Spyware... help.. :\

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Spyware... help.. :\

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 00:04

Als ik een bepaalde site open staat er dat ik Spyware op m'n computer heb...
Wat is Spyware?
Wat doet het met je computer?
En hoe krijg je het er weer af?

Veel vragen maar ben een absolute computerleek Schijnheilig

[edit] Ik heb de zoekfunctie geprobeert, maar die deed het niet bij mij Verward [/edit]

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 00:07

Op Lavasoft kan je Ad-aware downloaden. Deze moet je wel even updaten voordat je 'm draait, maar dat zie je vanzelf als jde Ad-aware start.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 00:52

firewall installen, om te blokken....in sommige gratis progamma's wil nog al eens spy ware zitten, oa kazaa full.
Spyware doet op zich niets met je pc...enkel gegevens verzamelen over jou en versturen...
er is ergens een site waar een lijst is met progjes waar spyware inzit.

gator (kikker/krokodil) is bijv, zo'n spyware.
Kun je met een firewall dus wel blokken (resultaat kan zijn dat het progje niet meer werkt, hebt het zelf nog niet gehad)

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 13:22

Bedankt voor de info OK dan!
Dan weet ik nu ook hoe wij aan dat Spyware komen... Kazaa dus... Ik gooi het maar direct van m'n comp... En ik zal dat Ad-aware downloaden.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 14:27

het kan zijn dat de spyware niet gelijktijdig verwijderd wordt als je kazaa verwijderd..zul je even moeten zoeken op google er is ergens beschreven hoe je die spyware verwijderd krijgt...
kazaalite heeft die spyware bijv. niet
ik wens je veel succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 18:10

Spyware komt niet alleen van Kazaa, maar ook van heel veel andere sites.
En dat spyware "niets doet", daar ben ik het niet mee eens. Zo is er een leuk stukje spyware dat je Office kan verkl*ten, om maar een voorbeeld te noemen.
Ad-Aware vindt dit niet, dus moet je ook (bijvoorbeeld) Spybot-Search and Destroy draaien.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 18:17

Marreke schreef:
Spyware komt niet alleen van Kazaa, maar ook van heel veel andere sites.
En dat spyware "niets doet", daar ben ik het niet mee eens. Zo is er een leuk stukje spyware dat je Office kan verkl*ten, om maar een voorbeeld te noemen.
Ad-Aware vindt dit niet, dus moet je ook (bijvoorbeeld) Spybot-Search and Destroy draaien.


moet je even goed lezen:
oa via kazaa....
en spyware (tenminste zo is mij geleerd) is er alleen om info te versturen en niet om je pc op de kop te zetten...de leverancier van bijv. kazaa krijgt door het meeprogrameren van spyware centjes

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 18:22

En Spybot-Search en Destroy, waar kan ik dat vinden? Of, waar vind je een betrouwbare site die dat heeft?
Office (dat is toch Word, Excel en dergelijke?) doet het bij mij nog goed gelukkig... Dus als Office het nog goed doet kun je ook Ad-aware downloaden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 18:35

Alane, ik had waarschijnlijk te snel gelezen. Er stond idd oa
Probeer Spybot S&D maar eens, als je DSO-Exploit tegenkomt zul je waarschijnlijk in je Office af en toe wat vreemde dingen opmerken, want dat is beslist geen "onschuldig" stukje spyware.

Amethyst, via Google zijn beide programma's goed te vinden.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 10:43

Laatst mijn pc helemaal geschoond. Begonnen met Hijack, verdergegaan met Tauscan (om te kijken naar Trojans) en afgesloten met WashandGo.

En nu weer een heerlijk schone pc. Mijn hemel wat een bagger stond erop.