wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 20:07

hoi,
ik zit wat met een dillema wat betreft mn bijrijdster. Ik wil binnenkort eens met haar gaan praten.
Ze berijdt mijn haflingerruin van 4 jaar, het klikt van beide kanten echt hartstikke goed. Ze betaalt er geen geld voor, alleen lessen (5 euro per keer). Ook vraag ik dat ze 2-3 keer per week komt. Ze heeft verder geen verplichtingen.
Nu is ze al een stuk of 5x niet naar les geweest, en misschien 1 of hooguit 2x per week komen rijden.
Ik weet dat ze af en toe op de afgesproken dagen moet werken als oproepkracht, en ook dat het de laatste tijd financieel niet echt voor de wind gaat.
Ze moet overigens elke keer 3 kwartier hier heen en terug rijden in een redelijk dure auto(benzine geloof ik), dat was in het begin geen probleem.

Ik zit nu een beetje met wat te doen. Ik wil zowiezo met haar gaan praten, ik hoop dat we het goed op kunnen lossen, maar als de komende maanden regelmatig komen/lessen nemen een probleem is, vind ik dat wel wat vervelend, aan de andere kan wil ik haar ook niet voor het hoofd stoten. Als het nog een maand duurt voor ze weer wat geld heeft, is het geen probleem, maar wat nou als ze echt in de problemen zit?

wat moet ik doen?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:18

Allereerst eens (idd) rustig met haar gaan praten. Als er schot zit in haar financiele situatie, wellicht niet over een maand, maar over 3 maanden, dan is het aan jou om te bepalen of je haar die tijd 'gunt' of niet.

Zit ze echt in de problemen, dan is het voor haar zo gek niet om te stoppen bij jou, lijkt me. 5 euro per les is 20 de maand; iedere keer een kilometer of 50? enkele reis komt ook al snel op 300 kilometer die ze iedere week extra rijdt om bij jou te komen paardrijden, pak 'm beet een euro of 20 per week aan brandstof... Ze spaart dus 100 euro de maand uit wanneer ze niet komt rijden, en helaas weet ik uit ervaring hoeveel die 100 euro uit kunnen maken...

Maar praat gewoon eens met haar, vraag - op een tactische manier - wat het probleem is en vraag naar wat zíj verder nog wil...

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:18

Misschien kun je eens bellen en vragen of er wat aan de hand is?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:30

Dat zou ik dus niet doen... Zou het gewoon persoonlijk doen hoor, ook niet tussen neus en lippen door, maar er gewoon de tijd voor nemen...

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:32

Aangezien dit wel over paarden gaat: van AM naar VMR Lachen

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:03

Zoals al eerder vermeld: ga eens met haar praten. Hoe aardig ze ook mag zijn, je moet wel op d'r aan kunnen. Misschien durft zij wel geen gesprek met jou aan te gaan, omdat ze bang is jou voor het hoofd te stoten. Succes ermee iig.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 23:18

Ik zou idd ook eerst even rustig met haar praten, voordat er misverstanden van komen.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 23:41

Wat pervinco zegt doen,
bellen is een slecht idee, krijg je veel sneller misverstanden van.