Meerdere mensen slechte EA-ervaringen met shanna14?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Meerdere mensen slechte EA-ervaringen met shanna14?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 09:57

Een tijdje terug heeft shanna14 hier op bokt een advertentie geplaatst waarin zij o.a. een hoofdstel te koop aanbood.

De transactie met bokker maikeltje is niet naar wens verlopen. Maikeltje heeft het hoofdstel van shanna14 gekocht, het geld is overgemaakt, maar het hoofdstel bleek bij ontvangst niet in de beloofde staat te verkeren. Ondanks herhaaldelijke pogingen om tot een oplossing te komen voor dit probleem, heeft shanna14 helaas geen gehoor gegeven aan ons verzoek om dit op een nette manier op te lossen.

Zijn er meerdere mensen die ooit iets van shanna14 gekocht hebben en dat niet hebben ontvangen? Of zijn er mensen met meer informatie? Stuur dan een pb.

Dit topic is niet bedoeld om te speculeren of deze bokker wel of niet eerlijk is. Dit topic is bedoeld om meer informatie te krijgen. Offtopic reacties zullen worden verwijderd.

Barbara_m

Re: Meerdere mensen slechte EA-ervaringen met shanna14?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 12:48

Ik heb een tijdje geleden een rabodekje aan haar verkocht. Zij had netjes geld naar mij overgemaakt, ik dezelfde dag het dekje verstuurd... En na 2 weken kreeg ik een PB van haar dat ze het dekje nooit had ontvangen? Beetje raar dat ze zolang niets van zich had laten horen, ik had inmiddels het Tracktrace briefje weggegooid Boos!. Ik een mod ingeschakeld (ik dacht Oscar) en die stelde mij in het gelijk.
Mijn vriend vond het toch wel zielig voor zo'n jong meisje, en heeft die € 50,- weer naar haar rekening teruggestuurd.
Ik vond het toen ook een beetje een raar verhaal Bloos.

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:48

Ik kom nog eens aan Lachen!

Maarja, ik heb slechte ervaringen met haar, ze zou een hoofdstel en een dekje van mij kopen. Geen probleem. In totaal 80 euro.
Ze moest het geld overmaken, en ik moest wachten tot haar salaris was overgemaakt. Heb weer een paar dagen gewacht en heb toen gevraagd hoe het nou zat.Kreeg geen reactie, en heb haar toen gezegd dat de spullen niet meer naarhaar werden opgestuurd en heb een mod ingeschakeld.
Daar kreeg ik wél reactie op '' ik vind het maar raar, en ik zei dat je moest wachten tot mijn salaris was gestord''

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:52

MarLottie op Bokt wilde ook met haar in zee gaan, heeft toen op aanraden van mij de OW/ban lijst er eens bij gepakt en zag dat ze al eerder waarschuwingen heeft gehad voor het niet nakomen van EA regels oid. Uiteindelijk toch maar de keuze gemaakt om het daarbij te laten.

Erg vervelend voor bovenstaande gebruikers!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 23:47

Goh Rinske, ik wilde je vandaag een pb sturen met de vraag of ik hier een topic over zou mogen openen aangezien het niet echt opschiet met Shanna.
Maar dat hoeft nu dus niet meer Haha!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 23:53

Elessar schreef:
MarLottie op Bokt wilde ook met haar in zee gaan, heeft toen op aanraden van mij de OW/ban lijst er eens bij gepakt en zag dat ze al eerder waarschuwingen heeft gehad voor het niet nakomen van EA regels oid. Uiteindelijk toch maar de keuze gemaakt om het daarbij te laten.

Erg vervelend voor bovenstaande gebruikers!

Ik heb ook in de gaten gehouden wie ze benaderde op EA na dat akkefietje. En heb de mensen waar ze op reageerde of die op haar advertenties reageerden per pb gewaarschuwd. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Maar het is gewoon heel vervelend als er zulke dingen gebeuren. Ik heb toch al heel wat spullen via bokt gekocht en daar nog nooit vervelende dingen mee meegemaakt, behalve dit dan. Dat wil ik nog wel even benadrukken Knipoog

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:23

Eh, normaal gesproken gaat zo'n topic direct op slot en mag je per PB reageren. Ik vind dit redelijk stemmingmakerij. Alles ligt te grabbel hier.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:28

Antheman schreef:
Eh, normaal gesproken gaat zo'n topic direct op slot en mag je per PB reageren. Ik vind dit redelijk stemmingmakerij. Alles ligt te grabbel hier.

Dit is juist door een mod geopend en die zal het ook in de gaten houden.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:30

Ze zou van mij ook blauw Ankydekje overnemen. Dat is ook op niks uitgelopen. Ik toch geruime tijd gewacht op reactie afspraken gemaakt maar is ze nooit nakomen. Erg vervelend.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:32

Brainless schreef:
Antheman schreef:

Dit is juist door een mod geopend en die zal het ook in de gaten houden.

Dat maakt het nog niet juist!
Voelt een beetje als machtmisbruik dan want normaal gaat deze topics echt direct op slot

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:38

berpie schreef:
Dat maakt het nog niet juist!
Voelt een beetje als machtmisbruik dan want normaal gaat deze topics echt direct op slot

Hoezo machtsmisbruik??
Een mod mag eenmaal meer als de gewone bokkers....
Ze gaan echt niet over 1 nacht ijs.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:40

Berpie / Antheman: op het moment dat mensen afspraken via Bokt niet nakomen, kan je contact opnemen met de moderators. Eén van de moderators neemt dan contact op met de bokker en probeert te bemiddelen. Als dat niet lukt dan volgt een soort van ´aanmaning´: wij melden dan heel duidelijk dat iemand nog 'X dagen' de tijd heeft om voor een oplossing te zorgen en dat als dat niet gebeurd: 1. een ban van Bokt volgt en 2. dat er een topic als dit op forumzaken geopend wordt. Dat staat ook boven aan elk forum op EA, zie deze link.

Machtsmisbruik is dus overdreven: wij willen inderdaad niet dat iedereen een topic als dit opent, maar proberen eerst te bemiddelen op het moment dat een transactie op Bokt fout loopt. En de ervaring leert dat dat in veel gevallen al voldoende is om te zorgen dat een transactie toch goed wordt afgesloten.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 23:22

Eline dat begrijp ik allemaal wel en machtsmisbruik was meschien een beetje verkeerd uitgedrukt, maar ik kon er gewoon geen ander woord voor vinden.

Ts heeft het erover dat het niet bedoeld is om uit te vinden of ze oneerlijk is of niet, na alle reacties kan ik dat nog steeds niet beoordelen, oke meschien was het hoofdstel niet zoals koper het gewild had maar om daar nou een topic voor te openen.

je ligt hier wel op internet met je hele hebben en houden, helaas kan ik me ook niet ontrekken aan het idee dat koper en Ts elkaar kennen sorry.
Dit word weer zon welles nietes verhaal en moet je daar dan maar in mee gaan vraag ik me af, kan dit nou niet op andere manier geregeld worden.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 00:26

Ik zal daar even helderheid over geven. Verkoper woont in dit geval in een plaats ver van mijn woonplaats. Ik ben dus in dit geval de koper. Ik ken Shanna 14 dan ook absoluut niet persoonlijk. Dit wilde ik even rechtzetten.
Bovendien heeft Shanna14 op mijn verzoek, omdat ze per pb kenbaar maakte aan mij dit op te willen lossen, een week of drie extra gehad om eea op te lossen. Helaas bleef het bij loze woorden en omdat ik begrepen heb niet de enige gedupeerde te zijn geweest, kan ik dus goed begrijpen dat de mods op een gegeven moment de knoop hebben door gehakt.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:22

Berpie, ik heb dit helaas ook meegemaakt.
Bij mij was het zo dat ik van een bokker iets had gekocht, geld had overgemaakt en het gekochte nooit heb ontvangen. Na herhaaldelijk een pb gestuurd te hebben met de vraag waar m'n halstertouw blijft en steeds de belofte dat het er nu echt aankomt, heb ik een mod ingeschakeld. Zij hebben de verkoopster aangesproken en zij beloofde beterschap. Maar helaas....geen halstertouw.
Toen hebben de mods een topic aangemaakt, want de regels (ook op bokt) zijn duidelijk: als je iets verkoopt en iemand geeft je daar geld voor, dan moet je die spullen ook aan de koper geven. Doe je dat niet, dan krijg je straf.

Dit topic is geen kwestie van stemmingmakerij of machtsmisbruik, dit is je gedragen zoals het hoort en je houden aan de regels die je duidelijk na kunt lezen.