Stoere Ballouk @work!! Shire x Hackney

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Stoere Ballouk @work!! Shire x Hackney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 21:29

Dit is Ballouk, mijn stoere knappe grote paard! Hij is half shire van moeders kant en half hackney van vaders kant. Een kruising die je niet elke dag ziet! Beetje apart is íe wel, hij heeft een gouden karakter, maar is ook vaak erggg ondeugend. We rijden alleen maar recreatief, in de zomer trainen we wel, maar rijden ook veel buiten. Wedstrijden hebben we ook wel gedaan, tot L2, maar door een mankementje (ernsige hoefkraakbeenverbening) van Balloukie doen we dat al een aantal jaren niet meer. Hij loopt wel als een zonnetje, maar wedstrijden geeft toch teveel druk en dat wil ik hem, en waarschijnlijk daarna een teleurstelling bij mezelf, niet meer aandoen. We doen alleen nog maar leuke dingen! En je kan aan de foto's wel zien dat ie lekker in z'n velletje zit en dat hij graag loopt.

Ben benieuwd wat jullie van hem vinden...




Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Stoere Ballouk @work!! Shire x Hackney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:32

Wat een super gaaf dier!
Ik ben wel eens benieuwd hoe groot en hoe oud hij dan wel niet is?

Mag ik vragen waarom je met S&T rijdt als je niv. aangegeven L1 is?

Ik heb het idee dat je singel erg ver naar achter ligt.
En eigenlijk heb ik verder geen commentaar.

TE5

Berichten: 4362
Geregistreerd: 12-02-08

Re: Stoere Ballouk @work!! Shire x Hackney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:33

Wat een mooitje!
*helemaal verliefd* Lovers

o, en er moet natuurlijk wat rijtechnisch commentaar bij Bloos
ik vind m echt mooi lopen,
heb wel t idee alsof je op een paar van de foto's je onderbenen errug veel naar achter hebt,
maar goed, het ziet er mooi uit Lachen
Laatst bijgewerkt door TE5 op 30-11-08 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Leentje_

Berichten: 6062
Geregistreerd: 18-10-05

Re: Stoere Ballouk @work!! Shire x Hackney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:33

leuk dier Lachen
beetje op je beenhouding letten

vanwaar de S&T?

Naooom

Berichten: 879
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Oldenzaal

Re: Stoere Ballouk @work!! Shire x Hackney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:33

Super gaaf,!
Dit zie je niet vaak zeg
ziet er goed uit alleen je valt soms wat voor over
jullie zijn wel een leuke combinatie

CarinaR

Berichten: 11953
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Stoere Ballouk @work!! Shire x Hackney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:34

Wauw, erg mooi dier.
mag ik vragen waarom je m wel met S&T rijd?
Ik heb weinig op te merken, behalve dat je op je handen moet letten wanneer hij zn hoofd omhoog doet... (zie eerste foto)

X_juul_X

Berichten: 405
Geregistreerd: 20-08-07
Woonplaats: Heerlen

Re: Stoere Ballouk @work!! Shire x Hackney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:35

WOW wat een paard, echt supermooi!
Hele aparte kruising,maar echt super mooi.
Ik vind wel dat je in de galop wat mee rechtop mag zitten (je valt wat naar voren)
veel plezier met deze knapperd Lovers

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: Stoere Ballouk @work!! Shire x Hackney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:36

leuk apart paard
ben benieuwd naar zijn schofthoogte


commentaar; waarom rijd je met s & t en let goed op je been; ligt vaak ver naar achter

Yinka

Berichten: 2981
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Stoere Ballouk @work!! Shire x Hackney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:37

Wat een onwijs gaaf dier zeg! Net wat sjieker dan een shire, maar wel de uitstraling van de Shire. Ja, ik vind hem wel wat Ja

Ik vind dat hij soms een beetje uit elkaar valt, maar hij is , denk ik, moeilijk verzameld te rijden. Ook vraag ik me af waarom je met S&T rijdt Lachen Is dat omdat je dan iets meer te zeggen hebt?

Manonx

Berichten: 2048
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Spanbroek

Re: Stoere Ballouk @work!! Shire x Hackney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:39

ik ben ook benieuwd waarom je met S&T rijdt Bloos

ik vind jullie echt een leuke combie! Lachen alleen zit je in de galop wat naar voren kan een moment opname zijn natuurlijk ..

Midy

Berichten: 1590
Geregistreerd: 20-11-07
Woonplaats: Castricum en Arnhem

Re: Stoere Ballouk @work!! Shire x Hackney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:42

woow, jij zal wel trots zijn met zo'n leuk beesie onder je kont Haha!
in de galop idd watmeer rechtop zitten,

en ook mijn vraag, waarom S&T Bloos

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Re: Stoere Ballouk @work!! Shire x Hackney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 21:45

Hahaa.. Iedereen vraagt naar S&T.. Tja, te verwachten. Ballouk is errug errug groot en ook vaak errug ondeugend. Met stang en trens heb ik hem gewoon beter in de hand. Eerlijk gezegd rijd ik liever met een gewone trens maar dit is met hem gewoon veiliger.

Natuurlijk moet ik me er wel van beust zijn dat S&T niet niks is maar dat ben ik zeker. Ik leer er veel van en Ballouk loopt er ook lekker mee. En juist omdat ik met hem niet start zijn er geen spanningen ontrent het hele wedstrijd rijden en kan ik op deze manier hem goed en veilig trainen en zelf veel leren!

xxxdonja

Berichten: 2651
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: www.bokt.nl

Re: Stoere Ballouk @work!! Shire x Hackney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:45

Ik denk ook dat de singel iets meer naar voren mag. Ohja, je valt in de galop een beetje naar voren. Lachen
Wat een geweldig dier zeg!!!!! *kwijl*

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Stoere Ballouk @work!! Shire x Hackney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:46

Wat 'n paard zeg! Alleen zou ik de stang er uithalen, hoewel ik wel kan snappen dat dit paard moeilijk te verzamelen zal zijn en dit net iets makkelijker gaat op S&T.

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Re: Stoere Ballouk @work!! Shire x Hackney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 21:47

xxxdonja schreef:
Ik denk ook dat de singel iets meer naar voren mag. Ohja, je valt in de galop een beetje naar voren. Lachen
Wat een geweldig dier zeg!!!!! *kwijl*


Dank je voor je compliment, maar singel naar voren... dat betekent zadelnaar voren, en dat gaat niet want euh.. hij heeft daar nogal wat spek en spier zitten, daar past geen enkel zadel overheen! En aangezien zijn rug toch lang genoeg is ligt het zadel wat verder naar achter dan bij een ander paard. Het heeft met zijn bouw te maken.

sullebulle
Berichten: 705
Geregistreerd: 18-08-07

Re: Stoere Ballouk @work!! Shire x Hackney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:47

Gaaf dier, ziet er prachtig uit. Leuke combi zijn jullie.
Heeft hij ook last van de verbening nu? Geef je hem er ook iets voor?
Heeft hij ook speciale ijzers? Ben ik wel benieuwd naar.

Mijn vorige paard (haflinger) had het ook, op een gegeven moment kreeg ze in de vergroeiing allemaal kleine fracturen, breukjes. Toen kon ze amper meer lopen, ontlaste het hele been, was totaal niet zichzelf. Wij hebben haar toen in laten slapen, omdat pijnstillers ook niet hielpen en je je paard niet wil laten lijden.

Mijn nieuwe paard (tinker) heeft het ook. Tijdens een kreupelheidsonderzoek is het ontdekt. Hij heeft het aan beide voorbenen. Hij was echter kreupel doordat hij hoefbevangen was, en had er dus toen zeer waarschijnlijk geen last van. Feit blijft wel dat hij er ooit last van gaat krijgen. Hoop alleen dat dat nog zeer lang gaat duren!

Hoe oud is hij eigenlijk?

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Re: Stoere Ballouk @work!! Shire x Hackney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 21:51

sullebulle schreef:
Gaaf dier, ziet er prachtig uit. Leuke combi zijn jullie.
Heeft hij ook last van de verbening nu? Geef je hem er ook iets voor?
Heeft hij ook speciale ijzers? Ben ik wel benieuwd naar.

Mijn vorige paard (haflinger) had het ook, op een gegeven moment kreeg ze in de vergroeiing allemaal kleine fracturen, breukjes. Toen kon ze amper meer lopen, ontlaste het hele been, was totaal niet zichzelf. Wij hebben haar toen in laten slapen, omdat pijnstillers ook niet hielpen en je je paard niet wil laten lijden.

Mijn nieuwe paard (tinker) heeft het ook. Tijdens een kreupelheidsonderzoek is het ontdekt. Hij heeft het aan beide voorbenen. Hij was echter kreupel doordat hij hoefbevangen was, en had er dus toen zeer waarschijnlijk geen last van. Feit blijft wel dat hij er ooit last van gaat krijgen. Hoop alleen dat dat nog zeer lang gaat duren!

Hoe oud is hij eigenlijk?


Ik heb je ff een pm gestuurd anders gaan we erg offtopic!

Ballouk is 11 jaar

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Stoere Ballouk @work!! Shire x Hackney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:55

Leuk paard om te zien. Hele aparte kruising.

Wat betreft rijtechnische commentaar zou ik erg op je been ligging letten maar ook zeker op de houding van je handen!

Ik vindt je vriendelijk met je stang gebruik hoor daar niet van.
Maar vraag me af wat de meer waarde van het met S&T rijden is. Denk dat er voor een groot en sterk paard ook zeker andere oplossingen zijn. Je bent niet de enige kleine die op een groot en sterk paard rijdt. En al die andere rijden niet met S&T.
Bovendien heb je met hem wedstrijden gereden. Dan mocht je toch ook niet met S&T rijden.

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Re: Stoere Ballouk @work!! Shire x Hackney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 21:57

mkvdiest01 schreef:
wat een prachtig paard!!

is de kruizing een foutje of wordt dat wel vaker gedaan zo? in ieder geval wel een goede uitkomst!!
jammer dat je geen wedstrijden meer kan doen zeg... jullie zijn op de foto's een mooie combi!



Zijn moeder is gedekt in Engeland tijdens een quarantaine periode, terwijl ze daarvoor al eerder gedakt was door een andere hengst. Wij dachten dat de merrie drachtig was van de eerste dekking en verwachtten dus ook een ander soort veulen. toen de merrie 3,5/4 weken overtijd pas veulende en er een ander veulen uit kwam dan dat we verwachtten ging er eigenlijk pas een lampje branden omdat verder alles ook erg onduidelijk was omtrent de dekking. De precieze datum wisten we niet en het veulen lek ook echt niet op de vader van de eerste dekking! Na veel navraag kwamen we erachter dat de vader een hackney geweest is, wat klopt met de datum van het veulenen en het uiterlijk van balloukie! Foutje dus eigenlijk... maar wel een goeie!

IneV

Berichten: 896
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: België

Re: Stoere Ballouk @work!! Shire x Hackney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:10

Wow! Wat een prachtig paard..
Deze kruising vind ik zelf héél geslaagd. Knipoog
Het enige wat ik rijtechnisch te zeggen heb ik dat je een beetje op je benen moet letten..
Maar het ziet er heel goed uit!

Anoniem

Re: Stoere Ballouk @work!! Shire x Hackney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:11

Wauw, wat een prachtig paard!
Lijkt wel de 'warmbloedversie' van een Shire *LOL*
Echt geweldig mooi dier! Mag je trots op zijn Ja

Wat het commentaar betreft:

Je hebt afentoe een wat strenge binnenhand, let hier wat beter op Ja Ook je tenen meer naar binnen, en je mag wat meer naar voren zitten.

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Re: Stoere Ballouk @work!! Shire x Hackney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 22:15

Ik zie dat jullie ook allemaal veel opvalt dat ik mn onderbenen te ver aar achteren leg. Ik probeer (dat wordt me altijd tot uit den treure ingeboend) mijn onderbene op 1 lijn te krijgen met schouders, elleboog en hak. Dat is de perfecte houding, maar soms net een beetje uit balans en dan doe ik ze te ver naar achteren. Ach, er moet altijd wat te trainen zijn he!?

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Re: Stoere Ballouk @work!! Shire x Hackney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 22:21

http://hyves.nl/index.php?l1=ut&l2=phot ... ecret=IvRM

Deze kreeg ik niet hier op bokt, dat is jammer, want je kan hier goed mn beenligging zien, als ik helemaal in balans zit. Zo moet het dus zijn.. Tong uitsteken Maar soms 'trekt' ie me een klein beetje uit balans en doe ik mijn onderbenen naar achter helaas.

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Re: Stoere Ballouk @work!! Shire x Hackney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 22:31

Zijn maat is ongeveer 1.80. Toen hij vier was is hij voor het laatst gemeten op 1.78,5:):) Leuk als je door de buurt rijdt, kan je bij iedereen de tuin in kijken! hahaha

Anne Marie

Berichten: 596
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: Zegge

Re: Stoere Ballouk @work!! Shire x Hackney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:39

Wow, wat een machtig mooi paard! Loopt inderdaad heerlijk, leuke combinatie samen. Ik weet het, erg offtopic, maar moest het effe kwijt...
On topic: Ondanks het vele commentaar op je S&T heb je hem mooi voor elkaar, neusje mooi op de loodlijn, niet erachter zoals zo vaak met een heel bescheiden trensje. Een bit is zo scherp als de hand die 'm vast heeft. En jouw hand is aan je paard te zien verguld! Ga zo door.
Nogmaals; prachtig mooi paard, ik hoop dat je nog lang van hem mag genieten.