Eigen trailer.... Uitlenen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Leen jij je trailer weleens uit?

Ja, maar alleen tegen een vergoeding
8 (8%)
Ja, iedereen mag hem gratis gebruiken
Geen stemmen
Ja, maar alleen aan bepaalde mensen
40 (43%)
Nee, tenzij ik er zelf mee rij met hun paard
10 (10%)
Nee, tenzij het een noodgeval is, bijv koliek
28 (30%)
Nee, nooit!
7 (7%)

Totaal aantal stemmen: 93


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:11

Cinzano schreef:
Weet je wat mij zo boos kan maken.... de mensen die nu geen eigen trailer hebben komen naar mij toe om te vragen of ze mijn trailer mogen lenen, dan zeg je dat je dat niet wilt en dan merk je gewoon dat ze dat raar vinden.
Sommige zeggen het ook gewoon:"Je koopt toch een trailer om paarden mee te vervoeren!!"
Of: "Nou vroeger hadden we de trailer van pietje en die mochten we wel altijd gewoon gebruiken, dat was zoooo handig"


Hier kan ik zo boos om worden!!

Ik koop dat ding toch niet voor andere!!!
Nou ik moet nog meemaken dat zodra die mensen hun eigen trailer hebben of ze hem dan wel uitlenen (want dat roepen ze nu wel!!!, geloof er weinig van )


Dan ben ik misschien helemaal zwart/wit. Als je een paard koopt weet je gewoon dat er momenten zijn dat je vervoer nodig hebt. Wil je wedstrijden rijden, goede paardenklinieken bezoeken, leuke buitenritten maken e.d. hoort een trailer bij je standaard uitrusting bij een paard. Wil je de aanschafkosten niet, dan moet je huren/leasen. Ook ik ben begonnen met een paard zonder 100% de consequenties te overzien van het hebben van een paard en had dus geen trailer. Tot je een paar keer op je knieen en betaald een trailer moet lenen en steeds afhankelijk bent van de grillen van de vervoerder weet je wel beter.

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:24

Ik leen hem alleen uit aan bepaalde mensen. Mijn beste vriendin mag hem van mij altijd mee, mijn oom mag hem van mijn vader mee. En Roos (littleroosie) leent hem ook nog weleens. Maar daar houdt het wel mee op. Ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:29

ik heb zelf geen trailer, maar als ik er een zou hebben (en paard en de hele mikmak) zou die in eerste instantie voor mezelf zijn, maar ik zou wel vrienden en kennsissen ermee willen vervoeren, maar dan rijd IK........dat wel, zomaar meegeven zou ik ook niet zo snel doen. Maar in geval van nood zou ik zeker altijd willen helpen !!!

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 18:02

Ik leen hem alleen zeer sporadisch uit en dan alleen nog aan mensen die ik goed ken en waarvan ik zekerweet dat ze er netjes op zijn.
(is zelfs voorgekomen dat iemand een lampje hadden gerepareerd die door mij kapot was gegaan OK dan! )

Mensen waarvan ik weet dat ze slordig of makkelijk zijn krijgen hem zowieso niet mee.

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 19:11

Ik ga binnenkort weer een trailer kopen (ik had altijd een mercedes vrachtwagentje, maar ik rij daar niet genoeg mee)
Toen ik verhuisde naar Belgie hjeeft een vriend van mij, in zijn spik-splinter-nieuwe 6 paards vrachtwagen, mijn paarden vervoerd. Helaas was die grote van mij anti-zijwaarts staan Boos! , geen paniek, maar ze pikte het gewoon niet. Toen we aankwamen en de klep opendeden stond mijn schimmel met vier benen over mijn grote bruine die op de grond lag (doodkalm). Schimmel huppelde over de grote heen, grote bleef rustig liggen Scheve mond we moesten een stang eruit slopen om de grote te bevrijden, natuurlijk was deze stang verbogen Boos! ...et voila.. grote staat rustig op en ik kon fl. 2200,- ( de week daarop cash betaald) ophoesten voor de stang (en nee, die wordt niet door de verz. gedekt)

Toegeven, het was eventjes slikken...want voor dat bedrag kun je een (halve) trailer kopen ! maar ik vind het niet meer dan normaal dat je schade die je eigen paard toebrengt aan een ander vergoedt !

als ik binnenkort een trailer heb, zou ik of zelf rijden, of WEL uitlenen in noodgevallen...maar niet voor zoiets als wedstrijden of zo.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 19:32

In principe niet. Mijn trailer (van 2003) leen ik niet uit, tenzij aan 2 vriendinnen van mij, die weten hoe ze ermee om moeten gaan. En dan nog geldt de regel: wat kapot gaat bij hen, betalen zij ook.

Er is mij ooit gevraagd om mijn trailer uit te lenen, maar dat zou gebeuren een chauffeur die nog nooit trailer gereden had, een wagen die het eigenlijk niet mocht trekken én een paard wat nog nooit in de trailer gestaan had. Je mag 1x raden wat mijn antwoord was....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 19:51

Eleonoor schreef:
Dan ben ik misschien helemaal zwart/wit. Als je een paard koopt weet je gewoon dat er momenten zijn dat je vervoer nodig hebt. Wil je wedstrijden rijden, goede paardenklinieken bezoeken, leuke buitenritten maken e.d. hoort een trailer bij je standaard uitrusting bij een paard. Wil je de aanschafkosten niet, dan moet je huren/leasen. Ook ik ben begonnen met een paard zonder 100% de consequenties te overzien van het hebben van een paard en had dus geen trailer. Tot je een paar keer op je knieen en betaald een trailer moet lenen en steeds afhankelijk bent van de grillen van de vervoerder weet je wel beter.


Eh...sorry, niet iedereen heeft de middelen om een trailer met bijbehorende trekauto aan te schaffen. Dat betekend niet dat je niet alle konsekwenties kunt overzien. Het grootste gros van de mensen heeft nooit een trailer nodig voor noodgevallen, het meeste is toch het vervoer naar en van een buitenrit of een wedstrijd.
Ik vind het idd niet kunnen als iemand in een noodgeval zijn trailer niet uitleent. Maar hoe vaak komt dat voor?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 19:53

IngridM schreef:
maar ik zou wel vrienden en kennsissen ermee willen vervoeren, maar dan rijd IK........


Zelfs als jij rijdt kun je een paard hebben dat je hele trailer verbouwd. Zelfs zo erg dat de hele trailer ontwricht raakt. Zelf rijden is niet de garantie dat er niets met je trailer gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 20:11

Cassidy schreef:
Eh...sorry, niet iedereen heeft de middelen om een trailer met bijbehorende trekauto aan te schaffen. Dat betekend niet dat je niet alle konsekwenties kunt overzien. Het grootste gros van de mensen heeft nooit een trailer nodig voor noodgevallen, het meeste is toch het vervoer naar en van een buitenrit of een wedstrijd.
Ik vind het idd niet kunnen als iemand in een noodgeval zijn trailer niet uitleent. Maar hoe vaak komt dat voor?

Met je eens
maar hoe verontwaardigden met rare ogen kijkend als je zegt dat je je trailer niet uitleend aan gewoon zomaar wat vervoer, dus geen nood, is te belachelijk voor woorden.
En de opmerkingen van je gebruikt hem toch bijna nooit enz, met een nare toon in de stem. *kots smiley*
wat maakt het uit of ik hem nu veel of weinig gebruik, is mijn trailer en al zet ik hem voor de sier in de tuin moet ik dat nog zelf weten.
Maar dat blijken veel niet eigenaren niet te begrijpen.

Ik heb gewoon geen zin in ellende en een afgeragt ding terug te krijgen.
Wij hebben onze trailer ook nieuw gekocht en Kawa staat voorbeeldig stil, dus beschadigd niks, dus hij is nu ook nog zgan en dat wil ik graag zo houden.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 20:14

Ik heb het eigenlijk nooit dat mensen verontwaardigd reageren als ik zeg dat ik m niet uitleen Verward En dat soort opmerkingen heb ik al helemaal nooit te horen gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 20:20

Misschien omdat jij hem veel gebruikt?
Ik gebruikte de trailer eerst ook 1 of 2x in de week, soms nog vaker.

Nu staat hij eigenlijk stil en dan vinden mensen blijkbaar dat ze er ineens recht op hebben omdat hij stil staat ofzo?

Ik heb die opmerkingen een paar keer gehad, nu niet meer, want ze weten dat hij niet uitgeleend word.
Gelukkig is niet iedereen zo hoor, zijn altijd dezelfde typjes die zoiets zeggen.
Jaloezie denk ik, jaloezie op je trailer waar ze niet in de gaten van hebben dat je daar gewoon voor gewerkt en gespaard hebt Lachen

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 20:44

Nee, we hebben er slechte ervaringen mee.
Als iemand echt in nood zit (ziek paard) dan doe ik het wel, maar dan wil ik wel bij zijn.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 20:49

Als ik zelf een trailer heb zou ik hem niet zomaar uitlenen. Je krijgt hem 9 van de 10 x gesloopt terug.

Ik leende van mn vorige staleigenaar de trailer (een Witte Smid, zo'n witte houten 2 paards), daar is ooit eens het remspulletje wat aan gaan lopen (mn pa voelde t al toen we t erf afreden, en zei het later tegen de staleigenaar) Dat kreeg ik later op mn brood (van onze allerliefste stalruiter die dr bek niet tegen me opendeed maar ik viavia hoorde dat ze me uitkafferde Boos! ) Anyway, de staleigenaar zei dat dat gewoon oud en slecht onderhouden was, en dat we er nix aan konden doen (hij zei alleen dat wij het merkten omdat we er een gewone auto voor hebben, hij heeft een landcruiser, en dan merk je t niet zo). Ik heb toen een deel meebetaald, hoefde niet. En ik heb ook altijd gezegd dat als ik wat sloop dat ik het zeker laat maken! (en ik dóe dat dus ook)
Ik kan nu van zowel de staleigenaar als een stalgenoot een trailer lenen, over 2 weekjes gaat die van de stalgenoot mee, een hele mooie westfalia, en die geeft ie gewoon mee, maar hij weet ook dat we er heel netjes op zijn

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 22:24

Ik gebruik 'm wel regelmatig ja, maar ook weer niet zo heel vaak. Of ik 'm wil uitlenen is me eigenlijk nog nooit gevraagd, wel een aantal mensen die 'm wat beter willen bekijken ter oriëntatie op een eigen trailer, dat is geen probleem natuurlijk.
Eigenlijk heeft iedereen bij ons op stal die regelmatig op pad gaat een eigen trailer of ze huren er eentje (zit een net verhuurbedrijf in de buurt). Misschien heeft dat te maken met dat het toch een best prijzige stal is in een dure regio om paarden te houden, de meeste mensen zijn toch redelijk welgesteld als ik dat zo mag zeggen.

Ik heb zelf overigens van een aantal mensen altijd hun trailer mogen lenen toen ik nog geen eigen had. Als zij een keer zonder zitten omdat hij weg is voor onderhoud ofzo, dan kan ik met goed fatsoen geen nee zeggen tegen lenen, maar dat zijn ook mensen die ik er wel mee vertrouw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 22:33

Nu heeft onze stal ook een leen trailer, dus nu word dat niet meer gevraagd.
En op onze stal staan alleen hobbie ruiters, die het dan ineens in hun kop krijgen toch af en toe te willen starten en toen was er nog geen leen trailer en vinden sommige het maar normaal dat je dat dan maar voor hen doet, of zoiets? Lachen

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 09:16

Margreet schreef:
Ik heb het eigenlijk nooit dat mensen verontwaardigd reageren als ik zeg dat ik m niet uitleen Verward En dat soort opmerkingen heb ik al helemaal nooit te horen gekregen.


Nou ik helaas dus wel (nu al!! heb mijn trailer pas een maand, nieuw gekocht!!)
Mijn paard staat dus ook keurig netjes stil op de trailer... ik gebruik hem dus ook niet om vrienden weg te brengen, iemand noemde het al... ook als jij erbij bent kan het paard van je vrienden de trailer slopen.

Ik had al voordat ik de trailer kocht besloten dat alleen MIJN paard op mijn trailer komt en alleen ik of mijn man ermee rijdt, anders niet.

Slotje blijft er dus mooi opzitten
Dus ook als ik niet op stal ben en er is een noodgeval zullen ze een andere trailer moeten pakken (als ik er wel bijben is het een ander verhaal)

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:29

Ik heb geen trailer en heb er alleen maar een nodig in noodgevallen. En in dat soort gevallen huur ik liever een trailer dan dat ik er een leen. Ik begrijp heel goed dat mensen zeggen dat wat je stuk maakt (nou ja ik, m'n paard dan he Cool ) je ook moet vergoeden, alleen kunnen die kosten enorm oplopen. Beetje te groot risico naar mijn zin.

Is het trouwens niet zo dat trailers inmiddels een eigen kenteken hebben en dus ook een aparte verzekering??

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 09:34

ellenlouise schreef:
Is het trouwens niet zo dat trailers inmiddels een eigen kenteken hebben en dus ook een aparte verzekering??



Ze hebben idd een eigen kenteken, maar zijn nogsteeds verzekerd via de auto waarachter ze hangen.
Daarom is het ook zo belangrijk een auto te hebben die daadwerkelijk de trailer mag trekken, anders gaat het dus mis met de verzekering.
(en uiteraard moet je een E rijbewijs hebben indien nodig met de combi)

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:40

Ik heb zelf dus geen trailer en ik leen er dus 1 van iemand tegen een vergoeding. En dat gaat goed. Ik kan me voorstelln dat je je trailer niet voor algemeen gebruik koopt, maar wij hebben goede afspraken gemaakt en we gaan goed met hun trailer om.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:57

Rare opmerkingen van mensen als ze je trailer niet mogen lenen, wat voor opmerkingen moet ik me dan voorstellen ? Kan het me niet indenken, zou toch te belachelijk voor woorden zijn !!! Je moet doen en laten met je eigen spullen wat JIJ wilt..............en als je niet uit wilt lenen, dan is dat je goed recht !!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 10:03

IngridM"]
Rare opmerkingen van mensen als ze je trailer niet mogen lenen, wat voor opmerkingen moet ik me dan voorstellen ? Kan het me niet indenken, zou toch te belachelijk voor woorden zijn !!! Je moet doen en laten met je eigen spullen wat JIJ wilt..............en als je niet uit wilt lenen, dan is dat je goed recht !!
[/quote]


Helaas gebeurt het wel Boos!

[quote="Cinzano schreef:
Weet je wat mij zo boos kan maken.... de mensen die nu geen eigen trailer hebben komen naar mij toe om te vragen of ze mijn trailer mogen lenen, dan zeg je dat je dat niet wilt en dan merk je gewoon dat ze dat raar vinden.
Sommige zeggen het ook gewoon:"Je koopt toch een trailer om paarden mee te vervoeren!!"
Of: "Nou vroeger hadden we de trailer van pietje en die mochten we wel altijd gewoon gebruiken, dat was zoooo handig"


Hier kan ik zo boos om worden!!

Ik koop dat ding toch niet voor andere!!!
Nou ik moet nog meemaken dat zodra die mensen hun eigen trailer hebben of ze hem dan wel uitlenen (want dat roepen ze nu wel!!!, geloof er weinig van )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:16

Ik leen hem uit aan bepaalde mensen.
Ik heb daardoor 1x schade gehad maar dat is netjes en direct vergoed.
Eigenlijk komt het maar weinig voor, deze personen hebben beiden zelf een 1,5 paard trailer en hebben maar heel af en toe een 2paards nodig.
Ik weet hierdoor wel dat ze er normaal mee omgaan en ervaring hebben met een trailer achter de auto.
Heeft iemand een keer eenmalig vervoer nodig doe ik ook niet moeilijk maar dan rijd ik wel zelf en wil ik de diesel vergoed hebben.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:23

Zelf heb ik geen trailer maar ik snap het heel goed als mensen hem niet uitlenen. Mensen die zelf geen trailer hebben, hebben over het algemeen ook paarden die niet veel ervaring met trailers hebben. En hier door ontstaat dan toch vaak de beschadigingen in en om een trailer. Als ik echt een trailer nodig heb huur ik hem wel van een bedrijf die hier speciaal trailers voor heeft, ik zou nooit onenigheid over trailers willen krijgen met stalgenootjes. Ik heb juist nog een aanbod afgeslagen van iemand die mij volgende week ergens heen wil brengen maar persoonlijk loop ik er liever anderhalf uur heen door het duin dan dat hij in een trailer moet. (ben zelf ook niet zo dol op trailers). Maar in geval van nood (accuut naar een kliniek) dan ben ik denk ik heel blij als iemand zijn trailer (en zich zelf met auto) aanbied.

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:31

Cinzano schreef:
Ze hebben idd een eigen kenteken, maar zijn nogsteeds verzekerd via de auto waarachter ze hangen.
Daarom is het ook zo belangrijk een auto te hebben die daadwerkelijk de trailer mag trekken, anders gaat het dus mis met de verzekering.
(en uiteraard moet je een E rijbewijs hebben indien nodig met de combi)


Inderdaad is de aansprakelijkheid nog steeds meeverzekerd met het trekkende voertuig. Er is echter wel een maar. Wanneer bijvoorbeeld na een aanrijding wordt doorgereden (wellicht niet eens met opzet, maar heeft iemand gewoon niets van de aanrijding gemerkt) en men slechts het kenteken van de trailer noteert dan ben je volledig afhankelijk van de eerlijkheid van de lener, want als die zegt dat hij het niet geweest is....
Jij als eigenaar van de trailer (degene die kentekenhouder is) hebt dan wel een probleem. En voor het geval je denkt dat dit verzekerd is op je gewone WA verzekering, nee dus, schade met of door een motorrijtuig is uitgesloten en hierbij wordt dus naar de hele combinatie gekeken.
Als het erop aan komt lijkt het er dus op dat jij als eigenaar er uiteindelijk voor op zal draaien en dat geen verzekering het dekt. Dit soort zaken zijn er tot nu toe bij mijn weten nog niet geweest, maar dit gaat ongetwijfeld in de toekomst spelen, zeker wanneer een benadeelde letsel heeft opgelopen. Dat een schade dan in de papieren gaat lopen lijkt me duidelijk.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 10:34

LDRD schreef:
Inderdaad is de aansprakelijkheid nog steeds meeverzekerd met het trekkende voertuig. Er is echter wel een maar. Wanneer bijvoorbeeld na een aanrijding wordt doorgereden (wellicht niet eens met opzet, maar heeft iemand gewoon niets van de aanrijding gemerkt) en men slechts het kenteken van de trailer noteert dan ben je volledig afhankelijk van de eerlijkheid van de lener, want als die zegt dat hij het niet geweest is....
Jij als eigenaar van de trailer (degene die kentekenhouder is) hebt dan wel een probleem.



JUIST... dat is voor mij dus een extra punt om mijn trailer zeker niet uit te lenen zonder er zelf mee te rijden