Blunders van mensen die niets van paarden weten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 17:31

Toen we nog op een stal stonden met veel western paarden,stonden er vrij veel van die paarden met een hoofd-hals bedekking.
Vroeg een vriendin aan mijn dochter Antoinette wat zijn dat voor paarden?
Antoinette flapt er doodleuk uit:moslimpaarden! Clown

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 17:53

Geweldig dit topic *LOL*

2 vrienden zouden op Mabel komen rijden. Was net een maand onder het zadel, maar hun zouden wel even stoer op mijn wilde paard komen rijden. Heel de dag al stoere verhalen aan moeten horen, komen we op stal... ze durfde alleen door het miden van het gangpad te lopen. Want al die hoofden naar buiten... eng Clown
Mabel stond op de spuitplaats, durfde ze toch wel te aaien. Mabel begon te flemen: "help, ze laat haar tanden zien!"
Ik kwam niet meer bij Haha!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 18:20

Of een moeder die net een shetlander van een ezel kan onderscheiden en die dan ergens iets hoort.

Ben je net aan het rijden, paard "schrikt" zogenaamd overal van, dus kun je nog net je zelf beheersen.
Roept moeders over de bakrand, het gaat zeker niet he??? Roept je terug:Nee idd het lukt niet!!
Zegt zij doodleuk: Moet je ook maar meer met je benen rijden......
(had ze ergens gehoord. En dan op zon moment Stoom uit je oren maar achteraf hebben we er allemaal vette schik om!!)

Saera

Berichten: 178
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:04

mijn opa over de sokken van een Shire: "ja die laten ze in de winter groeien hè?"
ik had het niet meer *LOL*

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:12

Dit is een GEWELDIG topic!

Ik weet er niet echt iets.
Maar ik moet ook wel lachen als mijn neefje van 5 me vertelt dat hij paardrijlessen gaat nemen omdat ie later van beroep zorro wilt worden Haha!

Saera

Berichten: 178
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:14

agossie Lachen
mn neefje is juist anti. Ik neem mijn opa gewoon expres mee omdat ik wil dat hij iets achterlijks zegt, hij heeft bijna een repertoire Haha!

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:16

Haha, omdat ie iets achterlijks zou zeggen Tong uitsteken

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:16

Mijn neefje: ( 1.98 lang ) 20 jaar

Joah, ik heb in australie wel behoorlijk wat keren paard gereden.. Ik ga wel even galopperen met de fjord van jou.. Ik kan prima sturen..

Fjord in kwestie: Winnie Nagelbijten / Gniffelen

Wie is die lange lummel op mijn rug?? }> Ik ga lekker niet lopen, wat zittie nou te plukken in mijn mond?? Ah, daar is het baasje, hallo baas.. Lovers Gezellig zo in de hoek Tong uitsteken

En mijn neef maar proberen hem van de plek te krijgen }> Tot het moment dat ik tegen Winnie zei "Ga je mee??" en hij uiteraard als een braaf hondje achter me aanslofde.. Mijn neef finaal afgebrand.. Het l ulligste is nog wel dat hij een meisje bij zich had waar hij indruk op wilde maken Bloos Oeps Tong uitsteken

Hij heeft mijn paard een hond genoemd.. Bloos Maar dat issie ook wel, zo trouw als een hondje en zo volgzaam als het maar kan Haha! Lovers

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:19

Ohh ja, mijn nichtje ( zusje van bovenstaand neefje ) Ze was een jaar of 12.. Moest van mijn tante kiezen tussen tennis en paardrijden ( voor mij was de keus duidelijk geweest, maar vooruit )

Jaimie, wil je paardrijden of op tennis??

Nichtje: Nou mam, ik ga wel op tennis, dat paardrijden kan ik allang!!

Bloos! Mwuh?? En dat heeft dan 4 jaartjes op een manege gereden Haha!

Saera

Berichten: 178
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:21

o wat stoer tallie. San is daar helaas nog te "cool" voor, maar Nils kon het ook wel in zijn hoofd krijgen. mijn opa over Nils(fjord): waarom doe je in vredesnaam gel in zijn haar? (opstaande manen)
echt geweldig Haha!

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:31

Jeej, ik wil ook wel zo een grappige opa als die van jou saera Tong uitsteken

Saera

Berichten: 178
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:40

die krijg je echt niet, tis mn enige Haha!
(en dit is wel over jaren verspreid hoor, ik onthoud gewoon zo goed)

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:54

Hahah, geweldig topic dit Haha!

Ik weet zo snel ff niks te bedenken... !

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 20:03

Saera schreef:
die krijg je echt niet, tis mn enige Haha!
(en dit is wel over jaren verspreid hoor, ik onthoud gewoon zo goed)

ik hou mij zeker Lachen maar die grappige uitspraken mis ik Tong uitsteken

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 21:00

Man op msn: dus jij hebt een paard?
Ik:japs
Man op msn: aha.......stilte.......zo 1 die bijt en schopt als die boos is Haha!

Net beginnend pennymeisje in de winkel: Ik moet een lange zweep hebben, anders kan ik hem niet hard genoeg slaan Verward

We hebben ook nog een boel winkelblunders *paardenspullen en niet wetende collega's* maar als ik die allemaal zou moeten onthouden Haha!

Vind het wel geinig dat mijn baas altijd over halsters sprak als die hoofdstellen bedoelde, ik hem iedere keer weer verbeterd.
Komt die naar me toe, die mevrouw wilt een halster, en ik loop naar de hoofdstellen.
Komt die naast me staan en fluistert in mijn oor: HALSTERS...je weet wel....die dingen waar je mee gaat wandelen Tong uitsteken
Met een rode kop richting halsters gelopen, kon ik er wat aan doen dat die eindelijk eens het beestje bij zijn goede naam noemde Haha!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 21:19

leuk topic Haha!

enkele jaren geleden een jongen uit mijn klas: "Katleen is dat jouw paard?"*wijst naar foto van Evita
ik: "yep"
hij: "en welk merk is dat?" Haha! tja, een Porsche Cool

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 21:59

Geweldig dit Haha!
Laatst was de hoefsmid bij mijn paard geweest en daar had ik het thuis over en toen zijn mijn broertje: Ow hij moest nieuwe hoeven hebben *LOL*
Heb er nog wel een paar, maar kan ze zo ff niet bedenken.

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 22:07

Humor!

Moet je je eh... geen knoopies maken ?

Ja, ik moet nog knotjes maken ja Tong uitsteken

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 23:40

vandaag mijn moeder
ik was tresor haar hoofdstel aan het aan doen vraag ze 'is dat jou bit?' maar ze bedoelde eigelijk is dat jou hoofdstel Knipoog

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 00:13

Dit is een vriendin van me overkomen: Stel je rijdt met z'n tweeen over straat met een fries en een belg.... Kom je mensen tegen die zeggen tegen het meisje op de belg:"goh, dat is een mooie fries" Haha! Ach gut

Ze zijn er wijselijk maar niet op in gegaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 00:52

Mijn collega weet helemaal niks van paarden, echt helemaal niks. Maarrrr, sinds ze bij mij op de kamer zit, heeft ze al aardig wat opgestoken.

In februari was er natuurlijk hengstenkeuring en ik vertelde dus vrolijk dat ik daar naar toe ging dat weekend. Daarop vroeg zij met een ietwat ongemakkelijke blik "uhm ja, hengstenkeuring, wat wordt er dan precies gekeurd?? Ietwat verbaasd antwoorde ik dat het het exterieur en de manier van bewegen betrof, het paard in zijn geheel dus, ze was zichtbaar opgelucht Haha!.

Laatst kon ik niet rijden omdat mijn paard een dikke muggenbult had direct onder de singel. Toen ik dat vertelde vroeg ze of ik dan niet zonder zadel erop ging (jaja, ze had door dat het zadel het probleem was), ik zei dat ik daar niet zo voor was omdat die van mij niet zo lekker zit zonder zadel en dat het gewoon niet zo fijn rijdt. "Oh" zei ze "in films zie je die cowboys altijd zo op die paarden springen zonder zadel, ik dacht dat dat wel zou kunnen". Ja, kan ook wel natuurlijk, maar het hoeft niet per sé *LOL*.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 02:08

Ik weet nog dat ik Julius een witte pluk in zijn voorpluk aan het doen was. (Dit was om mijn instructeur te pesten) komt er een moeder aan van een kind dat bij ons in de lessen rijdt. Zegt ze. Goh hebben ze dat bij paarden ook al. Wel modern. Ik dus heel serieus. "ja, wij gaan ook met de mode mee"

Later was ik de hoefjes van Julius aan het invetten. Komt dezelfde moeder naar me toe" Goh ben je de nagels nu aan het lakken?" Ik weer heel serieus."Yep, vandaag doe ik eens blank." Ze ging er zelf heel serieus op door " leuk dat ze bij paarden ook al verschillende kleurtjes hebben. het staat haar goed hoor"

Ahum...

Maar die witte pluk. Ik dus de lessen in. Ik zeg " Moet je eens kijken, heeft Julius zijn kop gestoten ofzo? Hij heeft ineens een witte pluk? gaat dat in een nachtje?"

Jan-Hein meteen naar me toe. Zegt hij" dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Wat vreemd" Toen hij het nader onderzocht zag hij dat de pluk met een elastiekhe vast zat. Ik heb heel erg gelachen.
Afbeelding
Hier zie je het witte plukje in zijn maantop. Best subtiel he?

Saera

Berichten: 178
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 11:03

heel mooi
mooi peerd ook OK dan!

hmm.. ga even verder in mijn hersenen graven, mijn opa is tenslotte de enige die onzin praat.. Haha!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 11:54

Geweldig dit Haha! Haha!
Op de manege: Ik loop naar het paard toe waar ik op moet rijden deze les, komt er een (penny)jongetje naar me toe:
jongetje: Mevrouw?
ik: ja
jongetje: is dit een hengst?
ik: nee, het is een ruin.
jongetje denkt diep na....
Ooo, dan issie dus onzijdig

Hahahahaa Haha! ze konden mij opvegen Haha!

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 11:57

Mijn wijze opa legt even uit hoe je moet springen: "ja, je doet je handen omhoog en dan til je het paard zo over de hindernis..."