marlusia @ work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33122
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:49

Geef dat ventje een bodyprotector in plaats van een Thiedemann.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:14

Ineke2 schreef:
Geef dat ventje een bodyprotector in plaats van een Thiedemann.

Die is goed Hyper!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:43

Ineke2 schreef:
Geef dat ventje een bodyprotector in plaats van een Thiedemann.

houd dat ventje gewoon van het diertje af
als je niet kan blijven zitten met een zijsprong...moet je geen jong dier berijden...
en voor een jaar te rijden...vind ik het toch geen natuurtalent hoor!
ik ken een meisje dat beter rijd met een half jaar....
gooi die thiedemant teugel der af, en die sporen ooken dat jocht ook... Bloos ...zo leert het beestje nooit vertrouwen te krijgen,
denk je dat ie het leuk vind, als ie in paniek is word ie in zijn mond getrokken dat het pijn doet! vind jij het leuk dat ze je pijn doen omdat je in paniek bent?
spijtig voor de pony lijkt me een mooi beestje

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 16:50

pharagirlke"]
[quote="Ineke2 schreef:
Geef dat ventje een bodyprotector in plaats van een Thiedemann.

houd dat ventje gewoon van het diertje af
als je niet kan blijven zitten met een zijsprong...moet je geen jong dier berijden...
en voor een jaar te rijden...vind ik het toch geen natuurtalent hoor!
ik ken een meisje dat beter rijd met een half jaar....
gooi die thiedemant teugel der af, en die sporen ooken dat jocht ook... Bloos ...zo leert het beestje nooit vertrouwen te krijgen,
denk je dat ie het leuk vind, als ie in paniek is word ie in zijn mond getrokken dat het pijn doet! vind jij het leuk dat ze je pijn doen omdat je in paniek bent?
spijtig voor de pony lijkt me een mooi beestje
[/quote]


zoals jij beschrijft vind ik het wel een beetje super hard!
tuurlijk ik heb ook wel door dat die thiederman en sporen niet super zijn. maar de jongen trekt echt niet zo in de mond hoor! en de sporen worden ook niet aldoor in geprikt.
er is altijd toezicht op hem als hij rijd, dus er word heus wel gelet op wat hij allemaal doet.

zoals jij dit beschrijft!! sorry hoor............ dat kun je alleen zo zeggen als je het in het echt gezien hebt, en dan nog zul je het niet zo beschrijven!

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 17:32

Hmm Verward Spoortjes zijn beetje overdreven ja.. Maar ik denk juist dat deze jongen veel kan leren van de pony.. Misschien dat er een andere oplossing voor de Thiedemann is, zo'n jonge pony hoeft niet meteen aan de teugel, als ie maar mooi ontspannen loopt en plezier in het rijden krijgt, dus zou hij hem misschien wat meer voorwaarts kunnen rijden, veel bezig houden zodat de pony niet veel kans heeft om weg te springen. En voor de pony is het denk ik ook wel goed (zonder sporen/thiedemann), hij wordt immers ook door een ervaren ruiter gereden. (Ik neem niet aan dat deze pony nog maar een paar week onder het zadel is) Das mijn mening Haha!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 21:52

wil niet dat de pony verpest word, het is een goed beestje volgens mij...maar ik zwijg al, je gedacht word hier niet geaprecieerd...

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 23:42

Leuke foto's!
Maar waarom in g*dsnaam die sporen? Helemaal niet nodig en hij heeft er niet een wat aan aangezien hij zijn hakken omhoog doet en hierdoor het dekje aanraakt.

pokoloco

Berichten: 162
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:06

(Quote)en de sporen zijn heel klein, en raken niet aldoor het paard (wat wel op de foto's lijkt)

Gelukkig raakt hij niet aldoor het paard want de meeste keren zie ik dat hij zijn dekje aan het prikken is.

Lang leven de ouders die hun kinderen als natuurtalent bechouwen maar eigenlijk zijn ze bang, verwend, maken te veel gebruik van dwangmiddelen. Als dit mijn kind was ging hij het eerste half jaar op plezierles, lekker spelen met je pony en niks sporen, zweep of bang zijn. Zou het dan nog niet verbeterd zijn dan deed ik hem op voetbal of iets anders waar hij niet bang is.

Vaak valt de kinderen ook niet zoveel te verwijten meestal is het de schuld van de ouders.

mootje20
Berichten: 168
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:19

ik denk dat ze samen best een hoop kunnen leren met en van elkaar ziet er erg pittig uit

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:37

Hardstikke leuk voor zo'n ventje dat hij al zo lekker kan rijden, maar laat hij eerst op een fijn (wat ouder) paardje gaan leren hoe hij een stille beenhouding krijgt (zonder sporen). En dan over een paar jaartjes weer eens op een jong paard. Dit paard kan hij duidelijk nog niet aan, aangezien er een thiedeman aan moet om het paardje in bedwang te kunnen houden.

MissCharly
Berichten: 1
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:40

Nou ik vind het best mooie foto's hoor ! OK dan!
Het jongetje is echt wel schattig en ik vind dat hij heel goed rijd om maar een jaartje te kunnen rijden ! Dat vind ik ervan ! Leuk paardje trouwens
Groetjes Knipoog

mootje20
Berichten: 168
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:43

nou laat dat ventje het is hun beslissing dat ze dat omdoen omdat ie anders snel wegspringt geloof ik en als ie het zo niet doet prima toch

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:02

het is toch normaal dat een jong dier weg springt Verward
dan rijd je hem toch niet met thiedeman? dan kalmeer je hem gewoon, door aan zijn teugels te hangen maak je hem alleen maar banger...
zet er desnoods een sterkere ruiter op...van dat wegspringen leert ie ook dat ie moet opletten

pokoloco

Berichten: 162
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:02

Quote: nou laat dat ventje het is hun beslissing dat ze dat omdoen omdat ie anders snel wegspringt geloof ik en als ie het zo niet doet prima toch

Nee dit is niet prima dit is zielig voor het paardje!!!

Mistral_Bink

Berichten: 1192
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Noordwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:51

tjah hier kan ik dus echt niet over uit????
sporen om voorwaartser te lopen thiedemann om niet te springerig te zijn Verward
ik snap dat dus niet helemaal als die pony pas onder het zadel is en wat te springerig dan laat je hem toch door een wat ouder en ervarender iemand rijden..
hij rijd met sporen om dat beesie vooruit te krijgen ik gebruik ze voor de hulpen beetje dom he las hij nou over een poosie al helemaal niet meer wil lopen wat doen jullie grote scherpe sporen dit was dus mijn mening Pling
doei doei

Mistral_Bink

Berichten: 1192
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Noordwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:53

mijn pony is ook schrikerig maar je kan hem dan beter gerust stellen als van alles en nog wat eraan te hanegn om ervoor te zorgen dat ie dat niet kan want al willen ze doen ze het toch wel denk eens wat meer om het beesie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:56

je sluit hem op...wat wil je? een verpeste pony die schrik heeft van alles wat ie ziet, omdat ie jarelang niet heeft kunne gaan renne, en dus altijd maar met schrik heeft moeten toekijken?
achja jij je keus, als je niet luistert! zielig voor het beestie

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 15:10

Het enige wat mij in eerste instantie opviel toen ik langs de foto's scrollde was dat de pony geen geweldig gelukkige uitstraling heeft..
Maar foto's zijn maar moment opnames, en er valt moeilijk over te oordelen als je het niet irl gezien hebt...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:05

hmm...zijn oortjes staat niet bepaald naar vore en echt dartel kan ik hem niet noemen, sorry gyzmo...had het even verkeerd gelezen Haha!
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 07-04-04 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:07

Ben het wel een beetje met Gyzmo eens......... een jong dier zou sprankelende oortes en oogjes moeten hebben.........

Mistral_Bink

Berichten: 1192
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Noordwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:19

helemaal mee eens niet met de uitstraling van een ongelukkig of mishandeld paard het is ook allemaal nog nieuw en moeilijk voor die pony

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:21

Sja leuk hoor dat dat jochie rijd, maar laat em lekker eerst nog een paar jaartjes aanmodderen op een oudere pony.. Ik vind het namelijk een erg onrustig beeld geven op de foto, zowel met zijn armen als benen. Daarbij wordt de pony erg op z'n kop getrokken lijkt het wel..
Sja je moet het helemaal zelf weten natuurlijk, maar ik zou hiermee niet verder gaan..

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:24

Daarom zowel de tieddeman als het jochie eraf halen, zeker als hij bang is, daar wordt hij echt niet beter van..

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132061
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:30

Ik heb dit topic even doorgelezen, en een aantal reacties verwijderd.
De reden dat er reacties verwijderd zijn, is omdat deze niet bijdragen tot een positieve discussie.
Vragen staat vrij, tips geven is prima, en uiteraard mag je ook je mening geven (op een constructieve manier) want daar is HAW voor bedoeld.
Wel graag op een opbouwende manier en met respect voor de Topicstarter en het jongetje op de foto.

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 17:22

heel lief! wel een braaf beestje dan als hij met dat kleine jongentje kan rijden Lachen haha maar dat spreekt wel voor zich maar als hij nog maar een jaar rijd vind ik het er toch netjes uit zien! Knipoog