tandartsassistente

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IceQueen

Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-10-02
Woonplaats: Maasbommel

tandartsassistente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 12:26

Wie kan mij vertellen wat het werk van een tandartsassistente precies inhoudt en hoeveel het verdient als je 22 bent?

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:32

Ik ben ooit op een blauwe maandag tandartsassistente geweest. Ik moest baliewerk en stoelwerk doen. Ik hielp assisteren bij een behandeling, moest de vullingen bv klaarmaken, zorgen dat alles voor een behandeling klaarstond en de spullen sterelliseren. Afspraken maken, telefoon beantwoorden, kaarten op orde houden etcetc. Je bent altijd druk, mar het was wel leuk werk.. Ik vediende alleen erg weinig, weet niet hoe het nu zit. Vriendinnen van mij werken ook als assistente, de een verdiend rond de 1400euro bruto gok ik bij 32 uur werken per week, zij is 24 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:36

Ik ken iemand die nu bij de orthodontist werkt. Ze had ook een jaartje als tandartsassistente gewerkt, maar vond het werk erg saai. Veel papierwerk en dat soort dingen, maar niet veel werken met de patient. Overigens was zij een jaar of 24. Lachen
Ze werkt dus nu bij de orthodontist, en daar heeft ze het heel erg naar haar zin. Ze doet daar veel werk met de patienten zegmaar. Lachen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 15:33

Kimberley77 schreef:
Ik ben ooit op een blauwe maandag tandartsassistente geweest. Ik moest baliewerk en stoelwerk doen. Ik hielp assisteren bij een behandeling, moest de vullingen bv klaarmaken, zorgen dat alles voor een behandeling klaarstond en de spullen sterelliseren. Afspraken maken, telefoon beantwoorden, kaarten op orde houden etcetc. Je bent altijd druk, mar het was wel leuk werk.. Ik vediende alleen erg weinig, weet niet hoe het nu zit. Vriendinnen van mij werken ook als assistente, de een verdiend rond de 1400euro bruto gok ik bij 32 uur werken per week, zij is 24 jaar.

Hmm zoveel verdien ik nog geen eens voor 32 uur per werk en ik ben bijna 26. Het lijkt mij wel een leuke baan kan alleen niet zo goed tegen bloed.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 23:24

Aan dat bloed wen je echt hoor. Het klinkt heel grof, maar op gegeven moment zie je niet meer dat er een patient ligt, maar alleen het gebit. Natuurlijk houd je wel rekening met de patient, maar word alles objectief en juist heel interessant. Idd is het salaris tegenwoordig wel wat omhoog geaan, zij heeft het daar ook erg goed, ze werkt in Soest. Een ander kennisje van mij is 22 en verdiend geloof ik onder de 1000 euro en dat voor een fulltime week..Ik verdiende toen de tijd, 5 gulden per uur en was 21 jaar, had ik al gauw bekeken dus..

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:42

Ik ben ook tandartsassistente geweest. Heb ook geholpen bij de stoel, afspraken gemaakt, telefoontjes aannemen... Vond het op zich wel leuk, maar het was maar voor een paar maandjes omdat de assistente met zwangerschapsverlof was. De meeste klanten behandelen je heel netjes, maar er zijn er ook genoeg die dat niet doen. Je merkt heel goed dat mensen je per definitie al 'dom' vinden (ben ook nog eens blond). Ik was een keer een afspraak aan het maken, dus ik vroeg 'Wat is de naam?' Krijg ik als antwoord: 'van Dam, v-a-n- d-a-m.'
Duuhhhhh .
Maar op zich is het wel leuk. Bij de stoel vond ik veeeel leuker dan achter de balie.