Greenguard muilkorf zielig of aan wennen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marn
Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Amersfoort

Greenguard muilkorf zielig of aan wennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 09:07

Vorige week heb ik op bokt het topic: help!!!! mijn haf word het tonnetje rond!!, geopend omdat ik echt niet meer wist wat ik met mijn dikke Haflinger moest doen.. Ik heb veel reakties gehad waaronder ook een tip dat ik de Greenguard muilkorf eens moest proberen. ( een muilkorf die zorgt dat het paard minder gras binnen krijgt) Er waren zoveel positieve reakties van, dus ik heb em besteld bij de Paardendrogist en ik kan em een week proberen.
Gister heb ik em voor het eerst om gedaan en ben het land even op geweest om te kijken hoe ze zou reageren.. Om eerlijk te zijn vind ik het heel zielig eruit zien!! Ze kan zichzelf in de zomer dus niet kribbelen als ze last heeft van de vliegen en grazen kan ze ook niet, of is dat een kwestie van oefenen en krijgt ze het later wel door??
Ik vraag me af of dit ding niet zielig is (het kan ook aan mij liggen hoor, want ik hou nooit van dat soort rare dingen!!), ik wil niet dat ze diep ongelukkig word omdat ze de hele dag met dat ding zit te klooien. Maar ik wil ook niet dat ze nog dikker word dan ze nu is..Wat vinden jullie ervan?
Een vriendin van me zei al: neem eens een avondje de tijd, zet haar in de wei ga met een stoel erbij zitten en gewoon afwachten wat ze gaat doen. Misschien is het een kwestie van wennen en leert ze ermee omgaan..
Vanavond ga ik dat maar eens doen, maar gister deed ik em om en het liefst haalde ik het er gelijk weer af..

Is het gewoon een kwestie van oefenen en wennen voor het paard?
Heel graag jullie meningen!!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:19

Gewoon een paar dagen omdoen en dan weer gaan kijken. Ze went er heus wel aan. Kom op zeg, als je dit al zielig vind zou ik er vooral niet op gaan zitten... Het is voor haar gezondheid beter dat ding om te hebben, en ze went er maar aan...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:27

Ik kan me wel voorstellen dat het een vervelend gezicht is om je paard met een muilkorf te zien lopen.
Maar je doet het voor z'n eigen bestwil, probeer dat maar in gedachten te houden.
En waarschijnlijk zal het een kwestie van wennen zijn, grote kans dat hij over een paar dagen al gewend is.
Tegen de vliegen en dazen zou je evt. nog wat extra kunnen doen (spray / deken / netje etc.).
Even doorbijten, het komt waarschijnlijk allemaal wel goed Ach gut

marn
Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 09:29

Bedankt voor jullie reakties.
Ik moet het gewoon maar proberen voor een paar dagen.. Het moet maar, voor haar eigen bestwil!!
Ik vind dat soort dingen al heel snel te zielig, daarom vroeg ik om jullie reakties, dan weet ik in ieder geval dat ik niet verkeerd handel als ik haar een paar dagen zo'n ding om doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:37

Ze wennen er snel aan hoor, alleen met heel warm weeer is het slecht heb ik gehoord omdat ze dan overhit raken ofzo..?

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:38

ja ik heb ook zo'n geval thuis staan die bagger vet word, ik zet hem soms wel eens een middagje binnen, of ga een hele lange buitenrit maken, dan raakt hij ook een hoop vocht kwijt. hij word nu al slanker, had ook aan zo'n ding gedacht. ik z`ou hem eerst bestellen, mara hij word nu al dunner dus dan vind ik het niet zo nodig.

marn
Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 09:39

Hoezo raken ze overhit dan?? Je bedoels dat die muilkorf heel heet wordt ofzo? Het is van een zwart soort hard rubber gemaakt.. Daar moet ik dan maar goed voor uitkijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:00

Nou, omdat toch enigzins de adem wat warmer wordt ondanks de gaten en ik kan me voorstellen dat je dan op een gegeven moment het iets warmer krijgt dan normaal, maar dit heb ik ook maar gehoord van iemand die die dingen vaak mgebruikt en weet het niet zeker.

sandorra

Berichten: 4026
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:32

hmm kan je je haflinger niet op een karig stukje zetten en een paar uur per dag in de andere weide laten met wat hoger gras. Zo heb ik dat nu al een paar weken en het gaat al veel beter. Wij hebben gewoon een stuk van het gewone weiland afgezet en haar dat gewoon kaal laten eten en nu gewoon op laten staan. ze vindt het niet leuk en loop ook erg veel. Ze heeft nu gezeldschap gekregen van een van de andere merrie's i.v.m hoefbevangenheid verschijnselen. Ze staan nu gezellig rustig te staan op hun stukje.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:34

Nou die van mij is te koop want ik doe hem niet meer om bij mijn paard ze werd er totaal gefrustreerd van.

marn
Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 10:43

Hoezo werd hij gefrusteert dan? Omdat hij niet bij het gras kon komen?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:02

Fellor schreef:
Nou, omdat toch enigzins de adem wat warmer wordt ondanks de gaten en ik kan me voorstellen dat je dan op een gegeven moment het iets warmer krijgt dan normaal, maar dit heb ik ook maar gehoord van iemand die die dingen vaak mgebruikt en weet het niet zeker.


Vaag verhaal. Een paard ademt helemaal niet door de mond, en zo'n ding zit niet voor de neusgaten...