Waar doen jullie je spullen mee..?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Waar doen jullie je spullen mee..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 20:04

Hallo,

Ik heb nu leren laarzen maar nu zou ik graag willen weten hoe jullie die netjes houden en ze oppoetsen voor een wedstrijd(ze moeten natuurlijk wel glimmen). Want ik hoorde dat je het niet met ledervet moet doen want daar word het leer dof van.. Verward En hoe maken jullie je zadel goed schoon ik krijg me zadel nooit mooi schoon en blijft altijd dof net of ik hem niet schoon heb gemaakt.. Hebben jullie tips

Misschien zijn er al veel topics over geweest maar ik kon ze niet vinden sorry Clown

Groetjes Amanda

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 20:07

Voor mijn zadel gebruik ik voor wedstrijden van die vloeibare glycerinezeep, krijg ik het lekker snel mee schoon en het ziet er ook netjes uit.
Mijn laarzen doe ik met zwart ledercrme van Kieffer en daar glimmen ze ook mooi mee.
Verder hebben veel mensen geloof ik goede ervaringen met schoencreme van Kiwi om laarzen glimmend te krijgen.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 20:07

ik maak mijn zadel zo schoon:
- eerst met zadelzeep en een sponsje ronde kleine vrijf bewegingen maken, en goed hard duwen en "schrobben".
- dan ff laten intrekken
- daarna met een natte spons dat er weer uitwrijven en daarna met een natte/vochtige doek afnemen
- dan een dag rust
- daarna neem ik leervet en wrijf ik dat er goed in
- na een dag met een doek er over heen wrijfen
- en als laatste met een lap het laten glanzen.

succes!
( sorry weet niet hoe je wrijven schrijft Lachen

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 20:15

Dat wat vamp beschrijft, doe ik ongeveer 1 keer per jaar, maar dan niet met leervet, maar met bijenwas. Maar dat doe ik niet voor iedere wedstrijd, dat vind ik nl. te veel werk. Dan doe ik dus alleen glycerinezeep erop sprayen en weer uitwrijven en dan is het ook weer netjes.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 20:16

Marije_jiplover schreef:
Dat wat vamp beschrijft, doe ik ongeveer 1 keer per jaar, maar dan niet met leervet, maar met bijenwas. Maar dat doe ik niet voor iedere wedstrijd, dat vind ik nl. te veel werk. Dan doe ik dus alleen glycerinezeep erop sprayen en weer uitwrijven en dan is het ook weer netjes.


Jep, zo doe ik het ook ongeveer. Ik heb die 2-soorten van (volgens mij) CDM en dat werkt heel fijn!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:49

Laarzen: eerst met een heel klein beetje zadelzeep, goed laten drogen en daarna poetsen met Kiwi (zit in zo'n plastic flesje). Werkt goed als je laarzen wat kaal zijn en glimmen doen ze dan ook. Na het drogen van de poets met een panty opwrijven.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:01

Laarzen:
Eerst met een zacht borsteltje viezigheid eraf borstelen
Dan met een zacht vochtig sponsje de rest van de viezigheid eraf halen
En daarna met schoensmeer (KIWI, 3 in1, hoef je niet uit te smeren) eroverheen.
Ik hou ze netjes in een laarzentas.

Zadel en hoofdstel:
Schoonmaken met ledersoap
En daarna lederolie erop.

Zadel maak ik vaak alles schoon en vet ik 1 keer in de zoveel tijd in, dit geldt ook voor de hoofdstellen.