Ik krijg zenuwen; komende periode word niet leuk!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Ik krijg zenuwen; komende periode word niet leuk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 22:59

Mag ik even wat zeggen? Misschien hebben sommige mensen tips voor mij of hebben in zo'n zelfde periode gezeten.

Het zijn een paar dingen door elkaar. De eerste is makkelijk en hebben veel mensen. Ik zit nu namelijk in 6 VWO en heb volgende week eindexamen waar ik nu echt zo zenuwachtig voor aan het worden ben!
Dit is iets waar ik me even door moet slaan en heeft iedereen wel maar verder.
Ik heb sinds 1 september een verzorgtinker. Het klikte niet metteen maar ben er nu zoveel mee bezig dat ik haar neit kan missen! Als ik bij haar ben; dan ben ik rustig en vergeet ik veel zenuwen. Vandaag was ik zenuwachtig thuis en ben naar Brenda gegaan en toen was ik lekker ontspannen nu weer thuis enik ben echt weer zenuwachtig! Ik heb Brenda nu echt nodig!

Nou stel dat ik slaag, dan ben ik blij...... en dan ben ik niet lbij.
Na het VWO gaat eigenlijk iedereen wel studeren zo ook ik. Ik heb een leuke studie gevonden, gezondheidswetenschappen. Daar heb ik eigenlijk best zin om naartoe te gaan. Lijkt me heel interessant.

Maar nu is dat het dichtste bij in Maastricht. En dat is ruim 2 uur reistijd enkele reis.
Dat betekend dus dat ik op kamers MOET. En dat is een groot probleem voor mij! Ik ben nu dan wel 18 maar heb nooit vooropgelopen qua ontwikkeling, je kunt mij dnek ik nu het beste vergelijken met iemand van 15-16 jaar, zo oud word ik ook meestal geschat maar ook qua innerlijk geld dat. Daar is niet veel mis mee maar ik ben er gewoon niet klaar voor. Ik zie er zoveel op teven om op kamers te gaan dat ik gewoon bang word voor de komende periode.

En dan nog even terug naar Brenda.
Daar kom ik nu 5-6 keer per week. Dat zal dan ook niet meer kunnen en ik ben zo bang om haar te verliezen. Ik ben de full time verzorgster van haar. En ik ben zo bang dat als ik door de weeks weg ben ik haar moet verliezen, echt daar ben ik als de dood voor. Als ik dit tegen een niet paardrijdende vriendin zeg dan zegt ze: ach in maastricht staan ook paardjes maar die begrijpt niet hoe diep dit zit met Brenda.

Ik heb (ja op de eerste keren na) Brenda bijna alles geleerd en dat ging niet helemaal even goed hoor maar ik heb nu sinds kort les wat ik echt super vind maar over 4 weken moet ik daarmee stoppen omdat ze drachtig is, heel goed allemaal maar dat ik misschien ook gelijk de laatste keer dat ik les kan krijgen en dat zit me dan ook diep.

Kortom het zit me erg in de weg en dat maakt het leren voor de eindexamens zo moeilijk. Het leren betekend 2 wegen: een fijne met slagen en een niet fijne met paardje verliezen en uit mijn hele fijne omgeving weg moeten.

Hoe zouden jullie dit aanpakken en heeft iemand tips? Want ik snap niet hoe ik het uit zou moeten houden als ik per se op kamers MOET. Ik ben daar gewoon niet klaar voor ................... Verdrietig

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:05

Even afgezien van je verzorgpony... want ik denk dat het punt van op kamers wonen "belangrijker" is..
Is het wel verstandig om op kamers te gaan als je zelf denkt dat je hier echt nog niet aan toe bent?
Zijn er geen -andere, bijv. HBO- opleidingen dichter bij huis? Dat je daar eerst een jaartje propedeuse doet, en dan bijv alsnog gezondsheidswetensch gaat studeren en op kamers gaat?

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:32

Heej Fleury, ik begrijp echt hoe je je voelt... Vorig jaar rond deze tijd zat ik met precies hetzelfde. Ik zat voor mijn examen en zou in September moeten gaan studeren in Eindhoven... En dus ook op kamers. En ik ben ook fulltime verzorger van een paardje dat ook nog eens pas was ingereden toen en die had dus ook echt veel aandacht nodig. Maar uiteindelijk is het echt goedgekomen. Ik ben iemand die heel veel heimwee heeft en ook niet klaar was voor op kamers, ik was toen pas 17. Maar nu bevalt het me prima, het kamerleven is echt gezellig hoor, zo je eigen kamertje, en je maakt snel vrienden.

En met Tinka... Die rijdt ik nu alleen de weekenden en in de vakanties. Door de week staat ze helaas vrij veel stil, maar mijn zusje geeft haar vaak genoeg beweging. Dus dat gaat ook heel goed.

Het gaat je echt wel lukken hoor, zo een nieuwe tijd is altijd eng, want het is toch een nieuw 'hoofdstuk' in je leven, maar je zult zien dat het allemaal goedkomt. En ook al voel je je nu van binnen soms 15/16, als je eenmaal op kamers zit wordt je heel snel volwassener, neem dat maar van mij aan. En zou je echt je verzorgpaard kwijtraken, kun je nog altijd Tinka voor mij door de week verzorgen Haha!, ik woon toch in de buurt van Maastricht. Of je zoekt daar iemand die je verzorgpaardje door de week wat beweging wilt geven. Dus pieker niet teveel, geniet van de vakantie die je na je examen hebt en het komt echt allemaal goed hoor! Succes!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:56

Het is normaal dat je zenuwachtig bent voor het op kamers gaan. Dat is wel allemaal nieuw, je weet ook niet zo goed wat je je erbij voor moet stellen. Als je er echt heel erg tegenop kijkt is het inderdaad misschien beter om na te denken of je er wel aan toe bent, maar zoals SweetTinka zegt: je wordt eenmaal op jezelf natuurlijk ook snel volwassen. En dat is voor iedereen spannend. In ieder geval hoop ik dat je in de weekenden gewoon Brenda kunt blijven doen! En niet teveel piekeren hoor meid, het komt allemaal wel goed!