Weer een probleem...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Weer een probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-02 11:25

We zijn dus opzoek gegaan naar een geschikte merrie, die hengst leek ons geen goed idee, maar als er werkelijk nix anders te vinden was..

Nou hebben we dus een merrie gevonden, heel geschikt voor de fok, wat ook de bedoeling was en ook wel voor de sport er zijn alleen een paar probleempjes,
1 ze is een luchtzuiger (niet heel erg, maar toch!)
2 ze is 13, bijna 14 jaar...
3 ze is supergoedkoop, wat mijn ouders dus weer heel aantrekkelijk vinden
Wat zouden jullie doen? want ik wil zeker nog een jaar of 3, 4 de sport in kunnen, zonder dat ze drachtig is... en ik wil dus ook niet dat dat luchtzuigen word overgenomen door de andere paarden...
Zal ik haar kopen, of eerst verder kijken? ( oja ze heeft op deurne Z gesprongen en M/Z dressuur gelopen, dis wel 3 jaar geleden)

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 12:09

Ik zou even verder gaan kijken. Dat luchtzuigen is wel een beetje te bestrijden met zo'n band. maar ik zou meer met de leeftijd zitten... Eenpaard van een jaar of 6 a 7 kun je nog meer leren, en je kunt er langer mee. Ook met een eventuele latere verkoop. Stel je koopt een paard van 13, je rijdt er 4 jaar op, en je wilt hem weer verkopen. Dan is ie 17 jaar........

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 12:26

Hoi,
Als je ermee wilt gaan fokken, is het denk ik geen slechte merrie. Ze heeft blijkbaar haar kwaliteiten als fokmerrie al laten zien begrijp ik? En luchtzuigen is geen leuke gewoonte, maar als ze het niet doet met een band om hoeft dat geen probleem te zijn.
Ik zou als ik jou was gewoon eens gaan kijken. Als het een leuk paardje is en ze wordt goedgekeurd door de DA kun je er toch veel plezier aan hebben?
Is het trouwens die schimmelmerrie die op marktplaats stond?
Groetjes,
linda

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-02 22:39

nee een paardje uit onze buurt, staat niet op inet, maar waarschijnlijk wil mn pa haar kopen voor de fok... en .... Haha! mij een ander paard laten uitzoeken... nog leuker... ik mag allebei verzorgen/rijden als ik tijd heb.
heb ik dr 1 keer 2 paardjes bij... toch leuk dat je pa zich ook wat gaat intreseren voor je hobby...