"wie is de mol" organiseren.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

"wie is de mol" organiseren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 20:18

Ik heb samen me een collega de taak op me genomen om een afdelingsuitje te organiseren.
Nu hebben we het idee gevat, om een mini "wie is de mol"spel te organiseren.
Maar hoe pak ik dit aan? Tips, ervaringen en ideeen gevraagd!!!

Het gaat om ongeveer 15 personen, omgeving Venlo.
In de avonduren (na 18.00) zou het beste zijn, omdat we moeilijk allemaal vrij kunnen vragen ;)

Helderder

Berichten: 10126
Geregistreerd: 13-06-04

Re: "wie is de mol" organiseren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:24

Een vriendin van mij had haar 18e verjaardag gevierd door middel van dit spel te spelen. (Waarbij ik overigens de mol was :D ).
Iedereen die kwam had van te voren een mail gehad met uitleg en een vragenlijst. (Persoonlijke dingen zoals hobby's maar ook de vraag wie de mol wel wil zijn). En ik was van te voren ingelicht wat de opdrachten zouden zijn. Waardoor ik al kon bedenken hoe ik ze kon saboteren.
Tijdens het spel kregen we na elke opdracht wie je als de mol verdacht. En werd je ook gefilmd wie je verdacht. (Leuk om later terug te zien!)
Heb je al een idee welke opdrachten je wilt doen?

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Re: "wie is de mol" organiseren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 20:29

nee, ik heb eigenlijk helemáál nog geen idee, we zijn net met het plan gekomen ;)
Heb je mss een opzetje voor me hoe jullie het gedaan hebben.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Re: "wie is de mol" organiseren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:45

@paula:
heb je daar nog voorbeelden van liggen,die opdrachten,mailtjes etc.
lijkt me ontzettend leuk om te organiseren!

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: "wie is de mol" organiseren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:26

Je kan ook even ergens op het forum van wieisdemol.com kijken - ze hebben eerder een spel georganiseerd daar geloof ik. (En anders krijg je vast wel een boel tips als ze nog een beetje actief zijn nu het wachten op de nieuwe serie is..)

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: "wie is de mol" organiseren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:34

Misschien is het dan heel grappig om dan juist geen mol te inzetten :D

Ooit op kamp heb ik dat ook gespeeld.. Juist, zonder mol. Was echt geniaal want iedereen zat elkaar te beschuldigen, paranoide te doen enz..

Helderder

Berichten: 10126
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:58

Ik weet niet meer precies alle opdrachten maar dit waren ze onder andere;
1. Er werden 2 mensen aangewezen die een plattegrond met walky-talky hadden, en 2 groepen met iedere groep één persoon met walky talky. Die 2 groepen werden ergens gedropt (in het donker en met zaklampen) en moesten dus volgens die plattegrond die de anderen hadden, een route lopen. En onderweg moest je onthouden wat je zag. (2 paraplu's bijvoorbeeld etcetera). Aan het einde moest alles bij elkaar opgeteld worden en die uitkomst was een cijfercombinatie van een koffer.

2. In een schuur waren allerlei puzzelstukjes verstopt, met op de achterkant cijfers. Het was dus de bedoeling om al die puzzelstukjes te vinden en dan de puzzel om te draaien en de som op te tellen.

3. Er hing een lijst met namen, en er lagen allerlei kaartjes met de antwoorden van de mail. (dus wat iedereen als hobby's had etc.) en dan moesten we de antwoorden onder de namen hangen. (heel veel waren er toen al uit, en je kon dus niet overleggen van 'He wat is jouw lievelingskleur oid'. Dus bijvoorbeeld die het georganiseerd had vroeg aan mij; 'Paula, wat is Jantjes lievelingskleur?'.

En er was nog een opdracht waarbij je wederom met een plattegrond voorwerpen moest zoeken (onderverdeeld in 2 groepen), en elk voorwerp bracht geld in de pot. Alleen mocht je niet op de foto komen (niet iedereen wist dat) want dan ging er weer geld uit de pot. Van te voren was namelijk de spelregel één of ander zin van; 'Don't look in the light but keep in the shadow'. Nouja, dat was hem niet maar daar kwam het op neer. (dus de mensen die nadachten wisten dat ze niet geflitst = op de foto moesten).

Het mailtje met de vragen die wij kregen heb ik ook nog;

Zul jij aanwezig zijn -datum- om -tijd- uur?
Zou je de mol willen zijn?
Waarom zou jij een goede mol zijn/geen goede mol zijn?
Wat is je lievelingseten?
Wat is je grootste hobby?
Wat is de mooiste kleur?
Welke plek op aarde is bijna hemels?
Wat is je favoriete tv-programma?
Waar ben je allergisch voor?
Wat is je grootste droom?
Wat wil je worden?
Wat is je grootste angst?
Wat is je slechtste eigenschap?
Wat is je beste eigenschap?
Kun je goed liegen?

Het is wel heel erg belangrijk dat je weet dat iedereen gemotiveerd en actief mee zal doen. Voor mij was het sowieso wel leuk, omdat ik iedereen elkaar zag beschuldigen, maar als speler zelf had ik het denk ik in die groep niet heel veel aan gevonden. Puur omdat er toch te weinig competitie was en strijdt.

Hopelijk heb je hier wat aan. :)

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Re: "wie is de mol" organiseren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 15:44

Ja super, bedankt!!

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Re: "wie is de mol" organiseren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:01

Mijn zusje heeft dit echt erg vaak gedaan, zelf bedacht met allemaal opdrachten enzo ook op feestjes. Hoe ze het precies heeft gedaan weet ik niet maar je zou haar eens kunnen mailen. Als je mij een pb stuurt geef ik je haar email als je dat wilt. :D