Tussen 2 benen rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sansjo
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Weert

Tussen 2 benen rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 22:18

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem. Als ik mijn paard rechtsom rijd dan valt hij naar buiten en als ik linksom rijd dan valt hij naar binnen. Nu zegt mijn instructrice dat ik hem dan tussen 2 benen moet rijden. Dus bij de een meer binnenbeen en bij de ander meer buitenbeen. Bovendien moet ik volgens haar meer drijven met mijn kuiten. Hoe lossen jullie dit probleem op?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:07

Heb het met Par gehad dat ze naar buiten viel op de volte, was ook grotendeels mijn eigen schuld omdat ik haar niet genoeg en goed begrensde en mijn benen er in draf niet goed bij hield.

Dus ik moet: Lekker voorwaarts lopen, begrenzen met mijn buitenteugel, en buitenbeen eraan, niet te veel natuurlijk want dan valt ze weer naar binnen.
Beetje uitproberen dus hoe veel "druk" je moet geven voordat je reactie krijgt.

Maar bij mij was dat alleen op de volte, dus weet niet of we hetzelfde bedoelen Haha!

labe
Berichten: 380
Geregistreerd: 18-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:32

ga met Sily mee, en ook recht op je paard blijven zitten, niet "meehangen" in de wendigen.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 14:54

Als je paard naar binnen valt begrens je hem te weinig met de buiten teugel. Wanneer je dus een volte rijd en hij valt naar binnen: Binnen been er iets meer aan en begrenzen op de buiten teugel.

Wanneer naar buiten valt begrens je hem misschien te veel op de buiten teugel. Buiten teugel dus iets minder vast houden en buiten been er aan.

Het kan ook met de rug van je paard te maken hebben.
Loopt hij op de lange zijde's recht of meer met stelling links of rechts?

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:08

ik ga ook met silly mee.