[nh] parellien met mijn paardjes is zo leuk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

[nh] parellien met mijn paardjes is zo leuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 11:41

het is zo grappig dat moeder en dochter zoveel verschillen.
met exel parelli ik vaker. omdat ik met haar naar de cursus ga. exel is wat traag van begrip hier en daar, maar wel stabiel. reageert eigelijk altijd rustig. zelfs de blinde kant gaat nu goed.
we zijn gisteren met game 4 begonnen en dat gaat al aardig. ze reageert nu over het algemeen op fase 2 en soms al op 1

symmie is echt hat tegenovergestelde van exel. zijn reageert over het algemeen snel, maar kan ook snel in paniek raken. moet het bij haar dus rustig aandoen en volhouden totdat ze snap wat ze moet doen. het heeft me dagen gekost voordat ik de friendly game kon doen, maar die zit er nu in. game twee gaat ook al lekker en we zijn nu met game 3 bezig, die super gaat alleen de voorhand rond drijven vind ze nog al eng, maar lukte wel gisteren.

vind het zo leuk dat ik er twee kan doen, die beide zoveel verschillen van elkaar.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:46

ja leuk is dat he, helemaal omdat je er zelf ook zo veel van leert, zie je echt hoe verschillend paarden kunnen zijn en moet je zelf echt helemaal om turnen als je met het gevoelige paard aan de slag gaat,

ik ken ook zo'n paardenfamilie, haha 3 shetjes, moeder, dochter en zoon, ook verschrikkelijk anders, mams is echte en stabiele dame, dochter heeft een zeer sterke eigen wil, en zoon denkt dat alles met hem wil spelen en wil alles in zn mond hebben, echt zo'n shettenfamilie
heb geen pnh met ze gedaan ofzo hoor, maar als je ze ziet lopen of af en toe een klein beetje met ze doet dan weet je al precies hoe ze zijn, haha

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 22:46

Ja he Haha! ik vind het ook echt leuk!

Heerlijk om met je paardje aan de gang te gaan.

Dat je beide plezier hebt en niet 1.

Haha en dat is of de mens die hem naar beneden rukt en winstpunten haalt.
Of het paard die je eraf gooit en gunsilpunten haalt Knipoog

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 12:42

hahaha ja da's waar

gisteren ging echt zo goed. ik zie nu echt dat exel het op begint te pikken. doe ik een kleine beweging zie je d'r denken oh ja dan moet ik vast dit weer doen en dan gaat ze hihihi echt zo lief.
en ze is nu met rijden ook zo lekker ontspannen. ik baal dat ik van af maandag weer 4 dagen niet kan vanwege werk.(werk is stom)
het rijden gaat nu ineens zo super

met symmie moest ik gisteren een stappie terug doen. ze was zo boos op de carrotstick. ze accepterde de friendly game ineens niet meer. ze was zo boos dat ze tot twee x toe wilde gaan liggen.
dus heb haar flink gefriendly gamed en een beetje porqupine game gedaan en dat ging op het eind best lekker.

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 13:34

Ooh mooi, dat vind ik ook het mooie van dit systeem, als je dan een stapje terug gaat zie je dat het meteen werkt.

Soms als ik beetje moe ben of chagerijnig en ik ga dan met donni werken, dan geeft ze het echt goed aan, echt zo van ''Hallo ga je frustraties lekker op iemand anders afreageren!''

En wat je zegt met dat sturen enzo, ben vanmezelf best druk maar als ik echt me rustig concentreer en alles goed doe dan doet ze het ook echt perfect.
Meestal ligt het bij jezelf als je iets ondeuidelijk doet.
Want een paard liegt niet.

Haha hoop dat je het verhaal een beetje snapt Schijnheilig

Nou ik ga zo lekker naar me paardje en ff lekker rijden Lachen

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 14:11

haha, gunsilpoints,
volgens mij schrijf je het anders Haha!
geen idee hoe maar ik schoot hier echt in de lach, haha

wat voor paardjes zijn het eigenlijk phoenix?

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 13:51

exel is een 18 jarige kwpn merrie. stond beter bekend als tankje, maar daar merk je nu nog maar weinig van.

symmie is een kruising kwpn(exel) x arabier en is heel gevoelig en snel van ik begrijp het niet help help....


exel was zo stoer gisteren zelfs de yo yo game reageerde ze op fase 1 zo vet en ze wil echt alleen nog maar knuffelen . ben nu met de circling game begonnen en dat gaat echt lekker. zelfs de blinde kant gaat goed. ik ondervind over het algemeen geen problemen meer met het feit dat ze blind is. ik moet het mensen zelfs vertellen, want ze zien het niet meer als ik met haar bezich ben.
maar goed als ik haar dus weer naar me toen haal bij the circling game komt ze echt knuffelen. dan verstopt ze haar koppie in mijn armen en moet ik haar knuffelen.
dat doe ik dan ff en dan gaan we weer verder.
exel d'r naam kan verander worden van tankje naar knuffel knol hihihi lol

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:39

leuk zeg, die kwpn x arabier lijkt m wel apart,

zonde dat exel aan een kant blind is maar ze heeft er dus duidelijk mee om leren gaan, en jij ook, gaaf dat het zo goed gaat hoor en leuk dat ze zo wilt knuffelen, dat verteld een hoop he
ook gaaf dat ze zo veranderd is!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 18:14

jups exel en ik zijn weer helemaal happy met elkaar nog happier dan we ooit zijn geweest:)

en tja sym hihi symmie is een schattie maar wel een apart geval hihi. op de gode manier dan:P