[HK] Fjorden klets topic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bon_Bon
Berichten: 1476
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Offline

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:35

Zo flink gedooid hier (met hier bedoel ik thuis en neit in dit topic :p )
Bonnepon net ff eten gegeven het weiland was nog wel hobbelig maar de bovenlaag is redelijk ontdooid dus ze liep stuk prettiger met me mee.
Ik had vanmorgen vette mazzel ik rijd altijd op de a9 om naar mn werk (amsterdam) te komen en nét na mij werd a9 afgesloten tijdelijk ivm ijzel, bij mij regende het wel hard maar het was niet glad, dus was net op tijd!!

Anoniem

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:44

heeft hier ook flink gedooid je heb bu echt van dat sneeuw drap

Heb net heerlijk gereden, pony was wat pittig maar luisterde goed Tong uitsteken
En haar manen weer gedaan hahana

Bon_Bon
Berichten: 1476
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Offline

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:45

Lag hier geen sneeuw dus ook geen prut :p scheeld weer.
Heb laatst geprobeerd Bon dr manen te doen maar tis zoo dik het blijft niet recht omhoog staan. ziet er beetje uit als ontplofte wc borstel :p

Anoniem

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:49

wahhahaha jah Boon heeft ook vrij dikke manen maar gelukkig kon ik t wel doen, zij zag er voor de knipbeurt idd ook uit als een ontplofte eeeh wat was t? oja wc borstel hahaha

Marcella

Berichten: 36731
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:22

Carolinef die een ijsbaan heeft en paarden die nu ook dus binnen blijven. Succes met auto's kijken.
Sparky10 geloof dat het hier nog wel meeval uiteindelijk. Een niet omheinde wei zullen de paarden anders wel heel leuk vinden. Clown Niet in de berm gereden, want die was dus wel spekglad en daar kwamen we achter na een rare actie van dat monster van me. Balen dat je scooter overleden is.
XxXchaXxX al lekker bezig geweest. En trots op haar braven paarden.
Moniquelucky die maar lekker het bos in gaat. Ben tot nu toe maar tot de M1 gekomen en ga voorlopig niet meer starten.
Nobbygaard die ook niet kan rijden.
Cinnepin doe maar luxe met de taxi naar stal. En lekker gereden en kapsel gefatsoeneerd.
Troelaatje die maar gaat dressuren in de binnenbak.
Akci die vrijdag misschien maar met de bus gaat.
Sjolvir dan kan ik je dus niet in actie zien op 4 april. Moet trouwens nog steeds een kur verzinnen, maar weet eigenlijk niet of dat ik daar nog zin in heb. Leuke tentenkamp en wil eigenlijk wel meer schaatsfoto's zien. Clown En lijk me heel leuk, maar geen geld en geen vervoer.
Bon_Bon die mazzel had en net de ijzel gemist heeft.

Zo vandaag onverwachts sollicitatiegesprek gehad. Haha! Bolletje vandaag alleen uitgemest en losgegooid. En in de tussentijd een pad geveegd/geschept naar de paddock samen met stalgenoot. Dus we kunnen nu paarden veilig van en naar de paddock brengen. En andere stalgenoot heeft vanmiddag even de bak gesleept dus die is ook weer strak. En als de laatste die rijd ook weer even sleep dan gaat hij weer strak de nacht in. Ga zo afsluiten en naar de ijsbaan toen.

xSiep

Berichten: 3687
Geregistreerd: 25-12-06
Woonplaats: Vilnius, Litouwen

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:26

Handig die samenvatting Marcella!

ben vanmiddag voor het eerst met Guus (4jarige fjordenruin, 4 maand ohz) naar de manege geweest Haha! Hij was al ongeveer een maand niet gereden wegens geen tijd en bevroren bos. Maar ik kon zo opstappen en wegrijden Lachen
Hij was nog nooit verder dan het mensinghebos geweest, maar hij was super braaf! Het enige wat die eng vond waren de putten 'in' het voetpad Nagelbijten / Gniffelen
Dit was ook de eerste keer dat hij in een binnenbak was, vond alles heel erg interessant Tong uitsteken Vooral de spiegels waren helemaal geweldig Tong uitsteken
Een paar mensen keken me een beetje raar aan, pas later begreep ik waarom Nagelbijten / Gniffelen Er kwam een meisje naar me toe die vraagt: 'Jij was toch diegene die M reed met een fjord?'' Ik zeg: ''Ja vanaf zaterdag hoezo?''
Nou joh dat meisje keek naar guus van ''eehh?? Blond Nors opkijken *LOL* '' Ik zeg zo: niet met deze hoor Clown'' ''oohhhh.. Bloos ''
Tja moet er ook wel raar uitgezien hebben, dikke fjord met een enorme wintervacht waarvan de bouw niet klopt en dan denken dat die M1 rijdt ROFL

Daarna vita nog gereden, ging erg lekker Ja
Zaterdag M1 debuut, ben benieuwd Haha!

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:34

Ik ga duimen voor je Haha!
Had je mijn Pbtje nog Tong uitsteken?

xSiep

Berichten: 3687
Geregistreerd: 25-12-06
Woonplaats: Vilnius, Litouwen

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:41

Dankje! Tong uitsteken
Jep Ja net een teruggestuurd!

Opie1991
Berichten: 1201
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:48

Afbeelding

Om de een of andere manier lukt het me niet om foto's te plaatsen hoe sjol het had gezegd.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:49

Maar ik zie hier toch een prachtige fjord die aan het rijp aan het
peuteren is?

annemariej
Berichten: 298
Geregistreerd: 03-01-09

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:55

heye ik heb even een vraagje geven jullie allemaal je fjordjes wormen pasta
ik namelijk niet want dat hoefde niet van de eigenaresse van de stal want ze komen de hele tijd in een ander stukje land om de week maar moet ik het eigelijk wel doen???

Opie1991
Berichten: 1201
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:59

Van deze foto heb ik een schilderij laten maken.

Afbeelding

Dit is de gra kleurige merrie van mijn vriendin (bikkellove). Hier had ze haar een week. Ze heeft altijd op een stukje grond gestaan en is nooit wat meegedaan. Ze is nu al een heel stuk afgevallen. Om even te laten zien hoe dik ze was. Ik ben 1.75 en zij is 1.42 cm en ik kom er niet onder vandaan met mijn benen!!

Afbeelding

Opie1991
Berichten: 1201
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:01

Sjolvir schreef:
Maar ik zie hier toch een prachtige fjord die aan het rijp aan het
peuteren is?



Heb ik via imageShack gedaan. Maar ik bedoel dat je gelijk zo mooie foto erop krijgt ipv deze kleine met die cijfertjes eronder.

Opie1991
Berichten: 1201
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:03

annemariej schreef:
heye ik heb even een vraagje geven jullie allemaal je fjordjes wormen pasta
ik namelijk niet want dat hoefde niet van de eigenaresse van de stal want ze komen de hele tijd in een ander stukje land om de week maar moet ik het eigelijk wel doen???


Gaat om de eitjes die in de poep van een paard zitten. Niet in welk weiland ze staan. Dus ik zou het zeker doen. In de winter een zware wormenkuur en in de zomer een lichtere. Zo heeft mijn DA verteld. Ik doe het standaard om de 8 weken.

annemariej
Berichten: 298
Geregistreerd: 03-01-09

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:06

larixfire: oke maar de eigenaresse is zelf ook dieren arts en die zij dat het niet hoefde.
maar nu weet ik het niet meer want veel vriendinnen zeggen ''wel doen anders krijgt ze wormen'' en dat wil ik ook niet maar heb haar al 1 jaar en nooit geen wormen kuuutjes gegeven ze staat met 2 andere paardjes in een weide van 180 meter bij 90 ongeveer mischien wel groter.

Opie1991
Berichten: 1201
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:11

Vreemd ze verkopen die wormenkuren niet voor niks en dat zou die da toch moeten weten. Je moet zelf weten wat je doet maar als ze met ander paarden op de wei staan zou ik het zeker doen. Beter voorkomen dan genezen.

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:20

Hooi Haha!

even zomaar een vraagje,

wat zouden jullie voor tic vragen/geven?

Tico
12-04-98
Ruin, laat geruint.
139 toont groter!
V: Arin.
Kan met gemak een L2 proef lopen, is op wedstrijd in de B uitgebracht.
Tico heeft een geweldig karakter, kan super lopen maar heeft z'n streken. Een mooie vacht en een volle voorpluk en staart.
http://s156.photobucket.com/albums/t1/T ... any&page=2

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:21

@annem. Zou hem toch maar eens ontwormen.

Hoe bedoel je met elke week ander stukje?
Komen ze weer terecht op dezelfde stukjes of niet.
verweiden kan namelijk er wel voor zorgen dat de hoeveelheid
eitjes die paarden binnen krijgen kleiner is.
Maar ontwormen moet je toch zeker wel.

Marcella

Berichten: 36731
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:26

xSiep graag gedaan. Brave Guus en met Vita heerllijk gereden succes zaterdag.
Larixfire leuke foto's hoor en als je erop klikt krijg je de grotere versie.
Annemariej ik geef om ongeveer 6/7/8 weken een wormenkuur ook in de winter.
X_tico zou het niet weten wat de prijzen van nu zijn.

IJsbaan was dicht wegens water erop.

jSophiaF

Berichten: 6001
Geregistreerd: 26-09-02

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:27

annemariej schreef:
heye ik heb even een vraagje geven jullie allemaal je fjordjes wormen pasta
ik namelijk niet want dat hoefde niet van de eigenaresse van de stal want ze komen de hele tijd in een ander stukje land om de week maar moet ik het eigelijk wel doen???


Ik zou zowiezo er aan gaan beginnen.
Mijn merrie ( haffie) krijgt elke 8 weken netjes een wormenkuur. Over 6 weken laat ik een mestonderzoek doen ( dat is na de 2e wormenkuur sinds ze van het land is ) Als er niks in zit, hoeft ze geen wormenkuur. Ik doe dit nu zo, vanwege de dracht, hoe minder chemische troep in dr lijf , des te beter voor het veulen. Ze moet al elke 2 mnd een Rhino enting hebben.

Maar ik zou zeker er aan gaan beginnen. Er bestaat ook nog iest van een rode bloedworm, die in de darmwand nestelt en als die massaal uit gaan komen, kan je paard ernstig ziek worden en dan ben je eigenlijk in de meeste gevalen al te laat. ( Er zijn speciale wormenkuren die ook de rode bloedworm bestrijd ) 2 jaar geleden heeft een paar dit gehad bij ons op stal, heeft goed 3 mnd in utrecht gestaan.

Ook als de paarden , waarbij jouw paard netjes ontwormd worden, kan jouw paard als nog drager zijn van wormen en eitjes verspreiden. Beter voorkomen dan genezen, als je voor ongeveer 25 euro een goede wormenkuur koopt bij de veearts elke 8 weken, dan ben je goed ingedekt. Als je het niet doet en je paard heeft ze wel en hij wordt er ziek van, kom je er niet met 25 euro.

Ik heb vorig jaar een bijeenkomst bijgewoond over wormen, wormenkuren en Rhino besmetting. Ben daar erg geschrokken wat ik te horen en gezien heb. Oke ze overtrekken het erg, maar toch wordt je met de neus op de feiten gedrukt. Sinds ik mijn merrie heb, krijgt ze elke 8 weken een wormenkuur. Puur uit voorzorg.

Ik hoop dat je hier wat hebt. Ik wil je niet ongerust maken, maar het zijn wel de feiten, verteld door diverse veeartsen, ook buiten de bijeenkomst.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:29

@ Marc. meen je niet?
Heb vandaag van Kinderdijk naar ehhh cafe van Nel (je weet wel net voorbij Kortleve) geschaatst.
Terug moesten we in Oud-Alblas stukje klunen lag toen water
en er was iemand doorgezakt. Heen was het daar al tussen de wakken door slalommen.

Kwam wel steeds meer water op het ijs, maar zoals je op mijn foto ziet (blz terug of zo, gemaakt om 14.30 uur of zo) verder
goed te schaatsen.

Marcella

Berichten: 36731
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:32

Ja echt ijsbaan was dicht wegens water op de baan. Mocht wel op de boezem schaatsen, maar dat vond ik niet echt een goed idee in het donker. De boezem lag trouwens wel 1 dag eerder dicht dan de graafstroom.

Zwaantje_

Berichten: 1181
Geregistreerd: 23-10-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:59

goedeavond Lachen

ga dit weekend niet naar zwaantje... me moeder heeft het te druk met der werk en ik ga helpen Ja en kan toch niks doen dus blijf ik maar thuis trainen voor L1 onderlinge wedstrijd 18de... dus ik ga gewoon wel heen die dag er voor proberen te rijden als de bak goed is en anders ga ik naar de manege ofzo.. en ik zie wel hoe het gaat met de onderlinge wedstrijd Lachen is toch voor de lol dus tja.. even een weekendje in amsterdam ga ook schaatsen zondag bij de jaap edebaan in amsterdam Haha!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 00:18

Aan de ene kant wil ik graag rijden, dus dooi!!
Aan de andere kant dit weekeind molentocht rijden lijkt me ook
bijzonder gaaf!!!
dilemma's dilemma's

Maar Marcella uit je schaatswens maak ik op dat je weer helemaal heel bent?

fjordjes

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 00:19

Even een hoi en een doei van mij. Heb lekker gereden alleen wilde Rutger niet springen! Koppig !@#$%^&*() beest! Hier is het ook redelijk aan het dooien, geen probleem ik haat kou! Weltrusten!