Pony gaat gek doen als ie alleen staat, wat doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Pony gaat gek doen als ie alleen staat, wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 11:08

Misschien plaats ik al te snel een topic en lost het probleem zich zelf op, maar beter te vroeg dan te laat Knipoog

Vrijdagavond is er een nieuwe pony op stal gekomen die ik ga leasen. Het is een ontzettend lief dier, maar toch behoorlijk pittig. Als ik eenmaal in de bak ben/erop zit is ie harstikke braaf Lachen
Bij het poetsen is ie ook lief, als er een andere pony ook op stal staat. Maar zodra die andere pony dan meegenomen wordt wil de nieuwe pony er achteraan. Als ie niet vast staat heb ik heel veel moeite om hem dan bij me te kunnen houden, en gisteren stond ie vast (tussen 2 touwen) en hij ging helemaal aan de touwen hangen, achteruitlopen, zakte door zn achterbenen en toen knapte de musketonhaak. Nou was er een andere man bij die hem vastpakte, en toen ik er eenmaal op zat was het weer helemaal goed. Maar hoe zou het gaan als er niemand anders in de buurt is, als ik alleen met hem op stal ben? Wat moet ik doen in zo'n geval?

Nou staat ie nog niet bij de andere paarden in de wei (hij moet eerst rustig wennen aan gras en mag nog niet direct bij de rest) dus misschien dat ie een stuk rustiger wordt als ie op den duur wel gewoon bij de rest in de wei staat?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 11:12

mijn pony heeft klein beetje het zelfde,maar weet zich nog te gedragen dan Haha!

ook zoals nu,ze mag paar dagen niet naar buiten,en als ze dan alleen binnen staat gaat ze in de stal rondjes lopen en hinneken enzo.
of als alles buiten staat en ik pak haar alleen naar binnen voor te poetsen/rijden,dat als ze vats gebonden staat best veel draaid en de hele tijd hinnekt.

gelukkig gaat ze niet erg gek doen,zoals hangen of steeds weg willen komen.

ik negeer het gewoon altijd,en het begint nu gelukkig steeds minder te worden Lachen

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 11:13

trouwens,als je gaat poetsen,en er staan geen andere paarden binnen,helpt het ook niet om een hooinet met hooi op te hangen?
zodat hij wat te eten,en dus afleiding heeft?

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 11:17

beautyfull_mickey schreef:
trouwens,als je gaat poetsen,en er staan geen andere paarden binnen,helpt het ook niet om een hooinet met hooi op te hangen?
zodat hij wat te eten,en dus afleiding heeft?


Dat kan ik nog wel eens proberen, maar ik denk dat ie dan geen aandacht heeft voor het hooi.

Wat gedraai en gehinnik enzo en heen en weer geloop vind ik dan nog niet zo heel erg, dat kan ik idd nog wel negeren. Maar als ie echt aan de touwen gaat hangen wordt het best eng, dan weet ik niet wat ik moet doen..

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:15

Mijn paard heeft daar ook een beetje last van de laatste tijd. Als een ander paard (waardoor zij als laatste achterblijft) naar buiten gaat wil ze mee. In de box begint ze rondjes te rennen en als ze vaststaat ivm poetsen staat ze te springen en trekken aan het touw. Als het nu te erg wordt, dan maak ik de longeerlijn eraan (gewoon aan het halster) en dan neem ik haar mee naar de buitenbak. Even laten lopen en we kunnen rustig weer terug naar binnen. En dan maakt het haar niets uit dat ze de laatste is.
Voor jouw leasepaardje is alles natuurlijk vreemd, het enige dat ie een beetje kent gaat dan weg. Dat is natuurlijk ook wel eng.

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:15

dat had mijn pony ook toen ze net bij me was.. aldoor als ze alleen was ging ze steigeren en idd ook mn halster en touw stuktrekken...
ik denk dat het enige was je kan doen is het aldoor maar weer proberen...
steeds als ie gek wordt even een stukje met hem gaan lopen (alleen), en hem dan weer vastzetten. wordt ie dan weer gek, weer een stukje gaan lopen, zodat ie zn aandacht even op andere dingen heeft.
bij mijn pony was het omdat ze nog niks bij ons gewend was, en dat ging na een week of 3 wel over OK dan!
veel succes ermee OK dan!

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 15:37

PePpeRL0vE schreef:
dat had mijn pony ook toen ze net bij me was.. aldoor als ze alleen was ging ze steigeren en idd ook mn halster en touw stuktrekken...
ik denk dat het enige was je kan doen is het aldoor maar weer proberen...
steeds als ie gek wordt even een stukje met hem gaan lopen (alleen), en hem dan weer vastzetten. wordt ie dan weer gek, weer een stukje gaan lopen, zodat ie zn aandacht even op andere dingen heeft.
bij mijn pony was het omdat ze nog niks bij ons gewend was, en dat ging na een week of 3 wel over OK dan!
veel succes ermee OK dan!


Aah, dat klinkt hoopvol Lachen
Hoop dat het met deze pony net zo gaat!

Monday: ik denk niet dat het uitmaakt als ik m eerst ff laat lopen, want het gaat hetzelfde na het rijden...

Vanmiddag gebeurde het weer, hij begon wat te steigeren Scheve mond
Nou had ik er vandaag hulp bij maar er zullen ook zat keren komen dat ik alleen met m op stal ben, en dat zie ik zo nog niet zo zitten
Als ie alleen in zn stal staat begint ie ook een beetje te steigeren.
Verder is het een hele lieve pony, ik heb na het rijden nog een stukje met 'm gewandeld, ging heel goed