Kreupel op R.A.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Kreupel op R.A.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 09:57

Gister tijdens het rijden bleek al snel dat mijn paard kreupel liep op rechts achter. In stap was hiervan niks te zien/te voelen maar toen ik aandraafde merkte ik duidelijk dat ze kreupel liep. Aan de longeerlijn zag het er al niet beter uit, ze liep behoorlijk moeilijk...

Haar kootholte Rechtsachter voelde ook behoorlijk warm aan en was ook enigzins verdikt. Ik heb het uiteraard direct een hele poos staan koelen. Heeft iemand enig idee waarvan dit zou kunnen komen? Aangezien de oppervlakkige buigpees daar langs loopt dachten ze op stal aan een peesblessure opgelopen in de weide Scheve mond En hoe lang zal ik het aankijken? (Ik wou het zelf tot vrijdag geven alvorens ik er een VA bij haal.) Alvast bedankt voor de reacties...

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 11:45

hmm...ik heb nog een beetje gezocht op google en via de zoekfunctie maar ik kan niks relevants vinden wat betreft een dikke en warme kootholte... (op mok na dan maar dat is niet van toepassing..) Ik heb geen idee waar ik aan moet denken qua blessure... Heeft er niemand enig idee of iets soortsgelijks meegemaakt? (*sorry voor mijn ongeduld maar ik maak me altijd zo vreselijk snel ongerust Bloos *)

damai

Berichten: 91
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 15:52

Zou toch voorzichtig zijn met z'n blessure, als het de pees is dan is elke vorm van belasting nu teveel, ook weidegang. En moet je heel veel en heel vaak koelen. Ik hoop voor je dat het gewoon een verstuiking is of zoiets, maar ik zou zeker de VA even raadplegen over wat je NU het beste kan doen. Sterkte ermee.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 12:45

Het lijkt gelukkig loos alarm te zijn geweest Lachen Gisteravond was haar kootholte totaal niet meer warm of opgezet. Na een poosje met haar gestapt te hebben heb ik haar ook nog eventjes laten draven en ze liep weer helemaal zuiver OK dan! Ik denk dat ze gewoon een beetje gek heeft gedaan in de wei waardoor ze eventjes iets had verrekt oid. Ik ga het nog wel eventjes rustig aan doen en ik blijf het ook nog wel een paar dagen koelen voor de zekerheid.

damai

Berichten: 91
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:48

Gelukkig is het geen peesblessure geweest, daar was je dan nog wel even zoet mee.