zwaait ongelooflijk uit.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

zwaait ongelooflijk uit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 19:14

had vandaag weer wedstrijd met mijn merrie,en dat was buiten,en had dus alleen letters staan.

ik rij altijd dressuurmatig in de bak,we hebben wel een dressuurring op gras,maar dat had ik niet meer gereden (ga ik nu toch nog maar eens doen Haha! )

mickey was gelukkig weer erg braaf,maar ze heeft me in de ring staan zwaaien met haar achterhand Bloos!

in de bochten vloog ze zo met haar achterhand dat ik haar echt flink met de buitenteigel erbij moest houden,de gebroken lijnen gingen wijkend Haha! omdat ze zo bleef zwaaien en ik haar niet goed recht kreeg.
dan nog niet te praten over de galop Bloos

ik kon hierdoor dus ook niet echt op de letter rijden.

ik zelf denk dat dit kwam omdat er nu geen bakrand was,ik heb buitenbeen er goed bijgehouden en buitenteugel ook,maar heeft iemand nog nog extra tips of oefeningen om dit toch beetje proberen eruit te rijden?
van buitenbeen en teugel goed erbij weet ik Lachen

ondanks zag de proef gelukkig toch redelijk uit :d en vielen de punten nog mee.

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:18

Misschien als je in de bak rijd vaker op de 2e hoefslag rijden. Het klinkt alsof je paard steun zoekt bij een bakrand, zodra die er niet is krijg je dat zwalken. Wat ook wil helpen is om iets aktiever voorwaarts te rijden en dat opvangen van voren. Natuurlijk is oefenen in de grasbaan ook prima.

clavecimbel
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 11:46

Je zou inderdaad wat vaker op de 2e hoefslag moeten rijden. je paard heeft dan geen aanleuning en moet dan wel op eigen benen lopen . Ze kunnen dan ook geen steun zoeken. Ik zou ook vaker in de grasbaan gaan rijden. Veel succes OK dan!

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:20

tjah je zegt het zelf al... je moet je buitenbeen meer gebruiken probeer een spoortjes om te doen als je die niet al gebruikt of leg je been verder naar achteren?

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:06

idd vaker op de binnen hoefslag gaan rijden...overgangen maken op de binnen hoefslag en veel voltes gaan rijden... Oefen ze!!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 19:33

van die volte's altijd gaan rijden is het uitzwaaien juist super erg begonnen,ik twijfel dus of ik de stelling eens een tijd met rust zal gaan laten en eens eerst gaan oefenen met het recht zetten.

ik ga idd eens veel op tweede hoefslag rijden en veel op gras Lachen

bedankt voor de tips.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:42

Meer rechte lijnen en rechtrichten. Dus tussen twee teugels rechtrichten. En probeer minder stelling maar meer buiging te nemen bij de wendingen en daarna weer rechtuit richten. En idd tweede hoefslag erbij pakken. Kost wel tijd maar dat komt vast wel goed Lachen