Zo onvoorspelbaar kan het leven zijn.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:11

Dubio schreef:
Als je huwelijk goed is ga je niet een andere vrouw versieren. Oke je hebt kerels die dat wel doen. Hij is niet het type daarvoor.


Okay. Ik wil alleen maar zeggen dat er mannen zat zijn wiens huwelijk accuut slecht word als ze een andere vrouw op het oog hebben. De mannen die echt vreemdgaan zijn allemaal types waarvan je het niet zou verwachten omdat het de types er niet voor zijn.

Kijk gewoon uit dat jij alleen zijn kant van het verhaal hoort. Hij gaat jou heus niet vertellen dat het zo fantastisch is met z'n vrouw als hij een oogje op je heeft.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:11

Boeman ben je natuurlijk niet. Tenslotte is hij nog altijd degene die het buiten zijn huwelijk zoekt, in plaats van eerst daar de problemen op te lossen.
Dat je het moeilijk vindt om de boot af te houden als er wel een vonk is, kan ik me best voorstellen.
Toch denk ik dat je het wel moet doen, uiteindelijk sta jij straks waarschijnlijk met lege handen als hij toch voor vrouw en kids kiest.

in wat voor relatie sta je trouwens met hem op het werk?

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:18

Dubio sory ik heb niet goed gelezen ( is wel vaker een probleem bij mij Scheve mond ).
Ik weet dat jij nu de boot een beetje af houdt, voor zover dat mogelijk is.
Ik ben zelf verliefd (geweest) op een ander, terwijl ik zelf 3,5 jaar een vriend heb.
En ik weet dondersgoed dat het heel moeilijk is om je gevoelens 'weg te drukken '.
( waarschijnlijk klink ik, met mijn 17 jaar, nu als een oude tante )

Dubio
Berichten: 55
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 13:22

ArwenLune schreef:


Kijk gewoon uit dat jij alleen zijn kant van het verhaal hoort. Hij gaat jou heus niet vertellen dat het zo fantastisch is met z'n vrouw als hij een oogje op je heeft.


Ik weet het juist al een tijdje via een andere collega van hem. Maar nooit bij stilgestaan omdat ik hem eigenlijk weinig tot nooit spraak of zag. Ik heb gisteren om het hele verhaal gevraagt en gekregen viel niet mee voor hem maar luchte wel op.


Citaat:

Boeman ben je natuurlijk niet. Tenslotte is hij nog altijd degene die het buiten zijn huwelijk zoekt, in plaats van eerst daar de problemen op te lossen.
Dat je het moeilijk vindt om de boot af te houden als er wel een vonk is, kan ik me best voorstellen.
Toch denk ik dat je het wel moet doen, uiteindelijk sta jij straks waarschijnlijk met lege handen als hij toch voor vrouw en kids kiest.

in wat voor relatie sta je trouwens met hem op het werk?


Weet je irene ik zou er geen moeite mee hebben als hij voor hun zou kiezen. Maar wil wel dat hij er volledig achter staat. Nu op dit moment zoekt hij afleiding rust en lol. Ik kan hem dat geven tot bepaalde hoogte hoe moeilijk het ook is.

Qua werk is het lastiger hij is klant van ons maar vroeger heeft hij hier gewerkt dus vandaar dat er nog wel eens over hem wordt gesproken en dan vooral nu. Hij komt nu ook vaker even langs koffie drinken met mijn baas.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:53

afgezien van het feit dat het voor jezelf onverstandig is om je in deze situatie te storten, draai de rollen eens om.

je vindt dat hij nu problemen heeft in zijn leven. volgens mij maak je die problemen nu alleen maar groter.

Dubio
Berichten: 55
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 13:59

SP ik stort me er niet in het overkwam me en als je goed leest doe ik dat juist heel erg de andere kant bekijken. Om die reden hou ik de boot nog een beetje af. We eten, praten en maken lol zie daar geen kwaad in hij zou wel meer willen maar heeft er respect voor dat nu niet het goede moment is.

Hij geeft zelf aan dat het moment er komt hij zal dat dan ook moeten bewijzen wil ik me laten gaan. Ben niet BlonT en zal dat ook niet worden.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:04

overkwam je? je was er zelf bij. je zegt zelf dat je geen jonge puber meer bent en dus de verantwoordelijkheid voor je daden ligt bij jou.

hoe zie je de situatie over een half jaar? wat vind je ervan dat je zijn prive situatie nu alleen maar moielijker maakt?

Dubio
Berichten: 55
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 14:12

Ik zat niet echt te wachten op iemand die getrouwt is ik zag er toen geen kwaad in. Ga wel vaker met iemand uit eten maar iemand die getrouwt is en problemen heeft niet echt. Tuurlijk was ik erbij dat ben ik nog steeds daarom hou ik ook me grens. Er is nog steeds geen sprake van een relatie of zo.

Weet ik niet ik kijk nooit vooruit leef van dag tot dag en geniet daarvan. Het kan morgen over zijn. Ik heb wel dat als hij zo in dubio blijft ik daar niets mee kan en dat weet hij ook wel. Ik ga dan weer mijn eigen weg. Hij belooft mij nu ook niets heeft ook geen zin. Hij vecht nu nog voor zijn kids en terecht ik sta achter hem als vriend niet als minares. Trouwens dat ben ik al helemaal niet.
Als hij idd weggaat is de weg nog lang maar we hebben dan geen haast hoop dat dat ik hem dan die rust kan geven die hij nu ook zoekt. En tja dan weet je nog niet wat de toekomst zal brengen. Dat weet je nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:27

Als een man getrouwd is blijf eraf!Waar blijft zijn vrouw in dit verhaal? Weet ze dat ze zo slecht huwelijk heeft?banketstaaf smoesen zijn het .
Mijn zus had ook zo'n man met zo'n slecht huwlijk .Het was alleen jammer dat hij me zus vergeten was het te vertellen.Gelukkig werd hij op kantoor goed opgevangen door een goedbegrijpende collega Boos! .De arme ziel kwam die thuis na zijn werk dan was het daar toch zo druk drie kinderen onder de vier jaar allemaal roepend papa papa want hoi papa was thuis .EEn vrouw die naast drie kinderen ook nog partime werkte en sávonds in plaats van in lingerie op de bank zijn voeten te masseren,ging strijken.
Gelukkig kwam zus er achter (ze had hem dringend nodig en hij moest overwerken ,bij z'n minares wel te verstaan.).Ze heeft hem voor de keus gesteld Zij of haar.Hij had nog het LEF om voortestellen met zijn allen samen te gaan wonen Verward .Maar heeft toen voor het rustige leven met minares gekozen .Zus bleef achter met 3 kleine kinderen er ging er zelfs nog geen een naar school!Ik kan je verzekeren dat ze van dat slechte huwlijk nooit iets gemerkt heeft.Ze zei zelfs ik geloofde het nooit als mensen zeiden ; ik merkte niet dat hij vreemd ging .Ze zei ik merkte het echt niet.
als je huwelijk slecht is maak je er een eind aan en ga je niet iemand bedriegen achter iemands rug om.
wijze raad van een vrouw die al 18 jaar gelukkig getrouwd is.Denk ik toch ??

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:35

Dubio schreef:
Ik zat niet echt te wachten op iemand die getrouwt is ik zag er toen geen kwaad in. Ga wel vaker met iemand uit eten maar iemand die getrouwt is en problemen heeft niet echt. Tuurlijk was ik erbij dat ben ik nog steeds daarom hou ik ook me grens. Er is nog steeds geen sprake van een relatie of zo.
hm na wat drinken thuis nog even een borrel halen en dan beslissen intiemer te worden lijkt me toch een grens die je bewust bent overgegaan.

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:40

silvana schreef:
Als een man getrouwd is blijf eraf!Waar blijft zijn vrouw in dit verhaal? Weet ze dat ze zo slecht huwelijk heeft?banketstaaf smoesen zijn het .
Mijn zus had ook zo'n man met zo'n slecht huwlijk .Het was alleen jammer dat hij me zus vergeten was het te vertellen.Gelukkig werd hij op kantoor goed opgevangen door een goedbegrijpende collega Boos! .De arme ziel kwam die thuis na zijn werk dan was het daar toch zo druk drie kinderen onder de vier jaar allemaal roepend papa papa want hoi papa was thuis .EEn vrouw die naast drie kinderen ook nog partime werkte en sávonds in plaats van in lingerie op de bank zijn voeten te masseren,ging strijken.
Gelukkig kwam zus er achter (ze had hem dringend nodig en hij moest overwerken ,bij z'n minares wel te verstaan.).Ze heeft hem voor de keus gesteld Zij of haar.Hij had nog het LEF om voortestellen met zijn allen samen te gaan wonen Verward .Maar heeft toen voor het rustige leven met minares gekozen .Zus bleef achter met 3 kleine kinderen er ging er zelfs nog geen een naar school!Ik kan je verzekeren dat ze van dat slechte huwlijk nooit iets gemerkt heeft.Ze zei zelfs ik geloofde het nooit als mensen zeiden ; ik merkte niet dat hij vreemd ging .Ze zei ik merkte het echt niet.
als je huwelijk slecht is maak je er een eind aan en ga je niet iemand bedriegen achter iemands rug om.
wijze raad van een vrouw die al 18 jaar gelukkig getrouwd is.Denk ik toch ??

Hier ben ik t mee eens.
Ik kan me zo kwaad maken om vrouwen (en mannen) die een relatie aangaan met iemand die is getrouwd of samenwoont. Stoom uit je oren Blijf daar gewoon van af, er lopen zat mensen rond die niet bezet zijn!

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:44

Ik denk dat het voor jou prettig is je hart eens te luchten dmv dit topic maar je uiteindelijke beslissing heb je zelf in de hand. Hoe iedereen je ook adviseerd, je volgt uiteindelijk toch je eigen gevoel/verstand.

Maar de strekking van dit alles, kijk wat het je oplevert. Komt dit overeen met alle bijbehorende ellende?? Als je die berekening voor jezelf kunt maken weet je genoeg.

Even zwaar off-topic maar toch, door al dit soort verhalen (geen uithaal naar jou dubio) vind ik het toch steeds moeilijker worden om echte eerlijke trouwe mensen te vinden.

Dubio
Berichten: 55
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 14:49

Silvana ik ken de verhalen ook maar al te goed een goede vriendin van mij heeft deze problemen. Heb ook altijd gezegt dat ik dit niet wil en toen overkwam het me ook als was ik erbij.
Tja waar is zijn vrouw in dit verhaal??? Nou die ken ik niet dus wordt het lastiger. Ik weet alleen de verhalen van hem en die van zijn collega's en de mijne. Daarom zit ik ook zo in dubio denk je dat dit makkelijk is nee is het absoluut niet. Ik hou daarom de boot erg af. Je wil niet weten wat een poedersuiker gevoel dat is.

SP waarom zou ik niet met iemand wat kunnen eten en drinken sorry ik zie daar geen kwaad in. Toen op dat moment was het nog onschuldig en je bent toch nieuwsgierig wat het is. Het is de andere mensen hun fout dat ze gelijk denken dat we liggen te zoenen en ook nog het bed in duiken. Sorry ik ken echt wel mijn grenzen. Het is tegenwoordig al als he teveel met iemand praat lig je er al mee in bed. Sorry geen respect voor. Als vrouw alleen wordt je vaak afgeschilderd als hopeloos zoekende naar een man met geld. Nee zo werkt het niet en JIJ SP duwt mij ook zo'n hoek in.

Dubio
Berichten: 55
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 14:55

Boomerang schreef:
Ik denk dat het voor jou prettig is je hart eens te luchten dmv dit topic maar je uiteindelijke beslissing heb je zelf in de hand. Hoe iedereen je ook adviseerd, je volgt uiteindelijk toch je eigen gevoel/verstand.
Maar de strekking van dit alles, kijk wat het je oplevert. Komt dit overeen met alle bijbehorende ellende?? Als je die berekening voor jezelf kunt maken weet je genoeg.
Even zwaar off-topic maar toch, door al dit soort verhalen (geen uithaal naar jou dubio) vind ik het toch steeds moeilijker worden om echte eerlijke trouwe mensen te vinden.


Ja ook ik wil me hart luchten het is een zware last die je meedraagt. Ik doe het graag help vaak mensen maar dit wordt nu wel erg lastig.

Nou boomerang denk dat dat het grootste probleem is je vertrouwen krijgt een knal. Alhoewel ik dat nu niet heb omdat ik het al wist van te voren.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 15:00

kan me voorstellen dat je je in een hoekje gedreven voelt dubio, maar iedereen reageert hier op de info die we van jou krijgen.
we kennen je verder niet, hebben geen totaalplaatje, maar je vraagt wel wat we van jouw situatie vinden.
dan kun je zulke antwoorden verwachten...
wat had je dan gedacht, dat mensen zouden zeggen "ga ervoor"?

ik veroordeel je verder niet, maar probeer gewoon duidelijk te maken dat je met zo'n gevoelig onderwerp gevoelige snaren kunt raken waardoor zulke reacties niet uitblijven...

Dubio
Berichten: 55
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 15:16

Alet de meeste reacties zijn op zich leuk en op zich ook bekend. Sommige boos omdat ze het meegemaakt hebben als kind. Ik wil juist niet die vrouw zijn die pappie heeft afgepikt. Is voor mij zeer aangrijpend zoals ik sommige reacties lees dan weet ik echt dat dit gewoon niet kan.

Ik lucht me hart want dit is zwaar er is nog niets gebeurt en zal er ook niet gebeuren. Maar om hem nu zo te laten vallen past niet bij mij.

Maar 1 of 2 mensen duwen mij in een hoek die totaal onterecht is mensen die net niet diep genoeg lezen.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 15:21

Dubio schreef:
Maar om hem nu zo te laten vallen past niet bij mij.



Stel dat hij er voor kiest om met jou door te gaan, dan laat hij dus wel zijn vrouw (en kinderen) vallen.
Jij zegt dat dat iets is wat niet bij jou past. Vind je het dan wel acceptabel dat jouw vriend dat (misschien) wel gaat doen?

Nogmaals, ik veroordeel je beslist niet, want ik merk uit je reacties dat je het zelf ook heel moeilijk vindt, maar ik denk dat dit wel dingen zijn om ook over na te denken.
Sterkte Ach gut

Dubio
Berichten: 55
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 15:27

Mhh ik zou hem niet kunnen laten vallen als vriend zijnde niet als vriendin of minares juist niet.

Wat hij ook doet sta achter hem als vriend. Dat we allebei vaak meer voelen is weer wat anders. Het zet me erg aan het denken.

Irene dit zijn nu de reacties waar ik wat aan heb OK dan! .

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 15:39

Dubio schreef:
Op het moment dat ik weet dat het thuis beter gaat en hij ervoor wil gaan zal ik hem ook laten gaan. Ik moet wel zo eerlijk ben ik wel. Ik weet uit betrouwbare bron dat hij op het punt staat een beslissing te nemen. Ben niet verliefd maar voel me erg aangetrokken naar hem.


Laat hem lekker voorbij lopen. Ok, je voelt je aangetrokken, maar dit zal nooit een fijne eenvoudige relatie worden. Trek die grens voordat je echt verliefd wordt. Je zegt zelf dat je geen mens bent voor een "echte" relatie (ik bedoel dat je niet op alle huisje/boompje/beestje dingen zit te wachten). Ik verwacht dat hij dat wel zal willen en tegelijkertijd te kampen krijgt met alle scheidingsperikelen. Als ik je zo hoor heb je vooral zin in een spannende verliefdheid, en niet in een man met bagage. Het is nu vast spannend, maar ik verwacht dat dat snel genoeg voorbij zal zijn als hij door zijn vrouw het huis uitgeschopt wordt en bij jou aankomt kloppen omdat hij nergens anders terecht kan. (Zie je het al voor je? Zo'n kerel met z'n koffertje.)
Ik ben echt niet zo rechtlijnig dat ik denk dat alle mannen die vreemdgaan nooit hun vrouw verlaten, dat gebeurt echt wel. En soms leven ze nog lang en gelukkig met die vriendin. Die dingen gebeuren en dat is in zichzelf heel treurig, maar kan ook goed eindigen. Bij jou denk ik dat dat niet zal gebeuren. Zoek een kerel die wel goed bij je past, of een man aan wie je je wel wilt binden. Veel geluk!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 15:52

Als ik dit zo lees, krijg ik het gevoel dat je het eigenlijk prima vind zo en niets méér wilt. Je wilt geen relatie met hem, maar in de vriendschap zoals die nu is, voel je je fijn.

Ik ken dat gevoel wel, maar ben zelf erg van "het hoofd gaat voor het hart". Jij bent de enige die de grens kan leggen en vasthouden.

Ga eens het gesprek aan over zijn huwelijk en vraag wat er in zijn ogen allemaal mis is met dat huwelijk. Vraag of hij zijn vrouw daar ook over heeft verteld of dat hij alleen maar vlucht. Geen makkelijk gesprek, maar als jullie echte vrienden zijn, mag je heel goed kritisch zijn en hem op zijn verantwoordelijkheden naar zijn vrouw en gezin wijzen.

Misschien realiseert zijn vrouw helemaal niet dat haar huwelijk naar de haaien is/gaat. Vergeet niet dat veel vrouwen zich wegcijferen voor de kinderen en het huishouden en daardoor vergeten dat ze daarnaast ook nog vrouw en (sex)partner zijn. Natuurlijk zijn er ook mannen die hun vrouw alleen nog maar als moeder van de kinderen zien en niet als hun vrouw en (sex)partner.

Ik wens je veel wijsheid toe.

=^.,.^=

Supertje

Berichten: 7092
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:04

Hoe kun je bij een man willen zijn die terwijl hij hier mee bezig is zijn vrouw nog recht aan kan kijken?
Ik zou persoonlijk minder moeite hebben met een slippertje, dan met een relatie...

Ik vind het gewoon niet kunnen. Wat voor argumenten hij ook heeft.
Ik heb zelf ook een 'relatie' gehad met een getrouwde man met 2 kinderen, hij was toen 27, ik was 19. Echter kwam ik er pas later achter dat hij getrouwd was, was hij even vergeten te vermelden....
Ik heb er gelijk een punt achter gezet, dat soort praktijken hou ik niet van. Hij kwam ook met dit soort argumenten, deed of hij zichzelf opofferde door maar bij zijn vrouw en kinderen te zijn, had mij niet verteld dat hij getrouwd was om niemand pijn te doen (maar hij was het wel van plan hoor, echt waar! Scheve mond ), etc. De gebruikelijke crap.
Overigens woont hij nu, 4 jaar later, nog steeds bij zijn vrouw en kinderen.... Dat hou je echt niet vol als je zo ongelukkig bent als hij beweerde

Dubio
Berichten: 55
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 16:18

We zijn gisteravond een heel gesprek aangegaan en heb veel gehoord het deed hem goed. Ik wilde nu ook eens weten wat er precies aan de hand is. Wat een lang en zwaar gesprek waar voor hem een hoop duidelijk werd. Hij geeft ook toe dat hij fouten maakt maar zijn die nog te herstellen??. Maar het is allemaal makkelijk gezegt dan gedaan ik weet dat uit ervaring. Daarom zit ik ook zo in dubio. Ik zou wel een relatie willen opbouwen (zonder samenwonen enz...) maar dan op de eerlijke manier en zeker niet op dit moment. Zoals ik al zei wil niet de vrouw zijn die pappie inpikt.

Hij zal niet bij mij aankomen met een koffer hij weet hoe ik ben. Ik zou het ook niet willen en het geeft teveel problemen ook met het werk. Ook wil hij geen kinderen meer en ik ook niet. Denk dat die dingen het zijn waardoor hij zich veilig voelt en rust kan vinden en ook kan nadenken. Zodra ik er druk op zou zetten ben ik hem kwijt.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:49

Hoe dan ook, ik wens je veel wijsheid en sterkte toe met wat voor beslissing je ook maakt!

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:11

Zoals in een ander topic een reactie van een andere bokker: Murphy's Law: Alles wat mis kan gaan, gaat mis.. Stop ermee voor er iets gebeurd en je veel voor hem gaat voelenl.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:16

SuperPepeijn"]
[quote="Dubio schreef:
Het is fout omgaan met een man die getrouwd is. Maar een man die liefde zoekt ivm de problemen prive laten vallen is net zo fout.
Verward dat wordt een hoop liefde geven aan al die mannen met prive problemen.
[/quote]

Ik ben het ABSOLUUUUT niet met die uitspraak van jou eens, Dubio. Volgens mij zeg jij dat alleen maar als 'goedpratertje' tegen jezelf.

Zorg dat je die vent een tijd niet meer ziet, en zet hem helemaal uit je hoofd! Zodat hij ook jou uit zijn hoofd kan zetten, en weer verder kan gaan met zijn vrouw en gezin. Iedereen wordt tijdens een relatie wel eens verliefd op een ander. Dat is geen schande. En dat gaat ook alleen over als je degene waar je verliefd op bent, niet meer ziet.