doorrij plekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manzano

Berichten: 23935
Geregistreerd: 22-10-01

doorrij plekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 23:35

Voor het eerst sinds de 12 jaar dat ik rij heb ik vanavond na een uur intensief lessen een hele pijnlijke plek op m'n kont. Volgens mij noem je dat een doorrij plek. Het vel is er gewoon helemaal af en het doet verrekte pijn (kan amper zitten).
Iemand tips om te zorgen dat dit zo snel mogelijk over is?
En hoe komen dit soort plekken? Heb het namelijk nog nooit gehad.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:39

Auw, dat doet erg zeer Ach gut

Had je misschien een andere rijbroek aan dan anders? Misschien heeft er iets dubbel gezeten of is je zadel hard en stroef. Eventjes nakijken.

Betreft het verzorgen er van, wat babyolie opsmeren. Dat is tegen het branden (het brand denk ik wel een beetje, of niet?) en trekken en verder vanaf blijven.

Beterschappies.

manzano

Berichten: 23935
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 23:43

Ja dat doet het zeker ja Boos!. Ik had gewoon mijn normale rijbroek aan en ik rij altijd op een vast paard, dus ook met een standaard zadel. Ik merkte in het begin wel dat ik een beetje stroef in het zadel zat, maar ik dacht dat het van het zweet was en dat me broek daarom wat plakte.

Ik zit nu met 1 bil naast m'n stoel.....Ik heb niet echt baby-olie. Wel amandelolie...zou dat ook helpen?

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 00:13

Heb je wel eens een rok aan met warm weer?
Op den duur gaan je boven benen dan tegen elkaar schuren. Het gaat plakken van het transpireren en zo en dan krijg je ook van die branderige plekken.

Misschien inderdaad net zo gelopen met je rijbroek. Door het transpireren is het gewoon gaan schuren denk ik dan.

Ik weet niet wat de werking is van amandelolie, misschien prikt dat wel heel erg.
Heb je uierzalf? Dat kan ook prima.

Anne_GTI

Berichten: 18202
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 00:42

Sudocreme erop smeren. (babybilletjeszalf)

manzano

Berichten: 23935
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 08:17

Dank je voor de tips...... amandelolie prikte gelukkig niet Knipoog. Maar ik ga straks wel even langs de drogist. Kan amper zitten en ik heb nu tentamens, dus dat is zo lastig dan. Ook met leren.

Brigitte

Berichten: 208
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 08:18

Zinkzalf

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:42

bioforce creme van dokter vogel.

En ik weet niet of je een broek met kustleren zitvlak hebt, maar dat schijnt ook nogal te zweten en dus met warm weer meer doorrijplekken te veroorzaken. Met erg warm weer dus maar een beetje glijen in een gewone broek helpt waarschijnlijk ook!

Lize
Berichten: 52
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:45

Niet toevallig een andere onderbroek aangehad dan anders? Als ik een 'verkeerde' slip aanheb, lig ik binnen notime helemaal open.
Als de plek niet alleen geirriteerd is, maar ook echt geschaafd, kun je er een Hansplast Gelpleister opdoen. Gewoon de grootste maat kopen, erop plakken (het is een soort wrijfplaatjes systeem) en lekker een paar dagen laten zitten, je kunt er ook prima mee rijden en het geneest super.

manzano

Berichten: 23935
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 11:09

Hoi, nee ik had precies hetzelfde aan als altijd. Die gelpleister had ik nog in m'n handen net, maar niet gekocht (misschien helaas). Heb nu nestosyl gekocht. Dat is ook voor schaafplekken. Het velletje ligt er echt af namelijk Verdrietig. Beetje lastige plek alleen. Want met zo'n dikke laag zalf kan je natuurlijk weer niet gaan zitten. Zucht.....Hopelijk blijft het bij 1x Knipoog.

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:06

Twee keer per dag nestosyl erop smeren en na een week is het over!

Ik heb er ook erg last van, maar dan alleen als ik op een goedkoop hard zadel zit....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:15

Proberen zo te laten opdrogen, en dan een pleister erop plakken. Dat doe ik meestal. En verder een zalfje erop doen, zodat t soepel blijft (ik heb op dit moment hetzelfde probleem, is het bijna dicht, rij je je weer open.)
Meetsal rij ik dan ook met eenstring, dan heb je bijna niks wat kan gaan schuren (ja, ik heb anders altijd van die mega oma onderbroeken aan met rijden).

Lize
Berichten: 52
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:19

Misschien toch slim om die gelpleisters te kopen voor de volgende keer rijden hoor. Althans, de eerste keer dat ik het had dacht ik dat het helemaal over was, maar na de volgende keer rijden was het weer raak.

Maar succes ermee! Lachen

manzano

Berichten: 23935
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 13:21

Nou ja....ik les maar eens per week en volgende week kan ik niet. Dan zit er toch best een aardige tijd tussen. Eerst maar eens zien hoe het met de nestosyl gaat. Op zich doet het minder pijn. Die zalf geeft alleen zo'n troep Boos!