XP

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

XP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 21:07

Heb de computer geformatteerd en alles draait behalve internet.
Hij heeft een automatisch ip adres is oke
kan geen dhcpserver?? vinden
Wie o wie weet wat nu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:09

Heeft hij wel een netwerkverbinding dan? Ik neem aan dat die bak in een netwerk hangt. Anders zie ik het nut niet zo van een DHCP.

Controleer even alle kabels en kijk even in het configuratiescherm of hij de netwerkkaart wel heeft herkent. Zo niet installeer even de drivers daarvan.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:21

Hij heeft altijd automatisch een ip adres. Als hij niets van de DHCP kan krijgen dan pakt hij een 169.254.x.x adres. Daarnaast kan je hem ook nog handmatig instellen natuurlijk. Wat heb je precies voor netwerk en wat voor een verbinding?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:50

Sypheron schreef:
Hij heeft altijd automatisch een ip adres. Als hij niets van de DHCP kan krijgen dan pakt hij een 169.254.x.x adres. Daarnaast kan je hem ook nog handmatig instellen natuurlijk. Wat heb je precies voor netwerk en wat voor een verbinding?


Dat hoeft niet altijd zo te zijn. Als ik nu mijn laptop opstart (met xp) en ik zorg dat hij geen verbinding heeft mij mijn router, dan heeft hij 0.0.0.0 als IP

Tinus19
Berichten: 269
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:51

klopt Lachen

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 10:03

Sypheron schreef:
Hij heeft altijd automatisch een ip adres. Als hij niets van de DHCP kan krijgen dan pakt hij een 169.254.x.x adres. Daarnaast kan je hem ook nog handmatig instellen natuurlijk. Wat heb je precies voor netwerk en wat voor een verbinding?


Ik heb een kabel verbinding en de comp waar het omgaat zit op de router
Het gekke is dat de andere comp die op/achter de router zit niks geen problemen heeft of had.
Netwerk moet je niet vragen heb er niet zoveel verstand van.
Voor ik hem had geformateerd deed hij het wel gewoon

Tinus19
Berichten: 269
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 10:06

Even de netwerkinstellingen van beide pc's met elkaar vergelijken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:20

En je weet zeker dat de kabels allemaal goed zitten? En is je netwerkkaart goed geinstalleerd? Verwijder die desnoods een keer uit het configuratiescherm en laat hem opnieuw toevoegen.