Hebben jullie problemen met een los lopende hond?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 16:38

die van ons loopt ook vaak los, alleen momenteel niet, grote vermoeden dat de muts loops is Haha! . Als je hond goed luistert is er geen probleem dat je hond losloopt.
Een keer heb ik het anders gehad. Linda (de golden van mijn broer) heeft een gloeiende hekel aan alles wat klein is en keft....... Op een keer liepen we bij een huis langs waar ze zo'n dier hadden. Ik hond vast, kort gehouden en bestraft waar nodig (trekken aan de riem) en die keffer die vloog op haar af en zij maar roepen en doen, Linda zat al zowat in de tuin (als ze los had gelopen helemaal) en die keffer maar niet luisteren. Toen heb ik wel kwaad geroepen de volgende keer laat ik die hond gewoon los..... hoefde niet, daarna was de keffer altijd binnen als ik liep Haha!
Daarnaast moeten ouders hun kinderen leren dat je honden niet altijd kan vertrouwen. Bij Fanny zeggen ze altijd dat het een lieve hond is en willen ze hem aaien. En dan snappen ze niet waarom wij dan geen toestemming geven hiervoor. Sorry Fannos heeft gewoon een t*ringhekel aan kinderen, tja en om de problemen dan voor te zijn doe je dat uit voorzorg. Er zijn gelukkig nog nooit geen gewonden gevallen (behalve dan dat ik bijna een keer op mijn muil heb gelegen, maar das een ander verhaal)
Enne jongens ik ken een gemeente waar je geen hondenbelasting hoeft te betalen. Wethouder begon te dreigen met kattenbelasting Haha!

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 17:34

Nou normaal gesproken niet. Maar Zazou schrok vorig jaar wel heel hard van een hond die blaffend achter haar aanrende. Gevolg: In volle galop, zonder zadel door het park. En tja toen viel ik.
Toen was het dus niet echt gewenst Knipoog Maar opzich heb ik er geen problemen mee. Zolang de hond maar goed luisterd naar zijn baas.

Diplodocus

Berichten: 160
Geregistreerd: 24-10-03
Woonplaats: borssele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:30

Zolang de hond goed onder appél staat van de begeleider heb ik er geen problemen mee dat een hond losloopt Lachen

Groetjes Knipoog

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:56

Dan zal ik wel weer uit de toom vallen als ik zeg dat ik er wel wat problemen mee heb.
Kijk dat ze in het bos los rondlopen oke..(dan niet langs het ruiterpad) en bij ons op stal zijn de honden dat ook gewend.
Ik heb al meerdere malen een hond achter mijn paard aangehad omdat de hond los liep en zo "goed" naar zijn baas luisterde. NOT!!!!!

Ik heb niets tegen honden, maar ik vind als je bv ziet dat iemand er niets van moet hebben lijn dan je hond aan, Niet iedereen is gek op honden en er zijn genoeg mensen die er bang voor zijn.

Beetje rekening met elkaar houden is helemaal niet erg...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:02

Diplodocus schreef:
Zolang de hond goed onder appél staat van de begeleider heb ik er geen problemen mee dat een hond losloopt Lachen

Groetjes Knipoog

Moet ie begeleider niet te lam zijn om daar OOK gebruik van te maken. Er zijn zoveel hondeneigenaren die aphatisch toe staan te kijken als hun hond iemand anders lastig valt...

Ik snap het niet tartuffo, waarom zouden mensen hun hond aan moeten lijnen indien die iemand anders niet benaderen?

Diplodocus

Berichten: 160
Geregistreerd: 24-10-03
Woonplaats: borssele

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:12

Daar ben ik het mee eens dat het ook aan de begeleider kan liggen.
Maar zolang de begeleider zijn hond bij zich houdt en dat de hond zelf nergens op af gaat zonder toestemming van zijn/haar begeleider dan heb ik er geen problemen mee Lachen

Eén van onze 4 honden loopt ook altijd los,maar die gaat ook nergens naartoe als ik ''nee'' zeg. Ik zelf vind het ook niet fijn als er ineens een hond op mij en m'n honden komt afgestormt,dan ga ik ook altijd even uit m'n panty om het zo maar te zeggen Haha!

Groetjes Knipoog

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:07

Lijkt mij dat je hond ook kan schrikken als ie aangelijnd loopt....
Nu schrok ie gromt en rent weg.

Misschien als ie aan de lijn zat had ie wel gebeten omdat ie zich betrapt voelt en niet weg kan rennen???

Dit blijft toch een lastig onderwerp. Persoonlijk vind ik dus ook dat kinderen beter voorgelicht mogen worden om niet zomaar op een hond af te stappen en te aaien, maar eerst aan de eigenaar vragen of dat kan.

Ik bedoel, je kan je hond heel mooi aan de lijn hebben, maar als ie zich bedreigd voelt of schrikt kan ie even goed nog happen of bijten.

Dus ik zie maar 1 oplossing: Alle kinderen ook aangelijnd Haha!

Alle gekheid op een stokje, onze hond loopt op straat aangelijnd, en op het veld mag ie los.
Als er een andere hond aankomt die aangelijnd is roep ik 'm terug en lijn ik haar ook aan tot de ander weg is (vind ik wel zo beleefd).
Ook met kinderen let ik wel op wat die doen, of ze verder spelen of de hond willen aaien.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:11

He malibu, eindelijk iets ECHT zinnigs! zoals je al zei, een hond kan weglopen en deze hond koos daarvoor. Aangelijnd kan hij dat niet, dus wat zeikt die moeder nou? Ze kan beter haar kinderen eens opvoeden!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:07

Ja, ik heb wél problemen met honden die los lopen!!

Vroeger woonde bij ons in de straat een man met een herdershond. Dat beest was 13, was superlief, en tegen iedereen even aardig. Die liep ook altijd los.
En TOCH heeft deze lieve hond op een dag mijn stiefzusje in dr gezicht gebeten. Oorzaak? Geen idee... Ze raakte hem niet aan of niks, hij vloog haar gewoon aan. Godzijdank waren er mensen in de buurt, anders had ze het nu niet na kunnen vertellen.

Ook al is je hond nog zo lief, je weet gewoon NOOIT wat er KAN gebeuren. Je kunt ook van het braafste paard van de manege afvallen en je nek breken. Er ligt altijd een zeker risico op de loer.

Ik erger me ook altijd gruwelijk op honden die los lopen en aan je komen snuffelen en kwijlen. Of in de zomer je ijs van je stokje afhappen als je op een grasveld je ijs zit te eten. Sorry hoor, maar lijn je hond dan aan! Boos!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:11

Desiree"]
[quote="Esther19 schreef:
ABsoluut geen problemen mee, asl de hond maar luistert.


Absoluut. Dit houdt mijns inziens in:
- Andere mensen of dieren aanvallen/bijten.
[/quote]

Dit heb je écht niet altijd in de hand.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:18

Mensen heb je ook niet altijd in de hand. Moeten ze daarom bij voorbaat dan ook vast?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:19

Desiree schreef:
Mensen heb je ook niet altijd in de hand. Moeten ze daarom bij voorbaat dan ook vast?


Sommige wel ja Knipoog
Maar Desiree je snapt toch zelf wel dat dieren nooit 100% te vertrouwen zijn?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:21

Sorane"]
[quote="Desiree schreef:
Mensen heb je ook niet altijd in de hand. Moeten ze daarom bij voorbaat dan ook vast?


Sommige wel ja Knipoog
Maar Desiree je snapt toch zelf wel dat dieren nooit 100% te vertrouwen zijn?
[/quote]
Mensen nog minder! Mensen zijn namelijk OOK dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:22

Desiree"]
[quote="Sorane"][quote="Desiree schreef:
Mensen heb je ook niet altijd in de hand. Moeten ze daarom bij voorbaat dan ook vast?


Sommige wel ja Knipoog
Maar Desiree je snapt toch zelf wel dat dieren nooit 100% te vertrouwen zijn?
[/quote]
Mensen nog minder!
[/quote]

Pfff met jou valt echt niet te praten.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:23

Of met jou niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:24

Desiree schreef:
Of met jou niet.


Zou kunnen. Maar ik ben niet degene die in dit topic heel onrealistisch bezig is Knipoog
Ontopic maar weer? Haha!
Ik heb mijn standpunt al gegeven in dit topic. Ik heb er geen problemen mee als die hond maar luisterd.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:32

Sorane"]
[quote="Desiree"]Of met jou niet.
[/quote]

Zou kunnen. Maar ik ben niet degene die in dit topic heel onrealistisch bezig is Knipoog
Ontopic maar weer? Haha!
Ik heb mijn standpunt al gegeven in dit topic. Ik heb er geen problemen mee als die hond maar luisterd.
[/quote]

Dit antwoord staat lijnrecht tegenover je andere antwoord;
[quote="Sorane schreef:
[Sommige wel ja Knipoog
Maar Desiree je snapt toch zelf wel dat dieren nooit 100% te vertrouwen zijn?
[/quote]

Het laatste suggereert dat je honden bij voorbaat nooit los zou moeten laten.

Overigens ben ik niet onrealistisch bezig. Ik heb hetzelfde standpunt als jij: ze mogen los, maar ze moeten wel luisteren.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:33

Ik ben dus van mening dat die dingen ook kunnen gebeuren als je hond aangelijnd is.

Ik heb zelf dus ook al een paar keer meegemaakt dat twee buitenlandse jochies van een jaar of 10 langs liepen (ik had m'n hond vast) en dan plotseling vlak voor m'n hond met hun schoen op grond stampte richting m'n hondje dus. Die schrikt zich natuurlijk het apelazerus en duikt weg en begint te blaffen tegen die gasten. (en ik te schelden want dat vind ik een rot streek)
Hele grote bek kreeg ik, maar als ik zeg dat ik 'm de volgende keer loslaat rennen ze weg. Blijkt nou dat ze gewoon doodsbang zijn voor honden, maar tegen een klein aangelijnd hondje durven ze wel.

Mijn hond dook nu weg, maar hij had 'm ook in z'n been kunnen bijten terwijl ik 'm aangelijnd had.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:34

Malibu schreef:
Mijn hond dook nu weg, maar hij had 'm ook in z'n been kunnen bijten terwijl ik 'm aangelijnd had.

Had ie dat maar gedaan! Dan hadden ze een mooi lesje geleerd, en ze hadden jou niets kunnen maken; jij hield de hond immers aangelijnd. En zelf daagden ze de hond uit. ZIJ waren de oorzaak, het gevolg zou dus ook voor hen zijn geweest. DAt vind ik erg terecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:40

Desiree"]
[quote="Malibu schreef:
Mijn hond dook nu weg, maar hij had 'm ook in z'n been kunnen bijten terwijl ik 'm aangelijnd had.

Had ie dat maar gedaan! Dan hadden ze een mooi lesje geleerd, en ze hadden jou niets kunnen maken; jij hield de hond immers aangelijnd. En zelf daagden ze de hond uit. ZIJ waren de oorzaak, het gevolg zou dus ook voor hen zijn geweest. DAt vind ik erg terecht.
[/quote]

Stel nou dat jij ooit kinderen hebt he (of heb je die al?). Je loopt op straat met je kind en in eens uit het niets wordt je kind gegrepen door een hond. Dan neem ik aan dat jij je standpunt vastblijft houden! Eigen schuld dikke bult! Of niet? Dan mag het in eens niet?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:44

als de hond onder appél staat , geen enkel probleem
zo loopt de hond van een vriendin van me altijd los,
luistert perfect
die van mij , loopt dus nooit los bij het uitlaten
die luistert gewoon niet goed genoeg
hij is superlief hoor, maar een beetje overenthousiast Tong uitsteken
dus dat wil nog wel eens overal heen stuiteren
dus loopt ie aan zo een uitschuif lijn ,
dan heeft ie wel veel bewegingsvrijheid
maar is het nodig heb ik hem zo weer bij me

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:51

Sorane"]
[quote="Desiree"][quote="Malibu schreef:
Mijn hond dook nu weg, maar hij had 'm ook in z'n been kunnen bijten terwijl ik 'm aangelijnd had.

Had ie dat maar gedaan! Dan hadden ze een mooi lesje geleerd, en ze hadden jou niets kunnen maken; jij hield de hond immers aangelijnd. En zelf daagden ze de hond uit. ZIJ waren de oorzaak, het gevolg zou dus ook voor hen zijn geweest. DAt vind ik erg terecht.
[/quote]

Stel nou dat jij ooit kinderen hebt he (of heb je die al?). Je loopt op straat met je kind en in eens uit het niets wordt je kind gegrepen door een hond. Dan neem ik aan dat jij je standpunt vastblijft houden! Eigen schuld dikke bult! Of niet? Dan mag het in eens niet?
[/quote]

als een hond uit het niets zonder aanleiding (of waarschuwing bijt )
dan is de hond/eigenaar fout
want dna hoort zo'n dier een muilkorf om te hebben
maar als kinderen lopen uit te dagen etc , dan is het idd eigen schuld dikke bult
onze vorige hond (golden )
is door het toedoen van kinderen "vals" geworen naar kinderen toe
hij lag op de pad altijd met de neus onder de schutting door, wat deden de kids in de buurt
hond misselijk op zijn neus tikken
hond heeft op een gegeven moment ook gebeten, mijn neefje die helemaal niets fouts of bedreigend deed
hond hebben we gelijk weggebracht ,
maar wel door de schuld van kinderen
kinderen worden toch te veel de hand boven het hoofd gehouden ,
nee zoiets doet pietje of truusje niet
tuurlijk ene kind heeft bescherming nodig
maar een kind moet binnen grenzen ook eens flink op de plaat kunnen gaan
veel kinderen weten te weinig van dieren af
een vreemde hond mag je nooit zomaar op af lopen en aaien etc
wat doen veel kids
o hond, leuk,
stormen op hond af gaan gebukt over de hond heenstaan en steken razendsnel de handen uit naar de hond
hoe bedoel je bedreigend
als er bij onze hond een kind aan komt huppelen en iets dergelijks wil uithalen gooi ik de rem op het kind en leg ik ze ook uit waarom ze net zomaar zo op een hond af mogen rennen en doen
zo worden ze niet gebeten en hopelijk onthouden ze het en leren ze ervan
want zolang ouders hun kinderen niet opvoeden wat betreft dieren
tja dan moet de diereneigenaar dat maar doen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:56

sja sorane, ik vind ook dat je 2 zaken door elkaar haalt.
Ik sluit me ook volledig aan bij Draumpje, want die kan het een wel goed van het ander onderscheiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:02

Desiree schreef:
sja sorane, ik vind ook dat je 2 zaken door elkaar haalt.
Ik sluit me ook volledig aan bij Draumpje, want die kan het een wel goed van het ander onderscheiden.

Gelukkig ben jij daar ook zo'n ster in! OK dan!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:04

Sorane"]
[quote="Desiree schreef:
sja sorane, ik vind ook dat je 2 zaken door elkaar haalt.
Ik sluit me ook volledig aan bij Draumpje, want die kan het een wel goed van het ander onderscheiden.

Gelukkig ben jij daar ook zo'n ster in! OK dan!
[/quote]
O ja? O. wist niet dat het daarover ging.