al ervaringen met clickertraining?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 17:56

Trouwens, voor degenen die op zoek zijn naar Clickers: De dierenwinkel heeft ze vaak..
Mocht de jouwe er geen hebben en je wil er toch een kan je me even pb-en. Geloof dat ze ca 7 gulden kosten, plus evt verzendkosten als ik ze opstuur. Zit zelfs een klein clickerfoldertje bij (voor honden, maar goed Lachen )

Tara

Berichten: 91
Geregistreerd: 05-02-01

aangemeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-02 13:26

Ik heb me inderdaad aangemald bij die nieuwsgroep, dus ga zo eens kijken of ik er bij mag van ze! Haha!

Volgens mij is het niet erg als je paard in het begin direct zijn hoofd omhoog gooit om het snoepje in ontvangst te nemen. In het begin moet je elk initiatief wat er op lijkt belonen, zodat hij door krijgt wat het gewenste gedrag is. Daarna ga je langzamerhand wat meer vragen (eisen stellen) voordat ie de klik en de beloning krijgt. Omdat je paard denkt het goed te doen, maar de klik nog niet komt, zou hij theoretisch gezien het gedrag keer op keer blijven aanbieden, totdat die beloning in de vorm van de klik en snoepje komt. Ik heb ervaren dat met het aanraken van de neus op een voorwerp het inderdaad zo werkt. Max duwde, en wilde zijn beloning, zonder dat ik er al voor geklikt had. Hij keerde direct weer terug naar het voorwerp en gaf er nog een duw tegen, bleef voor de zekerheid er maar even tegenaan staan. En toen beloonde ik hem wel. Zo leer je ze bepaald gedrag langer te laten zien. Als er andere meningen zijn hoor ik het wel!

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 18:07

ik zag er gister een boek over in de winkel van barbara schöling ofzoiets

Tara

Berichten: 91
Geregistreerd: 05-02-01

klopt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-02 10:30

er zijn (gelukkig) diverse boeken te vinden, want ik zou het niet zelf kunnen verzinnen...

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 17:53

visje schreef:

Hebbe jullie daar daar ook niet soms last van of wacht echt zo lang met 'klik' tot de oefening echt goed is. als je nu wilt dat je paard leert liggen en je bent in het begin al tevreden met een buiging, en je paard gooit direct na die buiging zijn hoofd omhoog voor het koekje, kan dat dan kwaad? Verward


Ik heb alleen het boek nog maar gelezen, maar volgens mij is gewoon de volgende keer alleen een buiging niet meer genoeg voor de klik. Hij moet zo steeds een stapje (buiging) meer doen voor hij de klik+beloning krijgt.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 13:18

Ik weet dat het niet mag, maar toch schop ik dit topic even naar boven. Ik vind het onzin om een nieuw topic te openen.

Ik wil er dus veeeel meer over weten.
Ik heb mezelf aangemeld voor de mailinglist, ruim een week geleden maar.... ik krijg geen reactie. Heb de owner van de list ook al gemaild.

Is hier misschien iemand die daar lid is van de mailinglist en die kan vragen of ik misschien lid mag worden????

Tara

Berichten: 91
Geregistreerd: 05-02-01

mailinglist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-02 11:12

Ik kreeg toen vrij snel een antwoord, dus misschien is er bij jou iets mis gegaan. Volgens mij zijn ze niet zo kieskeurig. Ik zou het gewoon nog een keer proberen, nog een keer aanmelden dus.
Succes!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 11:16

Dank je voor de reactie... ging het al bijna opgeven.
Ik ga het gewoon nog een keer doen!