Bestaat er zoiets als een cursus zadelmak maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Bestaat er zoiets als een cursus zadelmak maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 10:15

Zadelmak maken van een paard of pony is iets waar iedereen wel eens tegen aan loopt.
Tevens is het voor iedereen een keer de eerste keer dat je voor die optie komt te staan.
Naar aanleiding daarvan meteen mijn vraag:
Bestaat er zoiets als een cursus zadelmak maken.
Daarmee bedoel ik, is ergens de mogelijkheid om aan de hand van een al beleerd paard, de mogelijkheid te krijgen om te leren hoe het zadelmak maken nu eigenlijk in zijn werk gaat.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:35

Hey sas!
Hoe ist?

Ik weet niet of er cursussen voor zijn.
Ik denk dat daar misschien geen vraag voor is.
iemand die zelf een paard zadelmak gaat maken heeft meestal wel veel paarden/rij ervaring. Als je denkt dat je een cursus nodig hebt om een paard zadelmak te maken dan zou ik er zowieso niet aan beginnen.

heb je plannen? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:44

Ja die zijn er. Ik heb er wel eens een advertentie van gezien, wordt in workshopvorm gegeven. Maar hoe die stichting (geloof ik) ook al weer heette.... Verward Klinkt als Hol... volgens mij.... Holmar? Holmac? Holvar? iets in die richting was het geloof ik.
Advertenties staan denk ik in de Bit.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 10:55

Ha bon Tong uitsteken
Plannen zijn er altijd he

Uhm, ik doel niet op het echt gaan leren hoe je een paard zadelmak maakt, maar meer informatiedagen/middagen/avonden waarin het een en ander uitgelegd word en waarin je een keertje meegenomen word in hoe zoiets in zijn werk gaat. Dus eigenlijk een stukje theorie en praktijk waarbij jezelf het eens kan beleven. Je moet het zien als een soort excursie. En dus de vraag zijn die er?

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:56

Ze zijn er wel, denk alleen dat je wel goed moet zoeken, misschien op internet of even vragen bij maneges/pensionstallen ? Vast wel IEMAND die er iets weet ? Lachen

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 11:41

Er zijn wel cursussen, heb er wel eens van gehoord, kom alleen zo snel even niet op de naam .. zodra ik het weet PB ik het je wel !

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 12:34

mn nichtje gaat in september met dr paardje een cursus bij emiel voest volgen om dr 3 jarige zadelmak te maken en tijdens die cursus voor het eerst te berijden. Is geloof ik 3 weekenden maar kijk eens op zijn site misschien staat daar meer info.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 15:27

Misschien dat ik iets onduidelijk ben geweest (heb ik vaker last van Bloos! )

Ik weet dat er stallen zijn die paarden zadelmak maken en waar je je eigen paard samen mee zadelmak maakt.
Maak ik zoek eigenlijk naar of er ook plekken zijn waar je een dagje heen kan om eens te zien en leren hoe zadelmak maken in zijn werk gaat.
Is dat er wel?

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 15:33

denk dat je dan die stallen die je bedoelt eens moet bellen en vragen of die mogelijkheid er is?