we (zij ook met dr paard) naar huis gegaan.

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:21

Jammer, dat heb ik gemist. Had ik wel willen zien *LOL*

Had overigens wel prijs maar de dressuur ging zo slecht dat ik al naar huis was, want rekende al niet eens meer op een prijs. Gelukkig was mijn tante zo aardig om te kijken of ik toch boven de helft geeindigd was en bleek ik dus de 5de prijs te hebben! Zo zie je maar.

Wat ik wel knap vervelend vind zijn personen die voor je gestart zijn en gestrand zijn bij een hindernis. Op zich is daar niets mis mee maar dan gaan ze achter je plakken en staan de hinderniscontroleurs te roepen dat ze afstand moeten houden. Stel dat ik ook strand op een hindernis en dat paard dendert dan even op mij...kan daar maar beter niet aan denken en gewoon verder rijden.

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:22

Jorie schreef:
Kan ik ergens de uitslagen vinden van de oefencross paarden van zondag???

Ik wil graag weten wat nummer 130 (vriendin van mij) gedaan heeft. Door dat ongeval liep het erg uit en zijn we (zij ook met dr paard) naar huis gegaan.


www.startlijsten.nl

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:07

Thanks, gevonden!!!!