hebben pensionstalhouders regels waar ze zich aan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

hebben pensionstalhouders regels waar ze zich aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 20:28

hai,
heb al gezocht hier op de site, maar kan helemaal niks vinden omtrent regels waar pensionstalhouders zich aan moeten houden.

zit namelijk zo dat ik eigenlijk best wel op een leuke kleine stalling sta, maar er zijn de laatste tijd nogal wat dingen waar ik me aan begin te ergeren.

elke keer als ik bij mijn pony kom, zijn de waterbakken in het land leeg, en hebben de paarden dorst.
de mensen zijn wel thuis maar komen nooit eens achter controleren of kijken.
zo ook stroomdraden die niet goed vast zitten.
zelf hebben ze een oud paard, die te mager is(je kunt duidelijk ribben voelen) paarden krijgen allen drie plakken hooi per dag 1e snee hooi.

hebben zij regels omtrent voeding en verzorging waar zij zich aan moeten houden? hoeveel voer een paard moet? hoe het zit als er iets vernield wordt van mijn eigendom is?

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:45

Ieder mens moet zich houden aan de dierenwelzijnswet. Hier staat o.a. in dat je je dieren niet mag onthouden van o.a. water, voer, verzorging, enz.

maargoed, dat gaat over eigen dieren. De verzorging van JOUW dieren DOOR hun moet jij met hun regelen. Je kunt voor jezelf een contract maken, waarin staat dat zij voor onbeperkt water moeten zorgen, stroom in de wei, enz. en dat jij daarvoor een bepaald bedrag betaald. (is nu al zo neem ik aan) zodra ze dat ondertekenen zijn ze volgens mij strafbaar...
ik hoorde trouwens laatst bij Inleiding Recht dat zelfs een mondelinge overeenkomst rectsgeldig is! maargoed, aantonen dat zij gezegd hebben GOED voor jouw paard te zorgen is amper te doen..

succes iig!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:49

of ze echt regels voor zich zelf hebben geloof ik niet.
er zijn wel dingen waar je ze idd op kunt/moet wijzen.

verder de regels voor pension klanten enzo die maken ze meestal geloof ik zelf.

ik zou er gewoon eens over gaan praten met de stalhouder.

als bij ons het water op de wei is,hoeven we het maar even te zeggen of op te schrijven en de volgende dag word daar wat aan gedaan,soms hoef je het nog niet eens te zeggen en houd hij het zelf meestal bij.
ook paarden in de gaten houden enzo word netjes gedaan.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:50

Heb je een contract? Zijn er afspraken gemaakt toen je kwam?
Van water onthouden of ondervoeden mogen ze idd niet vanwege de wet.

Bij ons op stal teken je een contractje waar wat regels in staan en bv maand van te voren stal opzeggen maar ook anders om enz.
Maar stalhouder hoeft het voeren bij, als hij j paard te dik vind of te mager, voert hij meer, maar wel altijd in overleg.