pony dood in de wei gevonden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:01

nogmaals veel sterkte,
ik vind de foto eigenlijk heel mooi, ook ontroerend natuurlijk, maar omdat ik pas mijn paard ben verloren weet ik hoe dit gaat onder paarden,
toen ik met mijn paard (voor de laatste keer) de stal uit liep, begon de pony van mn moeder ontzettend hard te gillen, en dat bleef hij doen, ook toen ze al ingeslapen was, constant het gillen van hem op de achtergrond,
toen het voorbij was heeft mn moeder haar paard op gehaalt, hij liep heel snel naar sky toe en rook aan haar, gaf haar een duwtje, blies in haar neusgaten en toen hij geen antwoor terug kreeg liep hij weer naar zn stal, het hinneken was afgelopen...
toen kon ik daar echt niet zo over denken als nu,
ik heb het er nog vaak moeilijk mee, het is nu iets van 4 weken geleden ofzo, maar ik heb het plekje gegeven en de pijn verzacht wel,
maar je vergeet het dier nooit en de herinneringen kunnen zelfs sterker worden..
ontzettend zonde van zo'n mooi en jong dier, zo oneerlijk dat dit soort dingen gebeuren,
sta je echt weer even stil bij alles, en denk je na over hoe wreed het leven ook kan zijn...

veel sterkte, en ook ik vondt het ontzettend fijn om zoveel steun te krijgen van bokkers, had op een gegeven moment over de 100 steun en sterkte berichtjes, ik weet hoe fijn dat voelt...

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:02

wat vervelend zeg...ik wens je veel sterkte, waarom moet het altijd zo rot eindigen? Verdrietig

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:17

Jeetje wat erg...
Heel veel sterkte Lovers

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 23:18

ik denk dat het belangrijk is dat pony's de kans krijgen om de dood te begrijpen, dan kunne zij het ook een plekje in hun hart geven en afscheid nemen....

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:32

het is zeker een mooie foto, zegt gewoon ontzettend veel over het paard als wezen op zich. Lovers

sterkte verder anke

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 00:21

Wat een verschrikkelijk ontroerende foto Huilen Echt heel mooi aan de ene kant, zo met het andere paardje erbij. Aan de andere kant natuurlijk heel triest dat het zo heeft moeten zijn, sterkte...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 00:40

jeetje wat erg zeg!
Heel veel sterkte toegewenst *knuf*
Op een of andere manier toch een hele mooie foto. Ik maak ook altijd foto's van overleden dieren, op een of andere manier helpt het me...

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 09:42

Jeetje zeg dat is wel goed schrikken, bah ik wil je heeel veel sterkte wensen.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 12:17

ik heb inmiddels contact gehad met interpolis.
Zij sturen me een schadeformulier thuis en morgen
krijg ik de dierenarts verklaring en dan wordt er geregeld dat hij opgehaald wordt.... Dan is bijna alles rond en kan ik het achter me laten.
Moet ook nog zijn stamboekpapier naar het NAS opsturen, wil het wel graag terug als aandenken!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:18

jeetje wat een foto zeg zou er zelf niet naar kunnen kijken als het mijn beessie was. gecondoleerd en sterkte met het verwerken van het gemis. Goed dat het andere paardje afscheid heeft kunnen nemen.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:14

Aandoenlijke foto idd. Niet eng om te zien. Vreselijk hoor dat je paard dit overkomt. Sterkte.

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:37

heel veel sterkte Ach gut

mensen onderschatten idd erg vaak hoe belangrijk het is om dieren ook afscheid van elkaar te laten nemen...
anders gaan ze lopen zoeken en snappen ze het niet, als ze het zelf hebben gezien en/of geroken leggen ze zich er vaak bij neer.

Dat hebben we ook gedaan toen mijn hond was overleden, mijn andere hondje erbij gelaten.
Die ging ook eerst haar proberen wakker te duwen... maar na wat gesnuffel ging hij even bij haar liggen en daarna in de tuin spelen, dan hebben ze het gewoon door en sluiten ze het ook af.
maar nogmaals heel veel sterkte Verdrietig

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:50

Tessebes"]
[quote="Anke schreef:
DE DIERENARTS: ik vroeg of sectie gedaan kon worden...., maar hij zei dat dat weinig uit zou halen.... Ik krijg hem er natuurlijk ook niet mee terug.....


Dat is waar idd.
[/quote]


je krijgt er hem wel niet meer mee terug maar ik zou toch echt de juiste doodsoorzaak willen weten. misschien had hij wel een hartafwijking waarvan hij tot nu toe geen last van had.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:16

Ontzettend erg zoiets ik wens je veel sterkte met dit verlies.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:41

petraaken"]
[quote="Tessebes"][quote="Anke schreef:
DE DIERENARTS: ik vroeg of sectie gedaan kon worden...., maar hij zei dat dat weinig uit zou halen.... Ik krijg hem er natuurlijk ook niet mee terug.....


Dat is waar idd.
[/quote]


je krijgt er hem wel niet meer mee terug maar ik zou toch echt de juiste doodsoorzaak willen weten. misschien had hij wel een hartafwijking waarvan hij tot nu toe geen last van had.
[/quote]


of is het erfelijk...

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 16:01

wat schiet ik ermee op om te weten of ik hij een hartafwijking heeft gehad.... krijg ik hem ermee terug....?!
Dan moeten ze dus ook nog in hem gaan snijden enzo...ik moet er niet aan denken zeg!
ik vind het nu al zwaar genoeg om door te gaan....
Net als dat ie misschien vergiftigd zou zijn. Als dat door sectie te verrichten zou blijken, zou ik me daar dan ooit bij neer kunnen leggen....?
Denk zelf van niet...sommige dingen kun je misschien beter niet weten.

ik snap jullie reacties bets, eerst had ik ook zoiets van: onderzoek maar wat de reden is...... Maar later ben ik daarop terug gekomen.....
voor mij en Spike is het beter zo.....rust....!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:57

heel veel sterkte ! Ach gut

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:06

vreselijk voor je,maar was die pony diegene die te koop was ook?

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:38

Verdrietig Meer weet ik niet te verzinnen ...

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:43

heel veel sterkte joh! Ik vind de foto erg ontroerend Verdrietig

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 19:39

casanova schreef:
vreselijk voor je,maar was die pony diegene die te koop was ook?


dat maakt het nog vreemder.....
Omdat we geen merries in spike zijn maat hebben(en ik ben zo ene die dat dan zielig vind.....)dus ipv een merrie erbij te kopen, zocht ik een goed tehuis voor hem...... tevens wilden we alleen nog maar minimaat.

En dan dit.....Zo raar.....
Verward

hij was echt kerngezond! De foto in mijn profiel is gemaakt rond 30 jan.
Vol levenslust echt een ondeugd, maar wel lief!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 00:41

Wat zijn Shetters toch slim he!
Hij staat echt erbij om afscheid te nemen.


Veel sterkte!!!!!!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 04:28

Heel veel sterkte met dit verlies.

Bij Julius hebben ze wel pathalogisch onderzoek gedaan. Klopt, ik kreeg hem er niet mee terug, maar wilde toch graag weten wat zijn preciese doodsoorzaak was.

Heeft hij nog familieleden? Kijk als het een aangeboren afwijking betreft is dat misschien handig om te weten.

Bij Julius hield ik ook in mijn achterhoofd dat de dierenartsen hiervan konden leren en misschien een ander paard later konden helpen. Julius had wel iets heel unieks. Dus dat scheelt.

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:16

heel veel sterkte met het verlies....en goed dat dinky boy zo afscheid heeft kunnen nemen.tranen springen in mijn ogen als ik naar de foto kijk.

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 16:44

Heel veel sterkte!