[AR] menlessen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

[AR] menlessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 23:25

hoii,
wij willen onze shet, piedro, gaan beleren voor de kar. maar overal hoor je dat je dit niet zelf moet gaan proberen, dus dit zijn wij dan ook niet van plan. Maar weet iemand misschien waar je lessen hierin kan krijgen? Of iemand die je kan helpen met het beleren van je paard?
Hopelijk kan iemand helpen Haha!
Groetjes Annika

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 23:55

hoi,

Lessen nemen om een paard te leren voor de kar te lopen kan een lange zoektocht zijn. Er zijn inderdaad mensen die je paard leren voor de kar te lopen. Vaak is dat dan ook beroepsmatig. Spit even wat mensport tijdschriften door, daar staan misschien wel advertenties in. Andere manier is om bij wedstrijden navraag te doen.

Succes,
Nobby

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:25

Hoi, mijn Ijslander is beleerd door Gerrit Klein Willink. Stond laatst (oktober geloof ik of september) een artikel over hem in de BIT. Je brengt je pony er 2 weken naartoe en krijgt hem echt mak weer terug. En HO is HO! Hij gaat ook samen met jou rijdenzodat hij je tips kan geven hoe het werkt met jouw pony. Als je hem thuis hebt kun je (zou ik wel doen) meteen menlessen regelen. Ik had een advertentie op Marktplaats gezet voor menles aan huis. Heb nu een half jaartje les en het gaat super! Die man zit in de buurt van Borculo, Gelderland. Of misschien als je op internet zoekt en naar een bedrijf gaat waar ze mencursussen verzorgen dat ze daar ook wel weer iemand weten. Vaak ontdekt je zulke mensen via via. Bij Gerrit kost 2 weken trouwens 200 euro alles inclusief. Hij gaat 1 keer per dag aan het werk en stalling en voer zit erbij in. Is echt niet veel hoor! Een eventuele extra week kost 60 euro. Mijn paardjes was heel bang voor alles op de kont en is 3 weken geweest (hij was eerder niet goed behandeld).

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:33

Ik denk dat je eens moet kijken of er menners bij je in de buurt zijn, want je kan wel naar een prof. iemand gaan maar dan geef je 3x zoveel geld uit, terwijl een menner in jouw buurt misschien wel net zo goed is!
Als ik jou was zou ik eerst eens in de buurt advertenties ophangen en goed kijken of je ergens menners ziet rijden, dan duurt het misschien wat langer maar dan ben je wel goedkoper uit voor de zelfde kwaliteit! Want waarschijnlijk wil je met je shet toch alleen maar recreatief rijden, dus wat heb je eraan als het €300 (F1000) kost

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:42

Ik denk dat het niet uit maakt wat ze wil gaan doen met haar pony, wel of geen wedstrijden of alleen maar recreatief. Belangrijk is dat die pony goed beleerd wordt en betrouwbaar is en blijft. Ik zelf zou daar zeker wel wat geld voor over hebben. Kijk, als je naar bv. een groot bedrijf gaat ben je duur uit, maar dat is wel veeeeel duurder dan 300 euro, hoor. Glod heb ik vorig jaar zelf met een buurman beleerd en die is ook superbraaf. Vignir was wat moeilijker door zijn verleden en die heb ik dus weg gebracht. Ligt ook aan het karakter van de pony. Als hij niet snel in paniek raakt kun je het eerder zelf met iemand samen proberen, anders zou ik er toch nog eens goed over nadenken hoe je het gaat doen. Als er iets fout gaat kost het veel meer tijd en moeite om het paard het vertrouwen weer terug te laten krijgen.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:49

Ja maar iemand die zelf wedstrijden rijd (menne) die weet ook wel hoe je een paard moet beleren!! Dan gebeurt het ook echt wel goed, maar voor een wat beter prijsje....en ik zou toch echt wel naar zo iemand gaan zoeken voordat ik F1000 of meer betaal

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:53

Hmm, ik rijd zelf wedstrijden, maar zal toch echt niet mijn paarden helemaal zelf beleren.... Mijn instrice rijd zelf ZZ-dressuur enkelspan en wilde ook niet mijn paard beleren, omdat ze daar geen ervaring mee heeft. Haar paarden zijn allemaal door Gerrit beleerd.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:54

maar er zijn wel veel mensen die dit wel doen!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:15

O, dat zal ook wel en zal misschien ook liggen aan het soort paard en het karakter. Mijn paardje was echt niet makkelijk en hadden we met zijn 2en echt niet gered. Of je doet er een jaar over en dan nog is het half. het enige wat hij bij die Gerrit doet is stil staan zolang hij het hoofdstel om heeft. Verder is hij heel streng in "Ho is Ho!". Ik denk niet dat ik zo consequent kan zijn dat ik dat zo voor elkaar krijg als hij. Maar joh, ieder zijn mening en dit is de mijne en jij hebt je eigen mening. Toch?

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:19

turlijK!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 18:03

De meeste plaatsen waar ze mencursus geven kan je ook aankloppen om een dier op te leren.

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 19:04

Als je geen ervaring hebt in het beleren van een paard, dan lijkt mij het verstandigste dat je het paard gewoon even wegbrengt. Kost wel een paar honderd euro, maar dan krijg je een heel ander paard terug. Ik rij ook wedstrijden, ik heb zelfs op een stal gestaan waar paarden beleerd werden, maar ik doe het niet zelf.
de mensen die dit beroepsmatig doen, hebben al veel meegemaakt, daarom kunnen zij dit in een korte tijd heel goed doen, waar jij de rest van het leven van het paard enorm veel plezier van zult hebben.

P.S. Mijn tweede paard wordt momenteel door een beroepsmatig persoon geleerd. Hij is er nu ruim een week mee bezig en gelet op een tussentijds verslag hoe het gaat met het paard (in vergelijking tot de streken, maar dan ook echte streken die hij had!!!) is het nu al een heel ander paard geworden.
En dan ben ik ook nog eens van mening dat het niet alleen beter voor mij is op deze manier, maar vooral ook voor het paard! En die moet juist voor jou gaan werken, wedstrijden of geen wedstrijden.

Nobby

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:46

Bij je in de buurt zit stal Bakels (van naiade op bokt), als ik het goed heb beleren ze daar ook pony's voor de kar.


Heb hetzelfde probleem en wel alvast begonnen met haar zelf te laten wennen aan het tuig etc. dat scheelt dan alvast weer.

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 08:00

oke bedankt allemaal!

pantarhei

Berichten: 9064
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 13:00

Ik meende ook een 'proffessional' te hebben ingehuurd voor het verder beleren. Vaak met jonge en correctiepaarden gewerkt, ment vierspan, geeft koetsierbewijs, geeft les aan verschillende mensen.
Maar is wel fiasco geworden.

PAS DUS GOED OP WIE JE KIEST!

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 14:52

Als je het echt goed wil laten doen, kan je bij Stal de Vries in Den Ilp ook laten doen, die geven ook menles. Maar daar zal wel een flink prijskaartje aan hangen ben ik bang.

Kan je wel onderhand lopend naar toe dus dan spaar je de stallingskosten weer uit. Maar ja, tussen al die grote Friezen Verward