waarom kies jij voor de haf

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chelleeee

waarom kies jij voor de haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 12:47

waarom heb jij voor de haf gekozen of kies je voor de haf.
Haha! Haha!

unicumW

Re: waarom kies jij voor de haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 14:59

ik heb er niet speciaal voor gekozen, maar ik zag hem op marktplaats staan en was eigenlijk al verliefd..
had eerst ook niks met hafjes, en snapte het ook niet als ze zeiden, die hebben humor!
maar nu snap ik het helemaal Knipoog

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 15:05

Omdat ze zo heerlijk veelzijdig zijn.
Western, springen, dressuur, crossen, buitenrijden, grondwerk, noem maar op. Lovers

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 15:08

Veelzijdigheid, maar vooral ook het karakter. Die ik gehad heb en nu heb zijn niet snel onder de indruk van iets (en als ze dan eens wat angstig zijn stappen ze er nog op af ook om te zien wat het is haha). en ook gewoon omdat ze mooi zijn en voor mij een ideale maat hebben. Knipoog

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 19:12

In eerste instantie had ik weinig te kiezen, want mn opa kocht een haf dus daar moesten we het mee doen. Nu zou ik overigens nog steeds voor een haf kiezen.

Ze zijn ten eerste veelzijdig, het zijn sobere dieren, voor mij zijn ze groot genoeg en niet zo "wiebelig"als een sportpaard. Daarbij heeft mijn haf veel humor, is eerlijk en betrouwbaar. En op zn tijd lekker eigenwijs.
Ze zorgen dus voor afwisseling.
Hij weet dondersgoed wie zn baas is, en gaat voor je door het vuur. Natuurlijk weet ik niet of alle haffies zo zijn, maar daarom heb ik hem na 14 jaar bijrijden wel gekocht Haha!

Lithium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 19:14

Toen ik met Shirley reed was ik er meteen verliefd op Haha!

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 19:14

ik sluit mij er zeker bij aan.. heb zelfs vandaag een haf gekocht Haha! nog even laten keuren en hij kan lekker deze kant op komen Haha!... super gelukkig Haha!

demi_demi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 19:17

ik vind de haf egt een heel leuk soort ik heb er zelf eentje ( hij is half van mij en van iemand anders die wilde er mee huifbed rijden maar dat ging niet door dus nu doe ik alles met haar dus voel ik haar als mijn eigen paardje ) ze is egt super lief en grappig maar wel heeeeeel sterk in de mond . ik heb ook nog eens een keertje bij het sophia kinderziekenhuis een dansje soort van voltige maar dan in de makkelijke versie uitgevoerd op een haf dat was egt super leuk daarom vind ik ze ook wel leuk .

gr demi

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 20:20

het karakter en de veelzijdigheid wat zn beesie te bieden heeft

Agossielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:49

ik ben verliefd geworden op mij haf.
dat ze haflinger is maakte mij niks uit. dus je moet een paard kopen niet omdat een haflinger is (b.v) maar dat je verliefd op het paard bent.

aiketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:36

Waarom kiezen voor een haf- denk dat dat in de eerste plaats afhankelijk is van haf tot haf- maar toch; oké, ik geef toe- kben helemaal verliefd op hafjes... Haha! Bloos Haha!

Dus waarom kiezen voor een haf:
- ze zijn super veelzijdig
- ze hebben een gouden karakter
- het zijn je beste vrienden
- ze brengen je aan het lachen
- het zijn grote knuffelberen
- ze zijn super werkwillig

En natuurlijk mag'k niet vergeten zeggen hoe beeldig ze wel zijn Knipoog Knipoog Knipoog

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:40

omdat ze veelzijdig zijn, lekkerstevig gebouwd en klein, heel koel in het hoofd, onwijs grappig, hoog teddybeergehalte, en gewoon van goud!

Renates85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:33

Ik heb nog geen haf maar ben wel dringend opzoek omdat ze veelzijdig zijn. Voor de kar, een sprongetje of een lekkere buiterit door het bos. meestal zijn ze overal voor in en dat bevat me wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:35

ik ben niet bewust naar een haf opzoek gegaan met kreeg een verzorgpony een haf en die heb ik later dus gekocht Lachen en inmiddels heb ik ook nog 2 bijrijdhaffies en zou een opvolger van van mijn haf zeker weer een haf worden vidn het hele fijne paarden hun karakter gevoel voor humor maar ook zeker de veelzijdigheid en de werklust Ja

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:58

Ze hebben zo'n grote knuffelgehalte. Zien er uit om op te eten *LOL*
Nee, maar ze hebben echt een geweldig karakter! Eigenwijs op z'n tijd. Maar zo goud eerlijk (die van mij dan..)
En die van mij heeft sneller door dat ik zijn baasje ben, als andere paardjes.
Merk je goed als ik mijn vriend op Woody zet. Gaat ie lekker eigenwijs doen en naar mij toe stappen. Clown
En ze zijn lekker veelzijdig. Ik spring met hem, vind ie heerlijk! En dressuur met hem, vind ie iets minder leuk maar begint het steeds leuker te vinden.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 23:16

Ik was op zoek naar een leuk paardje, en dat ene perfecte paardje bleek een haflinger te zijn Haha!
Moest ik ooit om een of andere reden weer op zoek gaan naar een paardje, dan wordt dat 9 van de 10 weer een haf Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 23:18

Omdat je een gegeven paard niet in de bek kijkt... Clown Lachen Als 14-jarig meisje ben je gewoon al hartstikke blij dát je een paard krijgt, dat je dan vervolgens geen eisen gaat stellen Lachen Maar het was het waard. Helemaal het perfecte paard voor me, Alles samen geleerd en gedaan.

Een volgend paard zal geen haflinger worden. Ik ben nu bezig om een veulen te fokken, dat houd ik wel naast Aman aan. Maar mocht het nu niet lukken, dan blijft ze gewoon tot ze er een keer niet meer is. Een volgend paard zal dan waarschijnlijk iets anders worden omdat ik anders teveel ga vergelijken en dat is niet eerlijk voor dat nieuwe paard... Lachen

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 07:42

Omdat ik ze nou eenmaal super mooi vind, en ze hebben zooon heerljk karakter! Gewoon om verliefd op te worden.. Lachen

Ik denk dat mijn volgende pony/ paard ook weer een haf word! Haha!, moet ik alleen nog even me vader overhalen.. Boos!

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 07:58

Veelzijdigheid&karakter, Lovers

amormylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 09:08

haflingers zijn geweldig en zo mooi maar waarom moet je me nooit vragen ik werd verliefd op mijn haflinger en het klikt ook erg goe doe met hem buitenritten maken (strand vind die erg leuk), dressuur, ringrijden verder niet veel maar zet zijn eigen er erg goed voor in voor alles hij gaat voor mij door het vuur..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 19:11

Ik koos mijn Haf niet, zij koos mij Lachen .

Jenny_Arboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 20:09

omdat ze gewoon geweldig rijden.geweldig kunnen knuffelen.geweldig kusjes kunnen geven.je er perfect wedstrijden mee kan rijden!ze heel lief zijn met springen.met dressuur.met buitenritten.op strandritten.als je ergens mee zit kan je met ze praten,ze praten toch niks door.ze zijn gewoon super! Bloos

trouwens.ik heb een verzorgpony,arboy.

wie leukste haflinger ooit wil zien.kijk op www.zonnehof.com

amormylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 23:56

Vandaag is het helemaal mis gegaan op buitenrit..
Dit is iets wat ik nooit zou vergeten..
Het was heerlijk weer en dacht lekker naar buiten met me Haflinger Amor..
Amor was lekker voorwaarts maar makkelijk terug te rijden..
Rijd ik op de duur langs een zwarte auto met daarbij mensen en een hond..
Ik verzocht hun hun hond terug te roepen omdat die op Amor afgerend kwam en die was daar niet zo erg blij mee..
Ik loop er op me gemakje langs nadat ze hun hond hadden terug geroepen (duitse mensen) en ze lieten de hond nadat ik wat verder was weer los..
Die hond komt van achteren aan gerend en hing bij Amor in zijn staart..
Amor bokken en slaan en jha of het raak was kan ik niet na vertellen want me paard ging aan het rennen en ik had er niks meer over te zeggen zat er ten alle tijden gelukkig nog op.. Amor heeft gerend zo hard wist ik niet dat die kon..
Toen struikelde hij en kwam terecht op zijn knieen maar sprong ook weer gelijk omhoog..
Was iets heel raars nog nooit mee gemaakt..
Ik kon nog net een stuk manen vast pakken en bleef daardoor nog redelijk zitten..
Uit eindelijk is alles wel goed gekomen en hebben Amor en ik gelukkig niks maar MENSEN Amor is nu wel bang voor honden terwijl hij zo gek was op mijn hond en nu kan ik weer vanaf voor af aan beginnen ik ben zo woest..ik ben nog terug gelopen naast Amor naar die mensen maar die waren nergens meer te bekennen..Ik heb niks tegen duitsers maar tegen deze wel..
Arme Amor hij heeft gelukkig niks alleen ff morgen kijken of die niet stijf is of tog kreupel is..
Hij was echt helemaal drijfnat van het zweet en helemaal over zijn toeren gelukkig heb ik hem kunnen kalmeren maar de klap kwam bij mij wat later toen was hij al rustig en trooste hij mij..Het is een schat die doe ik nooiiiiiitttttt weg..
Welterusten

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:09

Ik had nooit gedacht dat ik een haflinger zou kiezen. Maar je kunt er heel veel mee. En ze zijn goedkoop. En super mooi natuurlijk.

Ivana2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:02

Toen ik Ivana als veulentje van een uur jong zag was ik helemaal verliefd.. zo zacht en lief!! Inmiddels is ze 4 en nog steeds mijn aller beste maatje!! Ze zijn niet alleen erg mooi om te zien maar ook erg vriendelijk!!