Agressie in het verkeer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Agressie in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-01 19:27

Ik reed dus net naar huis en ik reed op de snelweg op de linkerbaan van een 2 baans snelweg. Ik was lekker aan het inhalen enzo. Was er een gek (zal hij van mij ook wel gedacht hebben) die dus direct van het invoegen naar de linkerbaan wil. Hij voegde dus in en kwam op de rechterbaan en wilde dus door naar de linker, maar daar reed ik. Ik had teveel snelheid om hem zomaar ertussen te laten zonder heel hard te remmen. Dus ik rijd gewoon door. Ik moest een beetje uitwijken over het kleine vluchtstrookje. Maar hij kwam dus gewoon door. Hij moest zijn stuur omgooien en was dus echt heel pissig. Boos! Toen kwam hij me achterna en toen ik weer naar de rechterbaan ging kwam hij naast me rijden en wilde hij me snijden. Hij kwam vlak, echt heel vlak, 2 cm. naast me rijden en was aan het toeteren enzo. Ik deed net alsof ik hem niet zag en toen werd hij nog kwaaier. Hij dacht natuurlijk dat ik wel aan de kant zou gaan voor zijn imponerende gedrag. Ik bleef dus gewoon rijden, ik dacht: Hij beschadigd zijn auto toch niet.
Op een gegeven moment reed hij maar door.

Is dit nou mijn schuld of is hij gewoon agressief? Hij zal wel van mij gedacht hebben dat ik asociaal was en ik van hem.
Hebben jullie ook weleens zoiets meegemaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 20:47

Haha, je pakt m wel gelijk aan waar hij het net niet hebben kan, zijn rijkunst. Hij is trouwens, gewoon agressief en asociaal, voorrang had hij om te beginnen al niet en het is verboden om het af te dwingen.
Hij veroorzaakt gevaarlijke situaties, niet jij.
Dit soort dingen kom ik dagelijks tegen, vreselijk irritant.
Blijf jezelf en laat je niet opjuttenn.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 11:55

ow, vreselijk!
hier kan ik dus echt niet tegen!
en meestal lukt het me om net als jij rustig te blijven, maar soms (als ik m'n dag al niet helemaal heb) lukt het niet en dan wordt ik toch zo BOOS, en dan gan ik ook flikkeren en remmen (om te jennen). En later ben ik dan nog bozer op mezelf dat ik me zo heb laten kennen.....

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 12:04

Als ik zo iemand tegen zou komen die echt heel gevaarlijk deed, zou ik ter plekke de politie bellen dat er een gevaarlijke gek rondrijdt. Even kenteken doorgeven. Misschien doen ze er niks mee, maar als ze hem later ergens anders voor pakken, staat er in ieder geval al een melding van gevaarlijk rijden in het systeem.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 12:11

Hij was fout: op het moment dat iemand aan het inhalen is, mag je niet invoegen. Hij was een agressieve l u l. Dit gedrag zie je vooral bij mannen (las ik in de krant, dat zeiden politieagenten). Hij was gewoon asociaal en ik zou gewoon lekker terugvervelen. Dat kun je vooral doen als ze rijden in een mooie auto; ze willen vast niet dat er iets mee gebeurt...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 12:40

Wat een kl**tzak!! Boos!

Ik kan het niet laten, maar ik ga dat soort mensen dan terugpakken... Schijnheilig Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 12:44

Dat is nou zo'n kereltje met op zijn auto levensgroot 'DE WEG IS VAN MIJ'. Op zulke momenten kijk ik alleen maar ongelofelijk arrogant zijn kant op (soms is die gave best handig), kunnen ze meestal niet hebben. Maar ik laat me niet verlagen tot hetzelfde gedrag, als het uit de hand loopt zit je met de gebakken peren.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 12:56

he hallo
ik ik heb ook zoiets meegemaakt
ik reed op een 2 baans snelweg, ik op de linker net iemand aan het inhalen en reed iets van 120 ofzo
zit er een eikel achter me de hele tijd te zijnen met zijn groot licht zo van ga aan de kant maar ik kon gewoon niet aan de kant want was iemand aan het inhalen en hij bleef maar door gaan met zijn groot licht
dus ik nadat ik de auto had ingehaald aan de kant daar had ik wel de tijd voor genomen hoor wat denk je gaat hij voor me rijden en gaat ineens op zijn rem staan gevolg : ik stond op de vluchtstrook was erg geschrokken

en wat je wel vaak meemaakt op de weg is het bekende middelvingertje
groetjes