ervaringen met look-a-like van Passier dress.zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 19:23

Quellian"]
[quote="marianna schreef:
het zijn dus ECHT GEEN zadelmarkt zadels...


Klopt! Deze zag en voelde 100x beter dan zadels van zadelmarkt.
[/quote]

Die van mijn stalgenootje:
zit bagger,
ziet er lelijk uit,
en is zo nep als maar kan

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 00:18

Lydiia"]
[quote="Quellian"][quote="marianna schreef:
het zijn dus ECHT GEEN zadelmarkt zadels...


Klopt! Deze zag en voelde 100x beter dan zadels van zadelmarkt.
[/quote]

Die van mijn stalgenootje:
zit bagger,
ziet er lelijk uit,
en is zo nep als maar kan
[/quote]

Hahahaha, tja... Haha!

Wat kun je verwachten voor dat geld...? Scheve mond

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 00:20

Sjuimpje"]
[quote="stef schreef:
Ik heb een look-a-like van het merk Nedhorse. Prima zadel, de zit is wat vlakker dan de echte GG.

Dat is het optische verschil, moet je er wel duidelijk bij vermelden...

[/quote]

Waarom zou ik dat erbij moeten vermelden? Voor €500 verwacht ik niet dezelfde kwaliteit leer e.d. als van een zadel van €2000,-. Lijkt me logisch

aafje87

Berichten: 4472
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: bij het station aan de overkant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 12:54

hoi,
allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties. Er wordt wel gezegt dat ik zou moeten gaan zoeken naar een goede 2de hands maar waar vind je die tegewoordig nog? Veel ruitersport zaken die 2de hands zadels verkopen leggen hun prijzen veele malen te hoog. En van bv. een particulier moet je je ook nog maar afvragen of het een goed zadel is. Heb ook al een keer megemaakt dat het zadel gestolen bleek te zijn dus dat doe ik niet meer.
Maar het is voor mij niet zo dat het zadel dagelijks gebruikt gaat worden en dan vind ik het een beetje zonde van het geld op een super duur nieuw A-merk zadel te gaan halen.
Maar in iedergeval heel erg bedankt!!

aafje87

Berichten: 4472
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: bij het station aan de overkant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 12:58

stef"]
[quote="Sjuimpje"][quote="stef schreef:
Ik heb een look-a-like van het merk Nedhorse. Prima zadel, de zit is wat vlakker dan de echte GG.

Dat is het optische verschil, moet je er wel duidelijk bij vermelden...

[/quote]

Waarom zou ik dat erbij moeten vermelden? Voor €500 verwacht ik niet dezelfde kwaliteit leer e.d. als van een zadel van €2000,-. Lijkt me logisch
[/quote]

Nee ik ook niet maar als het zadel niet helemaal goed van kwalieteit is zoals de GG zelf kan ik me dat zelf ook in denken. Voor mij is het ook niet zozeer om elke dag mee te rijden daarvoor heb ik een VZH van Kieffer. Ik rij bijna altijd buiten maar wil voor de keren dat ik wel dressuur in de bak ga rijden er een dressuurzadeltje bij.

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:36

Ik zie dat je in Den Haag woont - Dan is Sta-Rho in Rhoon nog wel aan te rijden of niet? Daar hebben ze een goede zadelpasservice MET 2e hands zadels voor een niet te achterlijke prijs.
Een stalgenoot heeft daar een hele mooie Country Competitor vandaan in zeer goede staat voor 1/3 van de nieuwwaarde.

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:32

Ik had die vrouw een emailtje gestuurd over die zadels dat ik gehoord had dat het prut zou zijn en dit kreeg ik...

hoi, ik weet niet waar je die onzin vandaan haalt maar ik denk dat je in de war bent met zadelmarkt, ik heb alleen merkspullen en geen troep, ik rij zelf al 5 jaar op deze zadels, en ze komen van heinde en ver , professionele ruiters, dressuurstallen, juryleden enz, om deze zadels te kopen, het is absoluut geen troep, voor troep moet je bij zadelmarkt zijn, dit is een merkzadel van nedHorse enzit superlekker en zijn helemaal nieuw, dus daar kun je zeker heel wat jaren mee doen, groetjes

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:44

aafje87 schreef:
Voor mij is het ook niet zozeer om elke dag mee te rijden daarvoor heb ik een VZH van Kieffer. Ik rij bijna altijd buiten maar wil voor de keren dat ik wel dressuur in de bak ga rijden er een dressuurzadeltje bij.


Hmmz, die van mij rij ik toch alweer 2 jaar intensief mee.....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 20:07

stef"]
[quote="Sjuimpje"][quote="stef schreef:
Ik heb een look-a-like van het merk Nedhorse. Prima zadel, de zit is wat vlakker dan de echte GG.

Dat is het optische verschil, moet je er wel duidelijk bij vermelden...
[/quote]
Waarom zou ik dat erbij moeten vermelden? Voor €500 verwacht ik niet dezelfde kwaliteit leer e.d. als van een zadel van €2000,-. Lijkt me logisch
[/quote]
Omdat je met die opmerking doet geloven dat de iets vlakkere zitting het enige verschil is met de GG...
Overigens heeft de GG helemaal geen diepe zit, kan me niet voorstellen dat de Nedhorse zo'n opvallend ondiepe zit heeft.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 20:28

Ik zou het ook niet weten. Merilyn heeft/had een echte GG en die vertelde me dat de zit van mijn zadel wat vlakker was dan die van haar, maar dat ie verder redelijk hetzelfde was qua model (heb ik het dus even niet over kwaliteit)

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 20:42

Jongens,

Koop nou gewoon een goed 2ehands zadel Lips are sealed Haha!

Hoe hard we het ook schreeuwen en roepen, jullie luisteren toch alleen naar hetgene wat je zelf wilt horen.

Melissamanda, je moet natuurlijk wel een oordeel van een onafhankelijk persoon hebben. Deze vrouw zou toch nóóit toegeven dat ze baggerkwaliteit verkoopt *LOL*

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 20:50

Nee dat weet ik ook maar ik wou even weten wat zij er over te zeggen had

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 21:00

Lydiia schreef:
Jongens,

Koop nou gewoon een goed 2ehands zadel Lips are sealed Haha!

Hoe hard we het ook schreeuwen en roepen, jullie luisteren toch alleen naar hetgene wat je zelf wilt horen.



en wie bepaald wat goed is? Mijn nedhorseje van 500 euro is voor mij prima!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 21:04

Ik vind het prima.
Maar hoeveel ervaringen zijn er wel niet met 'goedkope' 'kwaliteits' zadels afgelopen jaren? Het lijkt wel een trend, al die zadels namaken.
Ik heb ervaring met meerdere goedkopere kwaliteits zadels, en ik adviseer daarom een goed 2e hands zadel te kopen.
En dan versta ik onder goed: goede pasform voor ruiter en paard, een boom die in orde is, goed leer (geen karton Haha!)etc.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 21:11

Ga naar een ruiterzaak, met een goede zadel-service.
Ik heb een 2de hands France premiere (die Sjuimpje als Passier-imitatie noemt) dressuurzadel. Ruim 2 jaar geleden gekocht, wordt elke dag gebruikt, en het is nog nergens versleten. Leer is soepel en nog mooi,..
Bij de ruiterzaak hier, liggen heel veel 2handszadels, goede passervice...
Dus 2 hands zijn er echt wel goede te vinden hoor
En liever een tweedehands kopen bij een "erkende"ruiterzaak, dan ergens zo'n imitatie-zadel met stoepgarantie Knipoog

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:18

Melissamanda schreef:
Ik had die vrouw een emailtje gestuurd over die zadels dat ik gehoord had dat het prut zou zijn en dit kreeg ik...

hoi, ik weet niet waar je die onzin vandaan haalt maar ik denk dat je in de war bent met zadelmarkt, ik heb alleen merkspullen en geen troep, ik rij zelf al 5 jaar op deze zadels, en ze komen van heinde en ver , professionele ruiters, dressuurstallen, juryleden enz, om deze zadels te kopen, het is absoluut geen troep, voor troep moet je bij zadelmarkt zijn, dit is een merkzadel van nedHorse enzit superlekker en zijn helemaal nieuw, dus daar kun je zeker heel wat jaren mee doen, groetjes


beetje onprofessionele reactie imo