Minder geleiding stroomdraad door roest ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Minder geleiding stroomdraad door roest ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 19:31

Ik ben vanmiddag heel ijverig met het weiland aan de gang geweest, paar slechte stukken schrikdraad vervangen, alles weer netjes strak getrokken, isolatoren en palen gecontroleerd. Het weiland is weer paardeklaar !! OK dan!

Ik vraag mij alleen af: veel van de verbindingsklemmetjes die ik tussen mijn schrikdraad (band 40mm) heb zitten, roetsen behoorlijk. Beinvloed dit mijn stroomdoorvoer, of zou dat niets uit mogen maken. Verward
Ik krijg namelijk op 1 of andere manier het voltage volgens mijn metertje niet echt hoog, je voelt de schok overigens wel goed, al heb ik niet zo iets van "tjonge, jonge". Mijn shetlander zal er niet superveel ontzag voor hebben, denk ik. Het stroomapparaat functioneert goed, want op de paddock kun je wel een flinke oplawaai verwachten (is natuurlijk wel veel korter stuk schrikdraad dan bij de wei)

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 19:49

jah dat heeft daar wel mee te maken denk ik want roest geleid geen stroom jah dat heb k wel ff geleerd he op school Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 19:53

ja hoor, joortje heeft goed opgelet : roest geleidt de stroom zeer slecht !

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 20:00

Tja, ik ben al heel wat jaartjes van school af, en och, je wil niet weten hoe snel je heel veel al weer vergeet (bewust of onbewust Haha! )

Maar dat betekent dus dat ik nog niet helemaal klaar ben met het weiland, want dan moet ik toch maar die verbindingen die zo roesten vervangen.

Bedankt voor jullie snelle antwoord !!

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:00

Klopt, zie hoefslag nr. 14 2004 (1 april) staat een heel stuk in over afrasteringen!

ikke

Berichten: 37554
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:26

Als je dan toch gaat vervangen, neem dan gelijk RVS klemmen. Die zijn weliswaar twee keer zo duur, maar die roetsen tenminste niet, zodat je ze ook niet meer hoeft te vervangen, ben je uiteindelijk dus goedkoper uit.
Je kunt RVS klemmen heel makkelijk herkennen, een magneet blijft er niet aan plakken. Als je indruk wilt maken op de winkelier vraag dan naar 316-kwaliteit (of A4) RVS, dat is beter al betwijfel ik of die kwaliteit te koop is voor dit materiaal.