[ENQ] Slapen en dromen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Antheya
Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-01-05

Re: [ENQ] Slapen en dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 12:46

Leeftijd: 16

Geslacht: V

Heb je een slaapstoornis? (bv: slapeloosheid, slaapwandelen, tandenknarsen, praten)
Nee, vroeger wel regelmatig 'last' gehad van slaapwandelen.

Hoeveel uur slaap je gemiddeld per nacht?
8 uur

Hoe vaak onthoud je je dromen gemiddeld per week?
+- 1 keer

Heb je last van nachtmerries?
Niet meer.

Zo ja, zijn deze nachtmerries willekeurig, of zijn ze het gevolg van een traumatische gebeurtenis?
Willekeurig, wel allemaal dezelfde soort beelden.

Worden je dromen regelmatig herhaald of droom je iedere nacht iets anders?
Nachtmerries herhalen, dromen zijn altijd anders.

Denk je dat dromen uit te leggen zijn?
Nee, nachtmerries in ieder geval niet, dromen zijn vaak naar aanleiding van normale gebeurtenissen in de afgelopen dagen.

Waar denk je dat dromen uit voortkomen?
Opmerkende gebeurtenissen die net iets meer indruk op je hebben gemaakt dan andere dingen, die blijven volgens mij simpelwel gewoon hangen.

xTamara

Berichten: 1343
Geregistreerd: 11-02-07

Re: [ENQ] Slapen en dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 12:55

Leeftijd:
18

Geslacht:
Vrouw

Heb je een slaapstoornis? (bv: slapeloosheid, slaapwandelen, tandenknarsen, praten)
Ik praat/lach vaak in mijn slaap..

Hoeveel uur slaap je gemiddeld per nacht?
8/9

Hoe vaak onthoud je je dromen gemiddeld per week?
pf.. 2 denk ik

Heb je last van nachtmerries?
Soms

Zo ja, zijn deze nachtmerries willekeurig, of zijn ze het gevolg van een traumatische gebeurtenis? Willekeurig

Worden je dromen regelmatig herhaald of droom je iedere nacht iets anders?
Iets anders

Denk je dat dromen uit te leggen zijn?
Vast wel,

Waar denk je dat dromen uit voortkomen?
Uit bepaalde belevenissen die dag

Optioneel:
Kun je een droom voor ons opschrijven die je je nog herinnert?
Ik zat een keer in een spel, (voor nintendo DS ofzo..)
Ik was zo'n poppetje.. en ik moest een level doorlopen zonder door bepaalde dieren aan te raken.. ze mochten me ook niet zien geloof ik..
Toen kwam ik uit bij een meer waar niemand te bekennen was.. en er was daar een soort grot met blauwachtig glas ervoor.. en daarin zag ik dus een vriendin van mij staan.. en omdat ik haar wou bevrijden maakte ik het glas kapot.. en toen zat er een beer achter.. Toen werd ik wakker.
(Echt een vage droom)

Wat denk je zelf dat die droom betekent?
Geen flauw idee..

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Re: [ENQ] Slapen en dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 13:21

Leeftijd:
25 jaar

Geslacht:
Vrouw

Heb je een slaapstoornis? (bv: slapeloosheid, slaapwandelen, tandenknarsen, praten)
Niet dat ik weet.

Hoeveel uur slaap je gemiddeld per nacht?
8 uur

Hoe vaak onthoud je je dromen gemiddeld per week?
2 keer

Heb je last van nachtmerries?
Nee

Zo ja, zijn deze nachtmerries willekeurig, of zijn ze het gevolg van een traumatische gebeurtenis?
Nvt

Worden je dromen regelmatig herhaald of droom je iedere nacht iets anders?
Ik droom elke nacht iets anders.

Denk je dat dromen uit te leggen zijn?
Sommige wel, anderen niet.

Waar denk je dat dromen uit voortkomen?
Dingen die je mee maakt, dingen die in je gedachten spelen.

Optioneel:
Kun je een droom voor ons opschrijven die je je nog herinnert?
Vannacht heb ik gedroomd dat ik met een aantal onbekende vriendelijk mensen hier op het dorp omging.
Mensen die ik irl niet kende, maar in mijn droom woonden ze ineens op mijn dorp, kwamen in de kantine waar ik vrijwilligerswerk doe, etc.
Op een dag zouden we met een groepje naar een strand gaan waar ik nog nooit was geweest, en ik reed met anderen mee.
Maar ipv naar het strand, gingen we naar een manege.
Ik moest koekjes, chips, snoep en frisdrank meenemen voor op het strand.
Volgens mijn "vrienden" was dat afgesproken en hoefden we niet te betalen.
Achteraf kwam ik er achter dat er helemaal niks afgesproken was en dat ik had gestolen.
Toen werd ik wakker.

Wat denk je zelf dat die droom betekent?
Dat ik soms te snel mensen vertrouw, en te vaak uit ga van het goede in de mensen.
Dat is ook wel iets waar ik wel eens aan denk.

Groetjes Joëlla en Michelle Knipoog[/quote]

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re: [ENQ] Slapen en dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 13:28

Leeftijd: 20,5

Geslacht: Merrie wou ik opschrijven haha VROUW dus

Heb je een slaapstoornis? (bv: slapeloosheid, slaapwandelen, tandenknarsen, praten) Nee

Hoeveel uur slaap je gemiddeld per nacht? 7 uur

Hoe vaak onthoud je je dromen gemiddeld per week? 2/3 x

Heb je last van nachtmerries? Heel toevallig de afgelopen week wel (2x). Normaal valt het wel mee!

Zo ja, zijn deze nachtmerries willekeurig, of zijn ze het gevolg van een traumatische gebeurtenis? Willekeurig, maar wel ergens waar ik bang voor ben. Zo was ik Coentje (mn huurpony, mijn allesje) KWIJT! Nergens te bekennen. Dag erna droomde ik dat ik achterna werd gezeten door een vreemd persoon Nagelbijten / Gniffelen dat is niet echt iets waar ik dagelijks over nadenk, dus willekeurig.

Worden je dromen regelmatig herhaald of droom je iedere nacht iets anders? Ik heb wel een paar keer gehad dat mijn dromen herhaalt werden! Echt gek! Maar meestal iets anders en niet elke nacht.

Denk je dat dromen uit te leggen zijn?
Niet allemaal

Waar denk je dat dromen uit voortkomen?
Dingen waarover je zit, wat je graag wilt of juist niet, die je mee maakt of hoe ze verder zouden lopen. Heel stom, droomde ooit dat ik een vierkante kruiwagen tegen kwam op stal. Maar er was niets anders dus ik moest die maar pakken. De dag erna kwam ik op stal en hadden ze een kruiwagen 'verbouwd'! Ik voorspel ook wel is dingen op 1 of andere manier Nagelbijten / Gniffelen

Optioneel:
Kun je een droom voor ons opschrijven die je je nog herinnert?
Van de week droomde ik dus dat Coentje KWIJT was! Ik had overal gezocht en al 3 dagen was ie spoorloos. Ik was helemaal kapot, janken, janken, hopeloos verder zoeken.. Ik bedacht me dat ie misschien wel is op het grasveldje achter ons huis zou kunnen staan. Ik ging gauw kijken en.. daar stond ie!

Wat denk je zelf dat die droom betekent?
Meneertje is al wat ouder, jaartje of 18. Is mijn leasepony dus niet van mezelf.. dus ik denk de angst om hem kwijt te raken!

Bolivia

Berichten: 1348
Geregistreerd: 29-01-07

Re: [ENQ] Slapen en dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 13:28

Leeftijd:
15

Geslacht:
vrouw

Heb je een slaapstoornis? (bv: slapeloosheid, slaapwandelen, tandenknarsen, praten)
moeite met inslapen (kan uren duren)

Hoeveel uur slaap je gemiddeld per nacht?
doordeweeks 6 à 7 uur, 's weekends 11 uur

Hoe vaak onthoud je je dromen gemiddeld per week?
7 keer

Heb je last van nachtmerries?
ja, maar niet zo vaak

Zo ja, zijn deze nachtmerries willekeurig, of zijn ze het gevolg van een traumatische gebeurtenis?
ze zijn willekeurig

Worden je dromen regelmatig herhaald of droom je iedere nacht iets anders?
ze worden regelmatig herhaald

Denk je dat dromen uit te leggen zijn?
ja

Waar denk je dat dromen uit voortkomen?
uit wat je in je onderbewuste verlangt en denkt

Optioneel:
Kun je een droom voor ons opschrijven die je je nog herinnert?
ik droom elke nacht dat ik in Chamonix ben en in stoeltjesliften ga, ook komen er wandelingen in voor en klim ik veel daar

Wat denk je zelf dat die droom betekent?
ik ga elke zomer naar Chamonix, heb ontzettende 'heimwee'

Maripossa

Berichten: 741
Geregistreerd: 07-07-07
Woonplaats: Naarden

Re: [ENQ] Slapen en dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 15:25

Leeftijd:
13

Geslacht:
vrouw

Heb je een slaapstoornis? (bv: slapeloosheid, slaapwandelen, tandenknarsen, praten)
nee.

Hoeveel uur slaap je gemiddeld per nacht? 8 uur doordeweeks, in het weekend ongeveer 11 uur.

Hoe vaak onthoud je je dromen gemiddeld per week?
in het weekend onthoud ik mijn dromen altijd wanneer ik wakker word, maar ik ben ze 's avonds alweer vergeten. 2x dus.

Heb je last van nachtmerries?
soms wel ja.

Zo ja, zijn deze nachtmerries willekeurig, of zijn ze het gevolg van een traumatische gebeurtenis?
geen dingen die ik zelf mee heb gemaakt, maar wel over angsten die ik heb. Ik heb eens gedroomd dat ik iemand door een trein overreden zag worden. Dat is een soort angst van mij.

Worden je dromen regelmatig herhaald of droom je iedere nacht iets anders?
sommige dromen lijken vaker terug te komen. Maar ik onthoud mijn dromen meestal niet dus het déjà vu moment kan ook in de droom zelf zitten.

Denk je dat dromen uit te leggen zijn?
ja, alhoewel ik het soms ook echt niet zou weten.

Waar denk je dat dromen uit voortkomen?
dingen die je bezighouden in je leven, die je moet verwerken.

Optioneel:
Kun je een droom voor ons opschrijven die je je nog herinnert?
Ik heb eens gedroomd dat ik in mijn vorige huis (ben verhuisd op mijn zevende) was. Toen stond ik onderaan de trap naar boven en vroeg aan een meisje dat bovenaan stond of het veilig was boven. Ze waren overal namelijk met ketchup aan het schieten uit waterpistolen. Het meisje aan wie ik dat vroeg zei 'ja', en spoot vervolgens ketchup in mijn gezicht.

Wat denk je zelf dat die droom betekent?
ik heb werkelijk geen flauw idee. Nagelbijten / Gniffelen

x_Charlie

Berichten: 2890
Geregistreerd: 22-02-06

Re: [ENQ] Slapen en dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 15:36

Michje schreef:
Leeftijd: 17
Geslacht: V
Heb je een slaapstoornis? (bv: slapeloosheid, slaapwandelen, tandenknarsen, praten) : nee
Hoeveel uur slaap je gemiddeld per nacht? : 8
Hoe vaak onthoud je je dromen gemiddeld per week? : hooguit 2 keer
Heb je last van nachtmerries? : ja, af en toe
Zo ja, zijn deze nachtmerries willekeurig, of zijn ze het gevolg van een traumatische gebeurtenis? : willekeurig
Worden je dromen regelmatig herhaald of droom je iedere nacht iets anders? : sommige dromen lijk ik weleens vaker gedroomd te hebben
Denk je dat dromen uit te leggen zijn? : zou best kunnen
Waar denk je dat dromen uit voortkomen?: dingen waar je overdag druk mee bezig bent

Optioneel:
Kun je een droom voor ons opschrijven die je je nog herinnert? : ik heb weleens gedroomd dat er een ooievaar en/of reiger in mijn kamer stond..Huilen van het lachen

Wat denk je zelf dat die droom betekent? : geen flauw idee..

TouchAndGo
Berichten: 1608
Geregistreerd: 09-02-06

Re: [ENQ] Slapen en dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:14

Leeftijd: 16 jaar

Geslacht: v

Heb je een slaapstoornis? (bv: slapeloosheid, slaapwandelen, tandenknarsen, praten) praten

Hoeveel uur slaap je gemiddeld per nacht? 8 uur

Hoe vaak onthoud je je dromen gemiddeld per week? 4/5

Heb je last van nachtmerries? soms

Zo ja, zijn deze nachtmerries willekeurig, of zijn ze het gevolg van een traumatische gebeurtenis? willekeurig

Worden je dromen regelmatig herhaald of droom je iedere nacht iets anders? soms regelmatig het zelfde soms een hele tijd niet

Denk je dat dromen uit te leggen zijn? ja

Waar denk je dat dromen uit voortkomen? Uit iets waar je veel over na denkt

Optioneel:
Kun je een droom voor ons opschrijven die je je nog herinnert?
k droomde vanacht dat er een fokmerrie voor een marathon wagen stond met haar veulen en dat ze door de waterbak moesten en het veulentje niks meer zag Koe

Wat denk je zelf dat die droom betekent? echt geeeeen idee

Anoniem

Re: [ENQ] Slapen en dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:18

Leeftijd: 17, 1 januari 18

Geslacht: vrouw

Heb je een slaapstoornis? (bv: slapeloosheid, slaapwandelen, tandenknarsen, praten)
praten en tandenknarsen

Hoeveel uur slaap je gemiddeld per nacht?
7

Hoe vaak onthoud je je dromen gemiddeld per week?
max 2 keer

Heb je last van nachtmerries?
Nee

Worden je dromen regelmatig herhaald of droom je iedere nacht iets anders?
inmiddels heb ik daar geen 'last' meer van, vroeger had ik wel regelmatig een zelfde droom

Denk je dat dromen uit te leggen zijn?
ja

Waar denk je dat dromen uit voortkomen?
uit dingen die je gehoord, gezien, geroken of geproefd hebt.

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [ENQ] Slapen en dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:28

Leeftijd: 19 jaar

Geslacht: vrouw

Heb je een slaapstoornis? (bv: slapeloosheid, slaapwandelen, tandenknarsen, praten)

niet echt, enkel heel onvast slapen en dikwijls wakker worden.

Hoeveel uur slaap je gemiddeld per nacht?

6 tot 9

Hoe vaak onthoud je je dromen gemiddeld per week?

Elke dag

Heb je last van nachtmerries?

Heel vaak...

Zo ja, zijn deze nachtmerries willekeurig, of zijn ze het gevolg van een traumatische gebeurtenis?

Willekeurig

Worden je dromen regelmatig herhaald of droom je iedere nacht iets anders?

Regelmatig herhaald en vaak ook nieuwe dromen gebaseerd op 1 verhaal, maar met andere personages

Denk je dat dromen uit te leggen zijn?

Ik denk inderdaad dat ze te verklaren zijn!

Waar denk je dat dromen uit voortkomen?

Uit dingen waar je (on)bewust mee bezig bent

Optioneel:
Kun je een droom voor ons opschrijven die je je nog herinnert?

recente droom: Vannacht droomde ik dat ik continu moest gaan plassen Clown

dromen die heel vaak terugkomen:

- de begrafenis van mijn papa (papa leeft nog trouwens!): Ik sta in het zwart gekleed echter een groep mensen die in kring rond een doodskist staan, weet zelf niet wie er ligt. Als ik dichterbij kom zie ik mensen staan die ik niet direct ken, en zie ik boven de doodskist een steen staan: Een aandenken aan Patrick, de beste vader, echtgenoot, vriend die ons ons leven heeft laten waarderen. In mijn droom roep ik het uit, en wil m'n vader z'n kist vastgrijpen en dan wordt ik wakker, helemaal in shock, dat was m'n eerste 'dode' droom en wist echt niet wat te doen, het was zo echt...
- mijn twee jongste zusjes: ik breng mijn twee jongste zusjes naar school en laat hen veilig oversteken, halverwege zwaai ik nog eens en terwijl de twee zusjes stilstaan en terugzwaaien worden ze gegrepen door een auto, ik zie ze zo lachen en dan waren ze weg... Dan heb ik onmiddelijk mama gebeld om te vragen of alles ok was.
- mijn jongste zus sterft in mijn armen: van deze droom weet ik niet zo heel veel meer, zie haar alleen nog sterven in mijn armen
- mijn mama: mama valt in deze droom over de rand van een rots die een heel eind naar beneden eindigt in de zee. Mijn mama houd enorm van de zee en ik weet dat zij graag zou uitgestrooid zou willen worden in de zee als ze sterft, maar ik zie mijn moeder het liefst van al en ik was die dag echt een wrak, heb haar onmiddelijk gebeld ook en heb haar die dag nog gezien, heb haar bijna niet meer losgelaten!
- de recenste: mijn zusje net onder mij zal ik maar zeggen, wordt opgejaagd door een seriemoordenaar. Hij vermoord elk meisje op dezelfde manier: een strop rond de keel en een grote snijwonde op het linkerbeen... Op de 1 of andere manier weet ik dat ze achter Manou aankomen en ik vertel mijn moeder dat en terwij alles net op slot is voelen wij iemand aan de deur trekken en doen om binnen te komen. Manou rent naar boven en ik was vergeten de veranda op slot te doen en als ik daar binnenstap en het licht even aansteek zie ik dat het de beste vriend van mijn verloofde is. Op dat moment wist ik dat Manou dood was. Ik heb mijn vriend wakker gemaakt en heb toch een dik kwartier zitten huilen, wou niet beseffen dat het niet waar was.

Wat denk je zelf dat die droom betekent?

- Toen ik wakker werd was het overduidelijk dat ik moest gaan plassen Haha!

- de overige dromen: ik ben bijna zeker dat ik niet goed afscheid heb genomen van mijn familie toen ik ben gaan samenwonen met mijn vriend, zijn toen uit ruzie vertrokken en nu is het al jaren terug goed, maar ik denk dat ik in mijn onderbewustzijn nog steeds het afscheid niet verwerkt heb.

Joonsel

Berichten: 6748
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [ENQ] Slapen en dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:35

Leeftijd: 17
Geslacht: Vrouw
Heb je een slaapstoornis? (bv: slapeloosheid, slaapwandelen, tandenknarsen, praten) Niet dat ik weet, soms word ik midden in de nacht wakker (maar niet vaak)
Hoeveel uur slaap je gemiddeld per nacht? 8 a 9 uur
Hoe vaak onthoud je je dromen gemiddeld per week? 1 keer
Heb je last van nachtmerries? Soms
Zo ja, zijn deze nachtmerries willekeurig, of zijn ze het gevolg van een traumatische gebeurtenis? Willekeurig denk ik?
Worden je dromen regelmatig herhaald of droom je iedere nacht iets anders? Sommige dromen herhalen zich soms.
Denk je dat dromen uit te leggen zijn? Ja, gebeurtenissen die je verwerkt...verder niks bijzonders
Waar denk je dat dromen uit voortkomen? Zie hierboven Knipoog (onbewust of bewust)

Fleur_Laura

Berichten: 4363
Geregistreerd: 28-07-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: [ENQ] Slapen en dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:39

Leeftijd: 15

Geslacht: v

Heb je een slaapstoornis? (bv: slapeloosheid, slaapwandelen, tandenknarsen, praten) nee

Hoeveel uur slaap je gemiddeld per nacht? 8,5

Hoe vaak onthoud je je dromen gemiddeld per week? 4

Heb je last van nachtmerries? soms

Zo ja, zijn deze nachtmerries willekeurig, of zijn ze het gevolg van een traumatische gebeurtenis? willekeurig

Worden je dromen regelmatig herhaald of droom je iedere nacht iets anders? sommige worden regelmatig (5x per jaar) herhaald

Denk je dat dromen uit te leggen zijn? nee

Waar denk je dat dromen uit voortkomen? je dag moet je verwerken

Optioneel:
Kun je een droom voor ons opschrijven die je je nog herinnert?
dat ik bijv in een postvakje slaap met mijn vriendinnen en dat we een avondjurk gaan kopen (vannacht, en zo raar Tong uitsteken )


Wat denk je zelf dat die droom betekent? geen idee

BoefJMouse

Berichten: 331
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Houten.

Re: [ENQ] Slapen en dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:43

Leeftijd: 17

Geslacht: vrouw

Heb je een slaapstoornis? (bv: slapeloosheid, slaapwandelen, tandenknarsen, praten) ik schijn wel af en toe te praten in m'n slaap ja.

Hoeveel uur slaap je gemiddeld per nacht?
zo'n 6/7 uur. (ligt eraan de ene keer 3 uurtjes & de andere keer 9)
Hoe vaak onthoud je je dromen gemiddeld per week?
2/3
Heb je last van nachtmerries?
ja af en toe
Zo ja, zijn deze nachtmerries willekeurig, of zijn ze het gevolg van een traumatische gebeurtenis? dat laatste

Worden je dromen regelmatig herhaald of droom je iedere nacht iets anders? die nachtmerrie komt regelmatig (inmiddels 2/3 in de maand) terug maar m'n normale dromen niet.

Denk je dat dromen uit te leggen zijn?
Nee, nooit helemaal nee.
Waar denk je dat dromen uit voortkomen?
Uit dingen die je hebt meegemaakt, je dag, verwerken van dingen enz.

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: [ENQ] Slapen en dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 00:15

Leeftijd:
27 jaar (16-06-1981)

Geslacht:
Vrouw

Heb je een slaapstoornis? (bv: slapeloosheid, slaapwandelen, tandenknarsen, praten)
slaapverlamming, erg bewegelijk (woelen, maar ook heel hard en snel bewegen met mijn benen)

Hoeveel uur slaap je gemiddeld per nacht?
tussen de 8 (door de weeks) en 14 (s'weekends en vrije dagen)

Hoe vaak onthoud je je dromen gemiddeld per week?
stuk of 7 vaak meer

Heb je last van nachtmerries?
Als kind had ik vaak last van nachtmerrie's nu alleen als ik erg gestresst ben of onrustig.

Zo ja, zijn deze nachtmerries willekeurig, of zijn ze het gevolg van een traumatische gebeurtenis?
De gebeurtenissen in de nachtmerrie's zijn willekeurig en gevolg van traumatische gebeurtenissen. Gelukkig kan ik dromen sturen (omdat ik me bewust ben als ik droom.. dat ik droom) dat ik er spannende "films" van maak. Zo kan ik me vriend s'morgens de vreemdste verhalen vertellen. Het leren sturen heb ik mezelf geleerd om minder bang te zijn voor de nachtmerrie's die ik altijd had. Deze waren altijd erg realisch. Later ben ik pas geleerd dat dit hallucinatie's waren ten gevolge van slaapverlamming.

Worden je dromen regelmatig herhaald of droom je iedere nacht iets anders?
Die ik als kind had, vanaf peutertijd herhaalde zich gemiddelt elke 2 a 3 maand in stressvolle periode op gegeven moment elke nacht en dat 3 maand lang.

Denk je dat dromen uit te leggen zijn?
NIet altijd, soms ben je ook gewoon vreemd aan het dromen. Ik denk dat het veschil er ook in ligt of je kunt sturen of niet.

Waar denk je dat dromen uit voortkomen?
Fantasie, verwerking van gebeurtenissen van die dag een maand geleden of soms jaren geleden. Maar ook films, serie's, verhalen van anderen kunnen terug keren in een droom.

Optioneel:
Kun je een droom voor ons opschrijven die je je nog herinnert?
Droom: Eierkoeken
Ik droomde dat ik kwam aanlopen bij een groot kasteel achtig gebouw, maar de zweer was meer deze tijd. Ik hou niet zo van "modern" dromen dus probeerde met alle macht er een middeleeuws gevoel aan te geven maar dat mocht niet baten. Nieuwschierig naar wat er zou gebeuren ben ik naar binnen gelopen en al snel bleek ik "dokter Daja" medicus van de olympische spelen die in de arena werd gehouden. Ik liep naar buiten, werd begroet door vele mensen die bij elkaar in teams zaten van zo'n 4 man elk. Als ik om me heen kijk zie ik hoe een van de teams mee word genomen door een vliegende mijn-kar en worden gedropt in een oud grieks theater waar de gevechten werden gehouden. In de arena lag een imense eierkoek zo groot dat hij niet eens paste en met zijn rug tegen de muren leunde. De eierkoek had musketspikkels in alle kleuren en gromde luid ondertussen hij de mensen in een klap met zijn eierkoek randen de mensen doodmepte. De een na de andere team leden vlogen dood of werden vergiftigd door de eierkoek (met blijkbaar giftige spikkels). Mijn taak was het om de lijken de zee in te dragen waarna ze weer tot leven kwamen. Het enige nadeel was dat dit moest gebeuren voordat de zon onderging. Toen ik druk bezig was met deze dood normale dagelijkse taak zag ik dat mijn zusje onderaan de bult lag, en de zon al rood en laag onder de horizon stond. Snel heb ik haar eruit gegraven en het water in getilt Lachen Gelukkig kan ik je vertellen dat ze nog leefde.

Droom: Zigeuners
Ik logeer bij een groep zigeuners, het was bijna etenstijd en ik loop met hun mee om te beginnen met de jacht. Het was spannend en al snel liepen we over de camping te zoeken naar wild om te doden voor de maal die we later op de dag zouden nuttigen. Als we op eens een wild zwijn met een hondenneus zien lopen voel ik de spanning stijgen. Het was de hondenneus-wild zwijn! een bijzonder dier dat geen mens weet te temmen. Ik begon hierover met een van mijn jacht genoten die me wist te vertellen dat dit wel mogelijk was. Ik was stom verbaast, niet de hondenneus-wilde zwijn dacht ik, en al snel lieten ze me zien hoe dit moest gebeuren. Ik liep met ze mee en zag hoe ze de zwijn bij de wc's in een hoek wisten te drukken, snel werd met een bijl de kop van het dier geslagen en werd deze op een spits gezet. Het lichaam van het dier werd omhoog gezet en de persoon met de spits met hierop de kop van het dier ging er naast staan. Ongeduldig schraapte het hoofdloze dier met zijn poten over de grond en snel sprongen de kinderen op zijn rug. Zo liepen we dan nog een stuk over de camping, de kinderen op de rug van het hoofdloze dier, en de man met de spits ernaast. Hondenneus-wilde zwijnen zijn te temmen Lachen

Droom: het zelfmoord big brother huis
Ik was samen met een groep andere mensen in het big brother zelfmoord huis. In dit huis was het de bedoeling dat je zelfmoord zou plegen en dit alles voor de vermaak van anderen. Omdat ik dit samen met een andere meid niet zag zitten begon voor ons de taak uit te zoeken hoe we konden ontsnappen aan dit weerzin wekkende idee. We kwamen erachter dat je via de vijver/trap (ja, een vijver die een trap was) naar buiten kon, maar we moesten niks laten merken aan de rest! we waren net aangekomen bij de trap toen de anderen zagen wat we van plan waren. Ze werden verschrikkelijk aardig en dat vertrouwde ik voor geen meter. De ander meid met wie ik bezig was weg te komen stond al halferwegen en ik net aan het begin. Met wat smoesjes liepen we steeds verder in de hoop dat we de deur zouden halen. Maar al snel werden we vast gegrepen en onder water geduwt en heb ik heel bewust de verdrinking meegemaakt.

Droom: Vrienden in de bergen.
Deze droom zat direct achter die van het zelfmoord huis. Ik sta buiten en zie een wolf lopen. Omdat ik niet zeker wist of dit goed zou aflopen liep ik snel de andere kant op waar bergen waren. Hier aan gekomen zag ik hoe 2 vrienden van mij half opgeslokt in een bergwand zaten en langsaam in steen veranderden. A (man) had het gevecht al opgegeven en bewoog nog wat na, maar zijn vriendin (Ad) vocht nog hevig. Haar lichaam schokte eng heen en weer, haar gezicht vertrok in allerlei gruwelijke blikken en uit haar borsten, mond en emm...wat zuidelijkere gebieden" kwam allemaal vreemd spul spuiten, noem het maar blauw glanzend glitter water/gelei. Toen ze eenmaal dood was, na een lang gevecht keek ik door de tenen van haar vriend A zijn lichaam in en zag daar 2 muizen zitten. Toen ik ze zag zitten, in hun kleren druk in gesprek met elkaar besloten ze te vertrekken "wacht nog even" riep een naar zijn maatje "er zit nog brood tussen zijn tanden" en begon het brood weg te halen. Toen werd het me duidelijk dat door het eten van dat brood mijn vrienden op deze manier waren gestorven.



Wat denk je zelf dat die droom betekent?

EDIT, leek me ook een leuke vraag (voor diegene die kunnen sturen)
Wat is je favoriete bezigheid tijdens het dromen:

Vliegen! ik ben dol maar dan ook echt stapel dol op vliegen. ik laat al mijn heldhaftige taken links liggen (ik ben echt een held in mijn dromen, niemand is zo sterk slim en goed als dat ik dat ben Dromen ) Mijn voorkeur gaat wel naar vleugels en niet naar zweven. Een keer ben ik zo kwaad geworden in een droom, ik vloog over het fietspad naar de manege en zag dat mijn 'vleugels" gewoon mijn handen waren. Ik was zo woest dat ik kwaad naar huis was gelopen Ach gut Haha!

(ik zal proberen niet te vaak te editen, maar als ik eenmaal begin over dromen dan kan ik uren maar dan ook uren doorgaan over de dromen die ik heb. )

Colorado
Berichten: 4209
Geregistreerd: 11-10-05

Re: [ENQ] Slapen en dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 00:32

Leeftijd: 15

Geslacht: meisje

Heb je een slaapstoornis? (bv: slapeloosheid, slaapwandelen, tandenknarsen, praten)
praten, snurken, soms opeens gaan zitten en wat brabbelen/schreeuwen om daarna weer te gaan liggen en verder te slapen, en veel en agressief omdraaien.

Hoeveel uur slaap je gemiddeld per nacht? 8 á 9

Hoe vaak onthoud je je dromen gemiddeld per week? 0x

Heb je last van nachtmerries? Nee, heel soms

Zo ja, zijn deze nachtmerries willekeurig, of zijn ze het gevolg van een traumatische gebeurtenis? Traumatische gebeurtenissen klinkt zo erg, maar wel vaak om iets wat ik heel eng vond

Worden je dromen regelmatig herhaald of droom je iedere nacht iets anders? geen idee, heb wel dromen die herhaald worden, maar onthoud ze niet zo vaak.

Denk je dat dromen uit te leggen zijn? Ja, sommige wel.

Waar denk je dat dromen uit voortkomen? Herinneringen en ervaringen, soms zijn ze allemaal in 1 droom gepropt heb ik het idee[/b]

Optioneel:
[b]Kun je een droom voor ons opschrijven die je je nog herinnert? Die van vannacht, droomde dat het weer aan was tussen mij en mijn ex(zaterdag uitgemaakt samen)

Wat denk je zelf dat die droom betekent? Dat ik hem toch nog wel erg leuk vind Lachen