Gezond maar voedzaam ontbijt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Gezond maar voedzaam ontbijt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 14:12

Tsja, wat is nou een echt voedzaam, maar wel heel gezond ontbijt?

Ik eet nu 's ochtends een bak yoghurt, de ene dag met muesli, de andere dag met hagelslag. :o Vooral het laatste is errrrrg slecht en maakt dat ik een uurtje later al weer honger heb..
Maar in muesli zitten ook veel caloriën en ik raak muesli ook best snel zat...

Daarom vraag ik me af, wat eten jullie als (gezond) ontbijt.
Ik wil eigenlijk weer overgaan op een stuk fruit en dan gewoon een paar boterhammen, maar wat is nu lekker om daar op te doen (dat ik niet straks weer aan de hagelslag of chocopasta zit :P ) Ham of boterhamworst vind ik he-le-maal niets 's ochtends, het liefst een beetje iets 'fris', wat niet meteen te zwaar op de maag ligt...

Nou, ben benieuwd.. :)

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re: Gezond maar voedzaam ontbijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:15

Sandwichspread met plakjes komkommer? Of een lekkere zuivelspread/smeerkaas met plakjes tomaat, ook lekker :j

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:17

Boterham met kipfilet is gezond jam kan ook niet te dik smeren, sandwichspread (vooral komkommer) is goed ook die niet te dik smeren.

Je zou de yoghurt (hopelijk mager) ook eens kunnen doen met stukjes aardbei of frambozen bijvoorbeeld voor de afwisseling.

Anoniem

Re: Gezond maar voedzaam ontbijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:20

Zonnebloem; dat vult toch helemaaaal niet? :? :?

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Gezond maar voedzaam ontbijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:23

Dat ligt net aan de hoeveelheid die je eet, een flinke bak magere yoghurt met fruit of special K en rond 10en nog een cracker met kaas of een banaan en dan heb je pas weer honger rond half 1

Anoniem

Re: Gezond maar voedzaam ontbijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:14

Maar yoghurt + fruit geeft toch geen verzadigd gevoel? Special K of mueslie wel maar fruit?

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:19

Ik eet elke morgen special K en Fitness, bevalt erg goed, zo granen smorgens vullen goed en er zit ten minste niet zo veel suiker in als bij de meeste

dienetje

Berichten: 1242
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Lekkerkerk

Re: Gezond maar voedzaam ontbijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:23

Me zus eet altijd Corn flakes met fruit. I

k doe musli met chocovla (light) En extra krentjes. Of brinta. Of havermout. En die Special K Die hebben heel veel smaken een stuk of 5. En dan iedere keer weer een andere. Of gewoon lekker botterham met smeer kaas light ofzo.

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:25

Ik eet 'smorgens altijd 2 geroosterde volkorenboterhammen met 1 pindakaas en 1 appelstroop. Bevat allerlei belangrijke stoffen om je dag goed mee te beginnen en is nog gezond ook, want zo is het mij door de dietiste aangeraden. En oja, een grote kop groene thee en een banaan horen er ook nog bij :)

Áls ik yoghurt neem, moet dat wel goed gevuld zijn. Anders start je gestel niet op! Mijn yoghurt is altijd gevuld met een banaan, lijnzaad, en zonnatura-musli!

Leonie
Berichten: 2046
Geregistreerd: 19-11-04
Woonplaats: Wechel (Antwerpen!!)

Re: Gezond maar voedzaam ontbijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:35

Smoothies! Het vult goed, het is gezond en nog lekker ook. Je kunt er fruit en groenten (bv spinazie) bij doen naar eigen wens. :)

Havermout werkt bij mij ook goed, met (plantaardige) melk en banaan, appel of peer of... (en kaneel en rozijnen/gedroogde abrikozen).

Anoniem

Re: Gezond maar voedzaam ontbijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 10:27

Als je ontbijtgranen zo goed bevallen, waarom die dan niet als basis houden (met je magere yoghurt) en er elke dag een andere vrucht doorheen snijden?

Voor op brood vind ik Philadelphia light wel lekker. Die met kruiden is lekker met wat sla en komkommer (maar dat vind ik meer voor tussen de middag) maar naturel is het ook lekker met bv wat plakjes aardbeien.

Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re: Gezond maar voedzaam ontbijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:41

Hero fruit ontbijt extra vullend, drink een halve fles en heb tot 12 uur geen honger meer. :)

En anders nog wel is vruchtenyoghurt met honeypuffs erin.

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Gezond maar voedzaam ontbijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:20

Ik heb altijd Special K met melk, vind het een lekker ontbijt en zorg dat ik gleijk wat vocht binnen heb want ik ben een moeilijke drinker.

Ter afwisseling heb ik cruesli met magere yoghurt, vind ik ook erg lekker en vult goed. Meestal heb ik rond een uur of 10 weer trek en dan neem ik 2 of 3 volkoren biscuitjes of een speculaas oid.

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:07

1 of 2 bruine boterhammen met hageltjes en een glas melk. Je kunt er de hele ochtend tegen aan.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Gezond maar voedzaam ontbijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 23:20

Ik ga toch altijd voor de muesli, 4granen van de AH.
Zitten misschien veel caloriën in, maar het vult ook goed waardoor je minder snel weer honger hebt.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: Gezond maar voedzaam ontbijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:17

Volgens mij kan het helemaal geen kwaad 'sochtends veel calorieen binnen te krijgen, als het maar de juiste zijn. Met een gezond, stevig ontbijt heb je veel langer geen trek en eet je dus makkelijker niets extra tot de lunch. Dus een lekkere bak muesli is supergezond, helemaal met wat banaan of een andere vrucht er door heen. Ook Weetabix is erg lekker.. ook met banaan :D

HorsesWoman
Berichten: 2535
Geregistreerd: 05-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:42

Balans ontbijt voelt goed, en daar zit bijna niks in.
Die heb je in appel/peer , chocolade en in naturel.
Erg lekker.
Maar de laatste tijd eet ik zelf 1/2 bruine boterhammen met sandwitchspread of hoe je het ook schrijft.
En dan fijne tuinkruiden.
Errrrug lekker. :9