* zenuwbeknelling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-01 12:16

wie van jullie heeft wel eens een zenuwbeknelling bij hun paard of pony mee gemaakt, wat zei de veearts hiervan en hoe is het afgelopen?
ik krijg namelijk binnenkort een arabier op stal die een zenuwbeknelling heeft gehad in de schouder.
hun veearts heeft gezegd dat dit nooit meer goed komt en dat ze hem beter kunnen laten afmaken zodat ze tenminste hun verzekeringsgeld kunnen krijgen, maar de pony loopt aan de hand nu gewoon zuiver, maar is nu nog maar 2 jaar oud en het is dus moeilijk te zeggen hoe dit later zal gaan.
ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, meningen en adviezen!
advies van de dierenarts is ook welkom!

_________________
ooit zal ik daar komen waar ik wil zijn, ik moet alleen nog weten waar dat is.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: anne21 op 2001-11-22 11:18 ]</font>

Dierenkine
Berichten: 10
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 21:29

Beste,

Sorry, maar ik heb het forum nog niet zolang geleden leren kennen en dit is dan ook de reden waarom ik zo laat reageer. Ik ben van beroep dierenfysiotherapeut en zie vaak dieren met neurologische problemen. Bij paarden zie je die uitval van de zenuw achter het schouderblad doordat een paard bijvoorbeeld tegen een staldeur aanloopt. De zenuw wordt hierdoor geraakt en er zal al snel spieratrofie optreden. Dit kan je merken aan het invallen van de schouder(s). Binnen de veterinaire fysiotherapie zijn er middelen om de zenuwen terug wakker te maken en de spieratrofie aan te pakken. Vele dierenartsen zijn hiermee niet vertrouwd maar heel vaak behaal je hiermee goede resultaten.

anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-01 10:47

je ziet aan het paard zelf nu geen gebreken, hij heeft geen ingevallen schouders of plekken in die beurt en loopt nu gewoon zuiver ook in mijn enorm zware bak.
miijn tante is zelf ook dierenfyshiotherapeut en zei dat een zenuwbeknelling gewoon kan herstellen maar dat de plek zelf alleen erg lang(tot wel 2 jaar) drukgevoelig kan blijven, bent u dit met haar eens?
de dierenarts die hem toendertijd heeft behandeld zei dat het paard nooit 100% kan herstellen en heeft hem voor de verzekering afgekeurd, de eigenaren kunnen dus eventueel het verzekeringsgeld opstrijken.
hij heeft de beknelling in het weiland opgelopen en de eigenaar is dan ook bang om hem te verkopen omdat hij het misschien zomaar weer kan krijgen aangezien er geen echte oorzaak voor te vinden was en dat dit zijn naam als fokker zou kunnen schaden.
is het risico dat dit paard het weer krijgt nu vergroot?