paardenverzekering

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-01 14:51

ik wil mijn paardje graag verzekeren, zodat als er een keer iets ernstigs aan de hand is hij wel behandeld zou kunnen worden in de een of andere kliniek, mocht dat nodig zijn.
normaal betaalde mijn vader altijd alles en zijn ze eigenlijk nooit verzekerd maar voor hem is het wat makkelijker grote bedragen op te hoesten als voor mij en aangezien ik dit paardje zelf betaald heb moet ik alles zelf betalen.
nu wou ik van jullie weten wat goede verzekeringen zijn en wat een gemiddelde verzekering kost, ik weet dat dit afhangt van voor hoeveel je je paard verzekert, maar het gaat mij er niet om dat ik geld terug krijg als hij afgemaakt moet worden, maar dat de hoge onkosten bij ziekte vergoed worden.
graag jullie advies Haha!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 15:15

Ik heb Barley verzekerd bij interpolis. De premie is afhankelijk van het bedrag dat je paard waard is.(wat je dus terug krijgt bij eventuele slacht) ik heb gekozen om haar te verzekeren voor 5000 gulden. De pemie is dan 50 gulden per maand. Maar alle ziektekosten worden betaald. Niet de spuiten enzo maar wel de behandelingen. Alleen bij een kliniek en mijn kliniek(someren) zat daar bij.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 15:33

Imker is ook verzekerd bij Interpolis. Ik betaal 5,5 % van zijn aankoopsom. Dat is dus simpeltjes gezegd zo'n 500 piek per jaar. Hij is verzekerd tegen brand, diefstal, etc. en ook voor blijvende kreupelheid of plotseling overlijden. Als hij door een ongeluk afgemaakt moet worden, krijg ik het aankoopbedrag terug. Ik ben ook verzekerd tegen medische kosten, maar heb een eigen risico van 500,- per gebeurtenis. Dus kleine DA-kosten betaal ik zelf, maar mocht hij naar de kliniek moeten, betaald de verzekering alles boven de 500,-.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 16:17


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 16:17


wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 18:51

ik dacht er ook aan om m'n paard te verzekeren,maar mijn oom zit in de verzekeringen. Ik vroeg hem dus aan advies. hij vertelde dus dat je paard een huisdier is en net als een hond of kat bij de WA verzekering van het huis in zit. Het is alleen slim om te verzekeren voor overlijden verder wordt alles gedekt door de WA verzekering.

anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-01 19:12

je WA verzekering is voor als je paard schade aan andere aanricht en die gaat echt niet de ziektekosten van je paard vergoeden en daar gaat het mij juist om!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 20:41

ja dat klopt , hij is niet verzekerd voor ziektekosten en overlijden.

Ik heb mijn paard verzekerd bij de eerste friesche onderlinge.We betalen 1200 per jaar en dan is hij voor 25000 verzekerd. We hebben een pakket met diefstal ,brand en kreupel alles erop en eraan.Ik vind t dus wel mee vallen.Zon 100 gulden per maand!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 18:35

als je paard wel is verzekerd moet het al voor een hoog bedrag zijn wil je de kosten vergoed krijgen. als je je paard voor ik noem maar een bedrag 3000,- verzekerd en hij is wel ziek en je zit net boven het minimum bedrag voor de kosten kun je het beter niet doen,want je bent meer kwijt voor de verzend kosten dan dat je terug krijgt je hebt altijd een eigen ricico. mijn paard is gewoon te goedkoop om hem te verzekeren. klink misschien stom maar het is waar.