Het oude gevoel is weer helemaal terug :D

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Het oude gevoel is weer helemaal terug :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-04 23:10

Ik waarschuw jullie alvast.....ik heb geen alinea's gebruikt en het is een lang verhaal Tong uitsteken maar dat komt omdat zodra ik ben begonnen met typen ik niet meer ophou Tong uitsteken

Hier mijn verslag van de dag:

Ik kan sinds 2 a 3 maanden Jena alleen maar op zaterdag zien omdat ze te ver weg staat om vaker te gaan. De band die ik met haar had is dan ook wel een klein beetje minder geworden. Maar vandaag kwam het fijne oude gevoel, dat ik altijd had toen ik bij haar was toen ze nog in Odijk stond, weer terug. En dit was echt zo geweldig! De dag begon in het begin niet zo heel super. Ze had namelijk absoluut geen zin om te longeren en tijdens het rijden in de buitenbak bleef ze er maar vandoor gaan. Toen de binnenbak vrij was ben ik eventjes daar gaan rijden. Daar deed ze wel normaal, maar toch reed het niet helemaal lekker. Daarna was ze wat moe en een klein beetje bezweet en dus ging ik uitstappen in het bos. 2 vriendinnen van stal liepen mee. De laatste keer dat ik alleen (wel met 2 mensen die meeliepen) met haar het bos in ging was ze heel erg druk. Maar nu was ze echt zo rustig en lief! Haha! 't Ze was gewoon geweldig. We hebben ongeveer een uur in het bos gelopen en daarna bleven die 2 vriendinnen op de stallen en ging ik alleen met Jena verder. In het begin was ze wat onrustig, maar na een tijdje was ze weer zo lief en rustig. Dat was gewoon echt heerlijk! Ze heeft echt bijna de hele tijd met haar bit gespeeld en veel gehinnikt van blijdschap. Dat was echt zo schattig. Na het rijden heb ik haar op stal gezet zodat ze haar middageten kon opeten. Na een halfuurtje heb ik haar er weer uitgehaald om haar nog en keertje te gaan poetsen. Na de uitgebreide poetsbeurt (ze is nu helemaal schoon en dat is bij haar echt zeldzaam Tong uitsteken) ging ik haar naar stal brengen. Maar wel op haar ruggetje en zonder zadel en met halster.....en weer was ze weer super lief. Op stal had ik haar eindelijk eventjes voor mij alleen zodat ik even lekker met haar kon knuffelen. Kben dan ook weer in de stal op haar rug gaan zitten/liggen. Ik had zin om nog even naar buiten te gaan en dus heb ik op haar zonder zadel en met halster en 2 halsertouwen een paar rondjes door het bos gereden......toen kreeg k ook weer dat fijne oude gevoel terug. Het was zo fijn en heerlijk dat ze weer zo lief en rustig was als toen ze nog in Odijk stond. Ik heb echt zo genoten van deze dag. Het was dan ook wel heel fijn om eventjes alleen met haar te zijn. Ze is namelijk erg populair op de stal...vooral bij de wat kleinere meisjes die daar les hebben op de manegepony's. Op zich vind ik het niet zo erg dat ze zoveel aandacht krijgt van iedereen. Maar ik zie haar maar 1x in de week en ik heb haar nooit voor mij alleen. Meestal helpt wel altijd 1 meisje mij met Jena. Van haar vind ik het dan ook niet erg, ze is nl heel erg aardig. En eentje erbij is net genoeg. Maar vaak hangen er echt zoveel mensen om haar heen dat ik gewoon geen privacy heb. En dat had ik vandaag wel. En dat was heerlijk! Volgende week ben ik dan ook van plan om weer lekker naar buiten te gaan en om weer lekker te genieten van de tijd die ik met haar kan doorbrengen. Tenminste als het weer het toelaat Tong uitsteken Sinds kort ben ik ook begonnen om met haar te springen. In de buitenbak zit nl een (best wel grote) geul om het water uit de bak te leiden. De eigenaar zei op een gegeven moment 'probeer er eens overheen e gaan, kijken wat ze doet.' En ze sprong! Dat was echt zo leuk! Hier een fotootje, ik weet het ik zit heel erg naar voren Bloos , maar ik werk eraan Knipoog ook lukt 't haar nog niet zo heel goed om in te schatten wanneer ze moet springen Tong uitsteken maar ook daar werken we aan Tong uitsteken de foto is trouwens wel erg wazig hij is nl gemaakt terwijl het fototoestel bewoog. Maar je kunt wel goed zien dat ze springt Tong uitsteken:
Afbeelding

Kuzz Jenni

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 10:30

Leuke tink! je verhaal klinkt goed fijn dat je het oude gevoel weer terug had ! Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 11:30

ik vind het best een leuke foto maar zie helemaal niet waar ze overheen sprong? Lachen

Fijn dat je weer met haar genoten hebt OK dan!

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 14:41

als je goed kijkt zie je onderaan ergens bij t hek een kuil.....dit was een geul van ong. 2 meter lang en ong. 40 cm breed......ook zat er een stuk omhoog en daar sprong ze dus over

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 21:28

Wat vinden jullie eigenlijk van hoe Jena springt??? Ziet er wel leuk uit he?

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:35

Lekker joh, om even dat oude gevoel terug te hebben, hopen dat je het komende keren vast kan houden! Vooral als je maar 1 keer per week komt en ze zo veel andere mensen ziet kan dat best lastig zijn... Mooie foto! Leuke paardje! Haha! (ik beoordeel de sprong niet want ik heb daar absoluut geen verstand van! Lachen )

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 22:27

thnx! ik hoop ook heel erg dat dit gevoel blijft. Ze gaat misschien over een tijdje naar n andere stal, maar dat is nog niet helemaal zeker. Maar naast de stal waar we al hebben gekeken staat een camping, dus als ze naar die stal gaat, ben ik dan ook van plan om een weekje op die camping te gaan staan zodat ik haar een week lang kan zien Haha!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 22:50

zozo heb in je profiel gekeken echt een mooie tinker!!
Vooral dat oog!!!

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 21:02

thnx!

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 21:08

leuke pony hoor Lachen
leuk voor je dat je het oude gevoel weer terug had dat is nartuurlijk wel heel prettig Lachen

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 21:59

fijn dat je dat oude gevoel weer had! Het lijkt me ook een leuk beestje op de foto.

Ik wil niet tegen je zeuren hoor en me nergens mee bemoeien (mm maar dat ga ik nu toch doen geloof ik), maar heb je niet erg veel met haar gedaan op 1 dag? eerst longeren, dan naar de buitenbak, dan naar de binnenbak, dan een uur in het bos (ok alleen stappen) en dan daarna er nog 2 keer op zitten (moet kunnen) en dan nog een keertje een paar rondjes in het bos?

Zoals ik al zei wil ik niet vervelend doen, ik probeer alleen goedbedoeld advies te geven Haha! .

Wel vervelend voor je dat je haar nu maar 1 keer in de week kan zien (dus ik snap het ook wel hoor) en dat er dan vaak ook nog een heleboel kinderen omheen hangen.

Word ze gebruikt voor de lessen daar? of staat ze in pension?

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 08:43

valt wel mee hoor:D 't longeren ging niet echt lekker, ze had nl geen zin dus na een kwartiertje stappen/draven ben ik alweer gestopt. En in de buitenbak was maar een kwartiertje a halfuurtje, in de binnenbak heb ik een halfuurtje gereden, en daarna heb ik in het bos alleen maar gestapt. En toen zonder zadel n heel klein stukje gedraafd, maar verder ook alleen maar gestapt. En ik vat het niet vervelend op hoor, het is goed bedoeld advies Haha! en het leek inderdaad ook wel erg veel, maar het was voornamelijk stappen en dat is niet zo vermoeiend.....in ieder geval niet voor haar.....zodra je weer even heb gerust en 5 a 10 min. hebt gestapt dan heeft ze alle energie weer terug Tong uitsteken Ze staat daar trouwens in pension.

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:25

ok haha dan zal ik verder niks zeggen..als je voornamelijk hebt gestapt valt het idd heel erg mee! Fijn dat je het niet vervelend oppakt...ik wil nl helemaal niet vervelend zijn Haha! .

Veel plezier nog met haar! en hopen dat het oude gevoel blijft!