naar buiten kijken op de rechterhand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:50

Cow_horse schreef:
hoezo rij je je paard dan naar de kl ote , als je veel wendingen met hem rijd dan word op een gegeven moment toch soepel??? :s?

Het is de manier waarop. En deze opmerkingen sloegen niet op het rijden van de wendingen. Lees nog maar eens goed.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:21

Desiree"]
[quote="appie_rulez schreef:
mijn idee...... Bloos
heel veel op de cirkels met haar gaan werken...
en dan vooral rechtsom dus...omdat dit haar moeilijke kant is...
daarbij haar overdreven naar binnen laten kijken dat je het idee hebt dat ze met haar neus haar kont aanraakt en bijna omvalt...
dit doe je door echt alleen druk te houden op je binnenhand... buitenteugel los laten!!!
daarbij goed je binnebeen eraan houden om te zorgen dat ze wel rond blijft...en dan gewoon de cirkel gaan vergroten en verkleinen op je benen...
dus zonder teugeldruk. cirkel groter maken door haar met je binnenbeen weg te drukken en dan vervolgens weer kleiner maken door je buitenbeen te gebruiken....
dus NIET naar binnen of naar buiten sturen met je teugels!!!

Meen je dit nu serieus? Een paard dat moeite heeft om naar rechts te buigen naar rechts trekken?!

.
[/quote]

volgens mij had ze al gezegd dat ze het trekken niet zo bedoelde??

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:23

wat ik ook met mijn pony doe (voordat ze werd gekraakt) is gewoon stilstaan en dan haar hoofd naar mij toe halen (gewoon buigen) dus haar neus naar de richting van jou tenen, knie-en whatever halen. dit doe ik op allebei de kanten, hierdoor word ze ook soepel in de nek!!
dit doe ik zeker 2 x in een uur als ik aan het rijden ben (gewoon 1x bij het losrijden en 1x bij het uitstappen.)
ben ik niet aan het rijden doe ik dit ook (ik doe het namelijk dagelijks) om haar nek, hals soepel te houden!
(het is maar een tip)

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:24

Desiree"]
[quote="Cow_horse schreef:
hoezo rij je je paard dan naar de kl ote , als je veel wendingen met hem rijd dan word op een gegeven moment toch soepel??? :s?

Het is de manier waarop. En deze opmerkingen sloegen niet op het rijden van de wendingen. Lees nog maar eens goed.
[/quote]

Verward (ben ooit blond geweest... Scheve mond )
op de manier hoe je de wendingen rijd?

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:25

Citaat:
volgens mij had ze al gezegd dat ze het trekken niet zo bedoelde??


dat klopt idd...
ik bedoel het niet zoals het hier dus blijkbaar over komt...
en laat ik erbij zeggen...
ik heb een onwijze angsthaas van een paard, is ernstig slecht behandeld bij zijn vorige eigenaar!!!
als ik zo'n slechte ruiter ben en hem pijn doe... dan vraag ik me toch af waarom ik de enige ben die hij accepteert op zijn rug en waar hij rustig bij blijft.... Verward

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:38

Misschien vraag je weinig van hem, uit angst?

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:48

Prima schreef:
Misschien vraag je weinig van hem, uit angst?


sorry dat ik er nu iets op ga reageren. maar ik ken appie_rulez en haar paard ook! ze heeft echt geen angst voor hem !!!
hij is echt niet de makkelijkste!

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:53

ik vraag genoeg van hem en ik ben denk ik de enige die GEEN angst voor hem heeft!!!!!
maar je bent van harte welkom hoor!!!
zullen we kijken hoelang je het uitzit... (als je er al op komt)

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:54

hiermee zeg ik trouwens niet dat je niet kan rijden...
maar ik ken mijn paard en als er iemand op wil stappen die hij niet kent dan komt hij omhoog....

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:56

Ik kan ook niet rijden!!

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:05

Citaat:
Ik kan ook niet rijden!!


jouw woorden, niet de mijne Haha!
ik heb jack's inmiddels al bijna 3 jaar en in die tijd heel wat met hem te stellen gehad...
hij heeft 2 jaar op een handelsstal doorgebracht voordat ik hem kocht..
daar was niemand die hem durfde te rijden (en daar rijden aardig wat goeie ruiters)
mensen kwamen hem telkens met 2 weken bijna huilend weer terug brengen omdat ze bang voor m waren...
ben ruim een half jaar met hem bezig geweest voordat ik uberhaupt kon opzadelen zonder dat ie ging hangen aan zijn halster....
hij is al menig keer met mij erop door het hek heen gerend of over de omheining heen gesprongen...
en ook vrij regelmatig onderuit gegaan in de bak...
zo kan ik nog wel even doorgaan....

maar je bent nog steeds vrij om hem te komen rijden hoor...
ik zou het wel leuk vinden om eens iemand anders op 1 van mijn paarden te zien Haha!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:06

Prima schreef:
Misschien vraag je weinig van hem, uit angst?


vanwaar dit dan?

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:16

Mijn paardje heeft hier linksom ook erg veel last van.
En zoals reeds eerder gezegd. Eerst werken aan rechtstellen, dan pas aan stelling-buiging.

Bij mijn paardje is het linker achterbeen het probleem. Ik moet er dus erg hard aan werken om dat been er goed onder te krijgen.
Als ik linksom rij maak ik erg veel gebruik van de bakrand. Ik drijf haar als het ware tegen de bakrand op waardoor ze zichzelf wel recht moet gaan richten. Hierbij blijf ik compleet van de binnenteugel af. Afwisselend rij ik dan ook wendingen en overgangen maar ik blijf maar dat linker been eronder drijven. Uiteindelijk richt ze zichzelf dan recht. Pas als dat gebeurt pak ik mijn binnen teugel erbij en ga ik wat stelling-buiging vragen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:30

Cow_horse schreef:
[
volgens mij had ze al gezegd dat ze het trekken niet zo bedoelde??
[/quote]

whatever! Het zal altijd uitmonden in trekken, omdat het paard dat doet! Het paard wordt gevraagd om een kant in te buigen die het niet in kan, omdat dat fysiek niet mogelijk is op deze wijze. Als zij vraagt om in te buigen met gebruik van binnenteugel, zal het paard terugtrekken om die buiging te voorkomen. DUS afblijven van die binnenteugel. Knipoog

De oplossing ligt niet bij de binnenteugel maar bij de buitenteugel. Denk er ook goed aan ,dat het paard graag WIL dat de ruiter die binnenteugel pakt. DAn hoeft ie die buitenteugel niet aan te nemen, en dan kan hij voorkomen dat hij inbuigt, wat hij helemaal niet prettig vindt. En zo wordt het een krachtmeting waarvan het paard weet dat hij zal winnen.

buig hem maar wat naar buiten dus, en als hij daarom nageeft, binnenteugel erbij pakken en dan cm voor cm in laten buigen voorzover hij dat afkan. En dat merk je aan verzet, omhoog komen met hoofd, nageeflijkheid verliezen dus, en terugtrekken naar links.

Vergeet niet met het binnenbeen te rijden, om de druk aan de buitenteugel te stimuleren. Het paard moet namelijk daar de druk aannemen, van binnen de druk afnemen, zodat hij weer aan 2 teugels komt.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 16:18

Desiree"]
[quote="Cow_horse schreef:
[
volgens mij had ze al gezegd dat ze het trekken niet zo bedoelde??
[/quote]
whatever!


Talk to the hand, caus my face won't listen Haha! Knipoog

sorry of topic.

Het feit dat ik niet kan rijden, wil niet aangeven dat ik een leek ben op het gebied van paardrijden!

Lando
Berichten: 72
Geregistreerd: 29-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 16:51

Longeren, longeren, longeren, en met een bijzetteugeltje.. Zo heb ik het geleerd, mijn paard wil ook niet goed inbuigen en stelling aannemen dat kwam omdat zijn rugspieren stijf waren zeg maar..Nog niet lang genoeg waardoor het zeer deed als hij moest lopen zoals het hoort.. Door veel te longeren is dit goed gekomen, en met een bijzetteugeltje bedoel ik gewoon dat hij zijn nek horizontaal moet houden, dat hij over zijn rug loopt, en niet dat hij helemaal opgekrult is, want inderdaad dan vind ik het ook zielig..

En met binnenteugel hem om proberen te trekken daar ben ik helemaal tegen! Je paard op de buitenhand rijden en binnenhand is om richting mee aan te geven..
Wel is het zo ik heb ook geleerd mijn paard wou niet naar links stelling aannemen dus moest ik mijn buitenhand er zeker goed bijhouden maar op de binnenhand iets meer druk, en zogauw als hij stelling aannam dan steeds stukjes "losser" proberen te laten zodat er minder druk op de binnenhand komt te staan..

Tja zo heb ik het geleerd.. en bij mij heeft het gewerkt!!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:20

hoezo zou het uitlopen op trekken. ik weet van appie_rulez dat zij niet in de mond van een paard zal trekken om iets voor elkaar te krijgen...
en het hoeft ook niet.... als je paard erop reageert is het toch al goed..
en wat nou whatever.. misschien dat je blind bent ofzo want het stond er toch echt (of ben je bang om je gelijk niet te krijgen)

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:21

okee dan 1 goede tip aan degene die dit topic heeft gestart!
je kan geloof ik beter je eigen manier zoeken om het op te lossen of iemand daar in de buurt die jou paardje en jou goed kent!! dan hoef je ook niet van alles uit te proberen... net zo handig toch Knipoog

Lando
Berichten: 72
Geregistreerd: 29-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:35

Hoho, ik heb het hier toch niet perse over appie_rulez het gaat over iedereen NOOIT TREKKEN, je krijgt het toch nooit gewonnen op die manier..
Ik ken namelijk wel iemand die denkt het daar wel mee te bereiken, heel toevallig Verward dat ik met die persoon niet overweg kan.. Scheve mond
En ik ben het eens je eigen manier, elk paard en elke ruiter is anders, er is geen een vaste manier toch..
In iedergeval succes ermee!

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:35

Jah longeren dus. Dan zoekt ie het vanzelf op. Maar Desiree ik volg je wel. Zoals ik het ook las van appie klopt het gewoon niet. Vandaar dat ik zei huh hoe rijdt je in vredesnaam je wendingen dan.

Citaat:
okee dan 1 goede tip aan degene die dit topic heeft gestart!
je kan geloof ik beter je eigen manier zoeken om het op te lossen of iemand daar in de buurt die jou paardje en jou goed kent!! dan hoef je ook niet van alles uit te proberen... net zo handig toch


Denk dat ze niet voor niets hier wat plaatste...misschien wil ze gewoon ff diverse dingen horen?

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:44

Lando schreef:
Hoho, ik heb het hier toch niet perse over appie_rulez het gaat over iedereen NOOIT TREKKEN, je krijgt het toch nooit gewonnen op die manier..
Ik ken namelijk wel iemand die denkt het daar wel mee te bereiken, heel toevallig Verward dat ik met die persoon niet overweg kan.. Scheve mond
En ik ben het eens je eigen manier, elk paard en elke ruiter is anders, er is geen een vaste manier toch..
In iedergeval succes ermee!


okee sorry dan was het verkeerd begrepen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 10:12

Cow_horse schreef:
hoezo zou het uitlopen op trekken. ik weet van appie_rulez dat zij niet in de mond van een paard zal trekken om iets voor elkaar te krijgen...
en het hoeft ook niet.... als je paard erop reageert is het toch al goed..
en wat nou whatever.. misschien dat je blind bent ofzo want het stond er toch echt (of ben je bang om je gelijk niet te krijgen)

Je leest echt niet he? Ik zei niet dat appie begon met trekken. Lees het NOG maar eens goed.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:40

Cow_horse"]
[quote="Lando schreef:
Hoho, ik heb het hier toch niet perse over appie_rulez het gaat over iedereen NOOIT TREKKEN, je krijgt het toch nooit gewonnen op die manier..
Ik ken namelijk wel iemand die denkt het daar wel mee te bereiken, heel toevallig Verward dat ik met die persoon niet overweg kan.. Scheve mond
En ik ben het eens je eigen manier, elk paard en elke ruiter is anders, er is geen een vaste manier toch..
In iedergeval succes ermee!


okee sorry dan was het verkeerd begrepen
[/quote]

Verward ik had al geschreven okee sorry dan was het verkeerd begrepen
Knipoog Scheve mond

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 18:51

Citaat:
Longeren, longeren, longeren, en met een bijzetteugeltje.. Zo heb ik het geleerd, mijn paard wil ook niet goed inbuigen en stelling aannemen dat kwam omdat zijn rugspieren stijf waren zeg maar..Nog niet lang genoeg waardoor het zeer deed als hij moest lopen zoals het hoort..


Longeren prima OK dan!
Maar dan wel zonder bijzet en met dubbele lijnen.

Ookal zet je de hals gewoon recht met bijzets, op een volte zal hij toch de moeilijke kant vastzetten. Het probleem is dat je het misschien niet ziet en al helemaal niet voelt.

Met de dubbel kun je het voelen en eventueel het hoofd zelfs wat rechter vragen of juist wat meer stelling naar buiten voor een betere aanneming.
Het is wel de bedoeing dat als het paard dan na geeft je het hoofd weer recht vraagt.

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 22:51

Sorry hoor maar dit topic helpt me niet echt.......er worden goede adviezen gegeven, maar die worden gelijk weer afgekraakt door anderen, en iedereen zegt iets anders....hier heb ik gewoon niks aan....ik kan nl niet alles gaan proberen en ik wil graag gewoon goed advies