Wat nu doen?? (stalling vraag)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
watnu
Berichten: 5
Geregistreerd: 22-02-04

Wat nu doen?? (stalling vraag)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 15:10

Hoi Allemaal,

Ik heb een vraagje, ik ben anderhalve maand geleden van stalling met mijn haflinger ruin van 2 jaar, omdat ie op zn oude stalling niet veel naar buiten kon. Nu heb ik een andere stalling gevonden, wat mij in eerste instantie erg geschikt leek. Maar nu is er toch al iets voor gevallen. Mijn paardje kan zelf erg makkelijk bij andere paarden, alleen de rest accepteerd hem niet. Nu staan ze dus met zn 4en apart, nadat al een paar keer is geprobeerd, en hij flink is gegrepen. Maar nu hebben ze heb dinsdag toch weer in de groep gezet (7 paarden) zonder met mij te overleggen, en daar heeft ie een hele grote wond op zn rug (is gehecht door da, snee is ongeveer 10cm lang en 1 breed) en daar hebben ze mij niet over gebeld, omdat ze dachten dat ik dat erg zou vinden (van die snee).Vind ik ook wel erg natuurlijk, maar nog veel erger dat ze niet bellen. Er over te praten is er niet, want zei zegt dat ze daar de baas is Verward

Wat zouden jullie nu doen?

Groetjes Barbara

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 15:12

oh jakkes wat akelig, tis nog altijd jou paard. ik vind het een rare situatie....
hoe het juridisch zit weet ik niet

watnu
Berichten: 5
Geregistreerd: 22-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 15:15

Dat bedoel ik niet echt, ik betaal zelf de dierenarts wel, daar gaat het nog niet eens zo zeer om... maar meer of jullie nog zouden blijven of toch ergens anders heen gaan?

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 15:19

ik zou toch ergens anders heen gaan..
als je niet gebeld word als je paard iets heeft,beetje vreemd,
maar als je paard 2 jaar is kun je hem toch lekker de opfok ingooien??

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 15:24

weg daar! Dat vind ik echt niet kunnen. Die stal is misschien wel van haar, maar het is jouw paard! Je moet toch gewoon te horen krijgen wat er aan de hand is. Ik vind zelfs dat ze de dierenarts rekening zouden moeten betalen. Jij hebt hem niet in die groep gezet.

Ik zou inderdaad naar een opfok zoeken of anders een boer die al een paard heeft (of meer) niet zo duur en je paard leert zo super veel van soortgenoten, liefst leeftijdsgenoten natuurlijk.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 15:29

ergens anders heen en tis iets wat echt absoluut niet kan! Sowieso dat ze je paardje erbij zetten terwijl ze weten dat ze niet samen kunnen. Zou het maar wel eens uitzoeken wat je kan doen wat betreft de kosten, of je die kan verhalen bij de eigenaresse. Vind het echt geen stijl zeg Boos!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 15:51

Wegwezen daar..Als je niet eens zeker kunt zijn,dat ze zo veilig en verantwoord mogelijk met jou paard omgaan,zou ik niet op mijn gemak zijn..En al helemaal niet als ze je niet inlichten over eventuele voorvallen,wonden.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 16:51

Eerst even overleggen met hun lijkt me wel verstandig.
Als het zo blijft toch maar opzoek gaan naar een andere stalling.

boomer
Berichten: 148
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:06

Op een beetje goede stal kan je over dit soort dingen praten. Zo niet, dan denk ik echt dat je naar een andere stal op zoek moet gaan. Nu gaat het misschien nog goed, maar straks heb je echt een probleem...

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:12

Heel snel weg gaan daar!! Op het moment dat er iets met mijn paard gebeurt en het is zoals in jou geval ernstig , en dan niet bellen met de eigenaar van het paard. Dan durf ik hem geeneens meer daar te stallen. Wie weet wat er nog meer allemaal gebeurt. Overleggen met de eigenaar voordat je wat met het paard gaat doen vind ik heel belangrijk. Zij mag dan wel de baas daar zijn over haar erf en de stallen maar zeer zeker niet over jou paard. Als jij iets niet wilt dan heeft zei zich daar aan te houden !!!

falabellatje
Berichten: 166
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Ergens op een stro baal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 21:17

gauw je spullen pakken gooi je paardje lekker in de opfok aangezien ze leeftijd

watnu
Berichten: 5
Geregistreerd: 22-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 23:12

Ik ben nu dus vanavond meteen bij 3 stallen wezen kijken, en ik ben nu heel erg in twijfel. Ben op 1 stal geweest die mij namelijk ook wel aanspreekt. Dat is namelijk 3 hectare wei, met een ander veulen (en nog meer paarden/pony's maar geen veulen meer. Maar nu staat ie alleen met een 3,5 jarige dus al een stuk ouder. Bij die stal waar ik vanavond ben geweest hebben ze ook in de winter weidegang. Stallen worden elke zomer ontsmet, en ze hebben ook nog 2 paddocks en een rijbak. Ben nu dus heel erg in twijfel of ik hem moet verhuizen of het gewoon nog even aankijken Schijnheilig

Groetjes Barbara