Wanhopige oproep... wie kent deze man??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 18:46

En hoe gaat het dan met de andere paarden ik heb als het goed is begrepen dat er nog paarden staan bij fly?Word daar dan ook iets voor gedaan? Verward

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 18:49

Francis schreef:
Dierenbescherming is inmiddels ook op de hoogte dat wij het paard terug willen als ze in beslag wordt genomen en hebben gezegd dat dat kan. ...
Misschien handig om dit ook de Politie en andere instanties te vertellen.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 19:40

silvana"]
En hoe gaat het dan met de andere paarden ik heb als het goed is begrepen dat er nog paarden staan bij fly?Word daar dan ook iets voor gedaan? Verward
[/quote]

Uiteraard! De inspanningen van politie, dierenarts en dierenbescherming zijn natuurlijk gericht op de hele groep. Alleen wil ik, als de paarden daar weggehaald worden, Fly zelf terug hebben. De rest van de groep zal op de gebruikelijke manier opgevangen worden neem ik aan (maar daarom wil ik ook graag de vorige eigenaar van de hengst zien te vinden, want die wil misschien zijn hengst ook terug).
We hebben al een paar keer de merrie met veulen apart genoemd (en degenen die gaan kijken zouden dit ook kunnen doen). Deze merrie heef, weten we nu, vorig jaar ook een veulen gehad dat binnen enkele weken is overleden (oorzaak onbekend...). Op dit moment is al geconstateerd door een ooggetuige die verstand heeft van paarden, dat de merrie niet in conditie is om een veulen voldoende te zogen en het veulen lijkt al in conditie achteruit te gaan. Voor dit kleintje is het dus helemaal belangrijk dat er snel iets gebeurt.

De man van de dierenbescherming zit er op dit moment bovenop, maar voor inbeslagname is iedereen gebonden aan een dierenartsverklaring.
We zijn vandaag bezig geweest contact te krijgen met die dierenarts, maar het blijkt dat de dierenarts die er vandeweek is bijgehaald alleen voor het zwarte paard is geweest. Die had een koliekaanval en de politie heeft de dierenarts er bij geroepen. De dierenarts die voor een verklaring moet zorgen is een ander.
We proberen nu een gezamelijk gesprek te krijgen met degene van de politie die hier mee belast is, de man van de dierenbescherming én de controlerend dierenarts, zodat we alle verhalen maar één keer hoeven te vertellen, plan van aanpak op één lijn kunnen krijgen (nu gaan er nog dingen langs elkaar heen) en wij alle dingen die we inmiddels gehoord hebben kunnen doorgeven en foto's laten zien van hoe Fly er uit hoort te zien. (veel niet-quarter/paint mensen realiseren zich vaak niet dat een quarter of paint er gemiddeld anders uit ziet dan de gemiddelde WPNer. Fly was een goed bespierde grote ronde merrie. Op het moment dat die een schuin aflopend kruis heeft en licht uitstekende heupbotten is ze dus al mager, maar voor een wpn persoon is dit een normaal beeld...)


[quote="Sugarmiss schreef:
Misschien handig om dit ook de Politie en andere instanties te vertellen.


Vandaar dat gezamelijke gesprek, zo dat alle partijen op de hoogte zijn van elkaars acties, want nu wordt er naar ons idee niet echt samen gewerkt. Deels wel, maar men onderneemt ook onafhankelijk van elkaar actie...
De politie is overigens op de hoogte dat wij aanspraak willen maken op Fly.

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:32

veel succes, ik hoop dat je fly snel weer terug hebt!

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:52

Fijn Francis dat er ineens zoveel vaart achter zit. Dat verrast mij eerlijk gezegd, omdat deze organisaties meestal niet zo slagvaardig zijn. Ik duim voor een goeie afloop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:02

oh wat fijn dat er een beetje positief nieuws is... OK dan! ik blijf voor jullie duimen!!!
Duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim enz!

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:16

Klinkt hoopvol en ook ik blijf duimen OK dan! OK dan!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 21:48

Marianne schreef:
Fijn Francis dat er ineens zoveel vaart achter zit. Dat verrast mij eerlijk gezegd, omdat deze organisaties meestal niet zo slagvaardig zijn. Ik duim voor een goeie afloop!


Klopt, zijn ze ook meestal niet. Daarom juich ik nog niet te hard, veel mooie woorden, maar eerst maar es zien.
Toch blijkt ook dat het al langer speelt dan ook die man van de politie in de gaten had (of naar mij wilde laten blijken, dat kan ook) en ik denk toch ook dat het helpt dat er nu ineens zo veel aandacht voor de situatie is van ons en iedereen die na mijn oproep naar de DB gebeld heeft. Als je maar hard genoeg schreeuwt móet je wel een keer gehoord worden toch?
Dus iedereen die gebeld heeft een 'big tumbs up' OK dan! en bedankt!
We blijven er bovenop zitten en ik houd jullie op de hoogte...

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:51

Francis"]
[quote="Marianne schreef:
Fijn Francis dat er ineens zoveel vaart achter zit. Dat verrast mij eerlijk gezegd, omdat deze organisaties meestal niet zo slagvaardig zijn. Ik duim voor een goeie afloop!


Klopt, zijn ze ook meestal niet. Daarom juich ik nog niet te hard, veel mooie woorden, maar eerst maar es zien.
Toch blijkt ook dat het al langer speelt dan ook die man van de politie in de gaten had (of naar mij wilde laten blijken, dat kan ook) en ik denk toch ook dat het helpt dat er nu ineens zo veel aandacht voor de situatie is van ons en iedereen die na mijn oproep naar de DB gebeld heeft. Als je maar hard genoeg schreeuwt móet je wel een keer gehoord worden toch?
Dus iedereen die gebeld heeft een 'big tumbs up' OK dan! en bedankt!
We blijven er bovenop zitten en ik houd jullie op de hoogte...
[/quote]

Sterkte meis, ik doe alles wat ik kán doen, via mijn ingangen hoop ik deze zaak ook in een nog snellere stroomversnelling te krijgen.........

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:48

ik ben blij voor je dat er schot in de zaak komt.
Ik wilde vragen mogen we eens wat foto's zien van toen en nu????

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 23:35

Ja, van toen kan wel zodra ik een goede uploadsite gevonden heb. Ik verwacht vandeweek foto's die deze week gemaakt zijn, maar die heb ik dus nog niet...
Ik zal even zoeken...

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 23:49

Goed nieuws zover....we blijven duimen dat het nu allemaal positief wordt afgesloten OK dan!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 00:15

Ok, eens zien of het lukken wil...

Eerst Fly op de Colorful Spring Show van 1999. Ze is hier 8 jaar en ik heb haar net een maand of 3 (phoe, als ik er toch weer es zó uit mocht zien!)

Afbeelding

Dan Fly in het vroege voorjaar van 2000

Afbeelding

Dan Fly een paar uur na het werpen van Dot

Afbeelding

En dit is Fly in Februari 2003, met haar veulen, gefokt door de huidige eigenaar. Veulen is hier een kleine week oud en Fly is een jaar bij haar nieuwe eigenaar. Op de foto is het slecht te zien, maar hier staken haar ruggegraat en heupbotten al aardig uit. Maar ze kregen toen in ieder geval nog hooi...

Afbeelding

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:10

Wat een schoonheid was het daar op die foto´s. Nu maar hopen dat ze zo snel mogelijk weer bij jou terug komt! Al weer iets gehoord?

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:11

Ik ben voor je aan het duimen en hoop dat ze echt snel actie ondernemen Scheve mond

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 13:53

Ik ben nog steeds op zoek naar de vorige eigenaar van de hengst. Dus als iemand een idee heeft, graag! De Quarter merrie met het veulen gaat waarschijnlijk geclaimed worden door de vroegere vaste verzorgers van haar. Deze mensen waren niet de officiële eigenaar, maar hebben het paard van veulen af aan op stal gehad, dus die heeft ook al een goed adres waar ze heen kan. Voor de hengst zou ik dat dus ook willen, want als voormalige eigenaren hebben we hopelijk nét iets meer in te brengen (daar lijkt het tenminste op) dan wanneer de paarden 'het standaard circuit' in zouden gaan. Dan kost het n.l. ook meer geld om ze in beslag te nemen en dat lijkt momenteel in ieder geval voor de politie de voornaamste rede te zijn om niet in te grijpen. Voorlopig gaan we dus niet verder via de politie, maar zijn we wel volop in overleg met de Dierenbescherming en AID en daar verwacht ik momenteel meer van...

Ik wil nog even iedereen bedanken die aangeboden heeft dat Fly wel bij hun mocht komen voor noodopvang. Allemaal heel lief aangeboden en ik houd het zeker in m'n achterhoofd voor het geval dat, maar in princiepe is het de bedoeling dat ze, als ze daar weg kan, direct bij mij thuis komt.
Ik heb plek voor haar en wil percé zelf zorgen voor haar herstel en verdere welzijn.


Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:33

Nog wat opties om achter het huidige adres van de voormalige eigenaar van genoemde hengst te komen:
- de huidige bewoners op dat adres benaderen (mogelijk dat je via hen
en evt hun makelaar er nog achter kunt komen)
- advertentie-oproep op Marktplaats
- oproep in plaatselijke/regionale krant
- contactpersoon politie hierover benaderen
Verder zou ik het helaas ook niet weten. Ik hoop dat je nog op tijd achter zijn adres kunt komen. Succes!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 20:43

Há, geen wonder dat ik de beste man niet kan vinden... na wat verder speuren op de APHA site (eigenaren van paarden die deze man bij het fokken gebruikt heeft) kom ik er nu dus achter dat hij waarschijnlijk in Belgie woont... Dat BG achter de postcode op de APHA site staat voor Belgie... Dus als er Belgische bokkers zijn die deze man kennen...??
Ik heb één telefoonnr. gevonden van iemand wiens hengst hij een keer gebruikt heeft... wie weet levert het wat op...

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 22:21

Ik ben er vanavond weer even langsgegaan. Ik kon Fly en de merrie met veulen nu beter zien dan gisteren, alhoewel ze nog steeds wat verder van de weg achter een draadje staan omdat het voorste stuk opnieuw is ingezaaid.

Op basis van mijn waarneming vrees ik dat het een moeilijk verhaal is. Fly en de andere merrie zijn mager. Dat is zeker. Je kunt hun ribben duidelijk zien en ze zijn schonkig. Maar ik ken meer paarden die er zo uitzien. En die krijgen een prima verzorging en zijn niet ziek.

Het is zoals Francis zelf al zei. Voor mensen die niet weten hoe een goed doorvoede QH/Paint eruit hoort te zien, zien deze paarden er niet super vermagerd uit.

Ik denk dat je het vooral moet hebben van betrouwbare getuigen die aannemelijk kunnen maken dat de paarden soms dagen geen voer krijgen (er staat niks te grazen) en dat ze noodzakelijke medische zorg onthouden wordt.

Overigens wil ik beslist niet bagatelliseren in welke staat de paarden zijn. Als Fly mijn vorige paard was deed ik geen oog meer dicht zolang ze daar staat. Ze keeg me bijna smekend aan: neem me mee!!!! In elk geval naar de overkant van de weg waar lekker gras staat!!!

Ben benieuwd hoe het afloopt.......

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 22:28

3271 postcode van de vorige eigenaar van die hengst (ja toch he?)

Dat is de agglomeratie Scherpenheuvel-Zichem (bestaande uit Scherpenheuvel en Zichem, duh) in de provincie Vlaams-Brabant.

verder kan ik je niet helpen, sorry Scheve mond

Kan je niet op basis van de naam van het paard en de postcode via het stamboek ofzo de naam en adres van die persoon achterhalen Verward

In elk geval heel veel succes gewenst Lachen

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 22:42

Ik ben met je gegevens even verder gaan zoeken en Bingo!!!
Ik heb het nichtje van Bart Mulders, de vorige eigenaar van Pepper, gesproken, zij gaat haar oom vanavond of morgenochtend even bellen en vragen kontakt met mij op te nemen.
Als je mij van jouw gegevens wilt voorzien Francis dan kan ik die aan hem doorgeven als hij mij terugbelt Lachen

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 22:58

Zojuist belde Bart Mulders mij helemaal in paniek op. Hij heeft Pepper toendertijd in goed vertrouwen verkocht en schrikt zich kapot van de verwaarlozing. Hij zou het liefste vanavond nog in zijn auto stappen en hem daar weghalen Ach gut
Hij heeft overigens ook de papieren nog van Pepper, die zijn ze nooit op komen halen, zelfs niet na 3x bellen.

Francis ik pb je zijn telefoonnummer, hij zit met smart te wachten op informatie van je.

Succes!!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 23:15

Dank jullie dames! Ik was zelf via het showsecretariaat en oude hengstenspecials al bij hengsthouders beland van wie dhr. Mulders in het verleden hengsten heeft gebruikt voor zijn merrie, maar zo ver was ik nog niet.
Ik heb direct gebeld, maar kan hem nu even niet bereiken. Ik blijf het proberen.
Ik hoop dat het uit maakt dat we nu op één na alle paarden kunnen claimen... dan kan ook hij straks z'n hengst weer fijn thuis hebben.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 07:48

Maar ik begrijp dat jullie op papier nog de eigenaren zijn? Is daar niet wat mee te doen?