Best druk, in je eentje...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Best druk, in je eentje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:24

Vrienden van mij zijn op vakantie en hadden gevraagd of ik dan hun beesten wilde voeren. Tuuuurlijk
Een aantal dagen alleen het hooi, omdat hun dochter de rest deed, en een aantal dagen alles.
Omdat de dochter onregelmatige diensten heeft, mocht ik het vandaag allemaal doen.
Het gaat trouwens om: eenden, ganzen, kippen, hangbuikzwijntjes, geiten, een kalf en twee paarden. De honden en katten worden door de buurvrouw gedaan.
Vanmorgen eerst mijn eigen pony eten en vers water gegeven en toen door naar een restaurant om het "varkensvoer" (lees:de etensresten) te halen.
Bij de dieren aangekomen eerst maar het kleinvee gevoerd en water gegeven.
De eenden twee handen kippenvoer, de kippen één handjevol.
De geiten, varkentjes en ganzen de etensresten Vingers aflikken
Daarna de grote dieren. Eerst het kalf in de wei gezet en een emmer brok met luzerne gegeven. De paarden ook hun brok met luzerne gegeven en ach, ik was er nu toch dus waarom een uur later terugkomen voor het hooi? Dat ook maar meteen gedaan.
Eén van de paarden moet nat hooi hebben, dus het is niet "hup dat hooi erin" maar lekker soppen met dat spul.
Toen ik op mijn horloge keek was het al veel later dan ik dacht, dus vlug naar huis want daar moest ook nog het een en ander gedaan worden.

Net om zes uur het kalf binnen gezet en nog een emmer brok gegeven.
(gelukkig had de buurvrouw de stal uitgemest, er moest alleen nog stro in)
Nog snel gecontroleerd of de paarden genoeg water hadden.
Daarna mijn eigen pony gedaan en... klaar voor vandaag.
Nou ja, bijna klaar dan. Mijn hond begint nu te zeuren omdat ze wil wandelen.
Ik denk dat mijn mannetje dat mag doen vandaag

Ja, het was best druk vandaag, in m'n eentje... Haha!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:26

wat lief van je dat je dat allemaal hebt gedaan voor je vrienden !!!

en wat een leuk stel dieren hebben zij *jaloers*

das idd best druk in je eentje ( leuke reclame is dat !!! )

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:41

Haha ja, dat ken ik. Een vriendin van mij zou met haar moeder wel even een weekend op ons huis passen. Inclusief ons "vee" twee katten, een hond, drie geiten, zes kippen, een pony en een paard. Nou dat hebben ze geweten, ze komen noooit weer oppassen geloof ik Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:47

Ze hebben een vakantieboerderij en voor kinderen zijn al die dieren natuurlijk fantastisch.
Ik ben allang blij dat er geen onverwachte gasten zijn gekomen, want dan had ik de kamers in orde moeten maken.

Zul je net zien dat er morgen gasten staan, liefst met paarden zodat ik ook een wei moet vrijmaken.

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:49

Das nog veel erger!! Zal tegen mn vriendin zeggen dat ze niet moet zeuren Haha! Haha!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 21:21

whaha, echt erg, lijkt me wel leuk, dat ze zo`n boerderij hebben Haha!