Pony gaat in het halster hangen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Welsh

Berichten: 170
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: eindhoven

Pony gaat in het halster hangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 20:11

Sinds een paar weken gaat mijn verzorpony als ik dr hoofdstel pak achteruit lopen(terwijl ze nog vast staat). Als ze ziet dat ik hem in mijn handen heb stapt ze al achteruit . De laatste keer hing ze gewoon in het halster en aangezien in bang ben dat ze dadelijk het halster kapot trekt wil ik dit graag voorkomen. Ik weet niet wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn hebben jullie misschien een idee en hoe ik dit het beste op kan lossen.

Nog even 1 vraagje. De pony schuurt en alleen in de zomer boven dr staart. Nu zegt de eigenaar dat het door het gras komt aangezien ze in de zomer meer gras eet dan in de winter, maar ik heb er nog noooit van gehoord. Ik zat meer aan zomerexceem te denken maar zou het kunnen dat een pony gaat schuren omdat ze niet gewent is (wat meer) gras te eten ? Scheve mond

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 20:23

Citaat:
aangezien ze in de zomer meer gras eet dan in de winter, maar ik heb er nog noooit van gehoord. Ik zat meer aan zomerexceem te denken maar zou het kunnen dat een pony gaat schuren omdat ze niet gewent is (wat meer) gras te eten

whaha nog nooit van gehoord Bloos
kan wel kloppen, weet ik niet, ga ik verder ook niet op in.

Ik denk dat je pony mischien een verkeerd bit heeft,
Maak je het bit altijd schoon naar het rijden?(of soms)
het kan ook zijn dta je pony het bit niet lekker vind Verward

Welsh

Berichten: 170
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 20:28

Ik maak het bit na het rijden wel schoon . Ik moet wel nog een ander bit vinden omdat deze versleten is Scheve mond . ( bustrens ) Mocht er iemand nog 1 hebben *LOL* Zal dan eens kijken of het werkt maar ze doet het al als ik met het hoofdstel aan kom.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 20:30

Wanneer je verzorgpony dit alleen doet wanneer je het hoofdstel in wil doen, dan zou het een associatie kunnen zijn met het ruw indoen van het bit, of een verkeerd of een te dik of te dun bit. Wanneer ze het vaker indoet bijv. tijdens het poetsen, dan zou ik haar een keer een goede por naar voren geven om dat soort activiteiten af te leren.

Het schuren van de staart kan ook komen doordat ze in de zomermaanden last heeft van een droge huid bij de staartwortel. Ook kan het natuurlijk komen door wormen, maar dan had ze het denk ik in de wintermaanden ook wel gehad.

Welsh

Berichten: 170
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 20:35

Voorheen deed ze dit nooit , terwijl ik al een hele tijd met ditzelfde bit rijd dus ik hoop dat het er dan aan het ligt dat het bit versleten is en misschien dat er velletjes tussen komen. ( maar daar heb ik niks van gezien bij dr mond geen wondjes oid )

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 20:48

Welsh schreef:
Voorheen deed ze dit nooit , terwijl ik al een hele tijd met ditzelfde bit rijd dus ik hoop dat het er dan aan het ligt dat het bit versleten is en misschien dat er velletjes tussen komen. ( maar daar heb ik niks van gezien bij dr mond geen wondjes oid )


Misschien ligt het dan toch aan het bit, vooral een bustrens moet geen vreemde onzuiverheden hebben. Je hebt dan toch kans dat ze dit bit associeert met pijn, dit hoeven dan nog geen wondjes te zijn, dit kunnen echter wel wonden worden. Ik weet niet of de eigenaar een nieuw bit wil kopen, meld haar of hem in ieder geval jouw probleem.

Welsh

Berichten: 170
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 20:52

Is nu aan het zoeken naar een goede bustrens
Bedankt. Nu hopen dat het werkt Lachen