wassen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-01 10:15

Kan ik nu nog de staart en manen van mijn supersmerige haflinger wassen? Dat is dan buiten en met koud water.
Het is nu 9 graden, zou dat kunnen, zolang ik met manen wassen niet aan de vacht kom?

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 10:58

Met emmertjes warm water en niet in de koude wind gaan staan (in de box doen of de stalgang) dan kan dat het hele jaar door. Zet een paar emmer alleen maar heet water klaar (als je dat niet in de buurt hebt) en meng dat ter plaatse met koud water, dat werkt het snelst. Goed uitspoelen hoor, de staart eventueel wel met de tuinslang uitspoelen. Restjes shampoo kunnen gaan jeuken en beter een vieze staart dan geen staart Haha! !

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 12:10

ik zou eerst maar aan elkaar wennen. hij is nog jong en je weet niet hoe hij is met water. dus als ik jow was zou ik gewoon wachten tot hij je volledig vertrouwd en tegen die tijd is t alweer een betere temperatuur (hopelijk). en als je t toch wil doen met warm water krijg je er veeeel meer vuil uit Haha!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 12:13

Ik sluit me aan bij Marjolein, met koud water buiten zou ik nu alleen maar doen als het echt nodig is. Eerst maar eens rustig aan elkaar wennen.

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 12:15

met warm water krijg je idd er meer vuil uit, dus het is niet zo handig om het met koud water te doen. je moet het zeker met deze temp. niet buiten doen, doe ik met jou toch ook niet?
lijkt me niet zo lekker! het is wel handig om hem er eerst aan te laten wennen, maar je kan het het hele jaar door doen.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 14:11

Als je de manen wil wassen wordt zijn hals ook nat. ovendien staat hij dag en nacht buiten = 1 keer rollen en alles is weer goor. staart kun je wwel wassen als je niet bij de staart wortel komt dan kun je ook uitpluizen enzo
verder zou ik voorlopig niet te veel aan hem doen

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-01 14:13

ja jullie hebben gelijk. Ik was ook niet van plan het nu te doen hoor, maar vroeg het me af of het kwaad kan.

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 14:20

Nee hoor het kan geen kwaad,alleen zou ik wel warm water gebruiken,is voor jezelf ook wel zo prettig,en als je klaar bent met wassen kun je hem eventueel ook nog even een deken op doen op stal,je krijgt het toch nooit voorelkaar om zijnvacht droog te houden.succes ermee.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 15:05

je zou gewoon voor kunnnen zorgen dat de staartwordtl niet nat wordt, dan heeft ze er niks van.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 18:23

Nee, ik zou d'r lichaam NU echt niet met koud water gaan wassen, dan nog wel buiten ook.........
als je ze ziek wilt hebben..........