geld uit gegeven bij de zadelmarkt!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 10:29

Tuurlijk mag claudia hier haar ervaringen delen,
maar persoonlijk zou ik nog niet zo overtuigt zijn van de kwaliteit en dat zeker ook niet zo stellig beweren.
Ik zou zeggen: we spreken je wel weer over een jaar of wat.
Pas dàn kan je werkelijk beoordelen of het goed- of duurkoop was.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:57

Ik ben ook benieuwd! Heb je ook al foto's gemaakt?

patriciah

Berichten: 932
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:27

ik heb ook een westernzadel van de zadel markt en ben er echt tevreden over. t leer is zacht en soepel en zit zeer goed ik voeg er bij deze wat foto's bij zodat jullie t met eigen ogen kunnen zien.

Afbeelding

Afbeelding

Ann

Berichten: 13277
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:47

Dat is de Uncle Tom als ik het goed heb, ziet er verder prima uit en zal ongetwijfeld lekker zitten MAAR hoe is de pasvorm voor je paard?

Dat is waar ik de meeste twijfels over heb bij deze zadels Scheve mond

patriciah

Berichten: 932
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:49

t zadel ligt perfect op mijn paard ze heeft een redelijke schoft en dit is geen enkel probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:06

Poeh hey, wat 1 woordje al niet teweeg kan brengen! ehehe
Maar goed, ik ga me er ook nog ff mee bemoeien Lachen
Ik heb ook een zadelmarkt zadel (dressuur) zit als gegoten bij m'n paard. En idd hij is niet zo supermooi afgewerkt als een Stubben of Kieffer, maar jah wat wil je voor die prijs?
En voor de mensen die niet geloven dat het voor die prijs kan, ooit gehoord van Batavia stad-->outlet store...hoe kan het dan dat ze daar ook dure merkkleding voor veel minder aanbieden? Ik denk dan dat die kleren en schoenen daar ook gevoerd zijn met karton!
AMEN!

take care now, bye bye then!

laterrrrrrrrrrrrrrz superlenie

Ann

Berichten: 13277
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:30

Vaak zijn dat kleren met een productiefoutje die goedkoper mogen worden verkocht, als dit ook zo met de zadelmarktzadels is Scheve mond

Ik wil geen zadel met productiefouten op de rug van mijn paard Clown

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:30

Omdat dure merkkleding modegevoelig is, zadels niet...
Dit zijn zadels die speciaal gemaakt zijn voor deze relatief nieuwe markt (vroeger zag je alleen maar kwaliteitszadels Verward ).
Als je ziet wat voor uren er normaal inzit en wat een lapje leer kost, dan snap je wel dat overal op beknibbeld wordt, ze moeten er tenslotte ook nog aan verdienen. Daarbij wil ik ook niet weten wie die zadels in elkaar draaien. Als ik een Daaleman of Passier koop, weet ik dat het door een vakman wordt gemaakt met een normaal salaris. Wie weet wat voor zielige kindjes hier aan hebben moeten werken.

Ann

Berichten: 13277
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:31

Citaat:
Wie weet wat voor zielige kindjes hier aan hebben moeten werken.


Nog een reden om geen Zadelmarktzadel te kopen Scheve mond

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:35

Dat weet ik natuurlijk niet zeker (voordat ik weer van smaad wordt beschuldigt Haha!)
Maar als je met een beetje gezond verstand gaat nadenken, dan lijkt het me nog niet zo onwaarschijnlijk. Zadels moeten nog altijd voor het grootste gedeelte met de hand gemaakt worden en het lijkt me nou niet echt een geschikt product voor een sociale werkplaats.

Ann

Berichten: 13277
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:49

Zeer waarschijnlijk komen deze zadels uit India en daar is kinderarbeid een gewone zaak, daarom ben ik ook erg nieuwsgierig naar waar deze zadels worden gemaakt en waar ze worden ingekocht, los van de meningsverschillen over de kwaliteit en/of pasvorm Clown

Dus voordat ik alle Zadelmarktvens (bb) weer over me heen krijg, is er iemand die hier antwoord op kan geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:52

Ann schreef:
Vaak zijn dat kleren met een productiefoutje die goedkoper mogen worden verkocht, als dit ook zo met de zadelmarktzadels is Scheve mond

Ik wil geen zadel met productiefouten op de rug van mijn paard Clown



Het zijn restpartijden die ze opkopen, zadels zijn wel degelijk modegevoelig (er is altijd een groep mensen die het nieuwste van het nieuwste moet hebben, anders heeft het geen zin om steeds met nieuwe modellen op de markt te komen)...als winkels/fabrikanten denken dat een bepaald zadel goed gaat lopen, dan worden daar meer van geproduceerd. Maar door wat voor reden dan ook blijven er vaak overschotten.
Deze zadels worden dan opgekocht door winkels als bijv. zadelmarkt.
En ze hebben idd ook de B-keuze zadels uit de bekende merkfabrieken, maar dat betekend niet dat als je dit zadel op je paard legt, dat hij dan ineens kreupel loopt of zo. Mijn zadel is ook zo'n B-keus, bij het onderste zweetblad staan nog wat aantekeningen op het leer, en dat krijg je er niet af, normaal moeten ze dat leer dan weggooien, maar da's ook weer zonde, dus kunnen ze er altijd nog een B-keus zadel van maken....

Take care now, bye bye then! Bloos

Ann

Berichten: 13277
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:56

Meestal herken je een A-merk zadel aan bepaalde eigenschappen zoals model, kleur, zit, type wrong enz.

Bij de zadels die op de website staan, kan ik geen enkele eigenschap vinden die me aan een A-merk doet denken, zijn er ook andere zadels in hun winkel te koop?

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:59

Ann schreef:
Zeer waarschijnlijk komen deze zadels uit India en daar is kinderarbeid een gewone zaak, daarom ben ik ook erg nieuwsgierig naar waar deze zadels worden gemaakt en waar ze worden ingekocht, los van de meningsverschillen over de kwaliteit en/of pasvorm Clown

Dus voordat ik alle Zadelmarktvens (bb) weer over me heen krijg, is er iemand die hier antwoord op kan geven?

zijn inderdaad zadels uit India.
maar ik weet alleen dat van de stockzadels.

Ann

Berichten: 13277
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:00

En India is in de meeste gevallen: kinderarbeid Scheve mond

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:02

jeetje ik wordt hier echt zo gestoord van laat iedereen lekker in zijn waarde en als zij een zadelmarkt zadel willen laat ze lekker ik heb er ook al 2,5 jaar 1 en het bevalt me nog steeds prima en al doe ik er maar 5 jaar mee voor dat geld vind ik het best, Het zou zo fijn zijn als iedereen elkaar in hun waarde laat. Maar ja dit blijft een paardenwereld en de paardenwereld is ......

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:03

Ik kan nou niet echt zeggen dat ik de vorm van dat westernzadel nou zo geweldig vind. Weet je wel heel zeker dat je paardje genoeg schoudervrijheid heeft bij deze?? Ik vind ehm erg krap aan de voorkant. Maargoed ik ken jou paard niet, dus kan er verder weinig over zeggen.
Persoonlijk zou ik daar geen zadel kopen, puur omdat ik een zadel wil voor een heleboel jaar (minimaal 10), en als je elke 2 a 3 jaar een andere kan kopen ben je dus net zoveel geld, zoniet meer geld kwijt..

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:31

Op de foto ziet dat westernzadel er nog wel redelijk uit. Maar hoe zit het met de afwerking aan de binnenkant; het deel wat op de rug van je paard ligt. Ik vind de afwerking van de 'goedkope zadels' echt bijzonder slecht. Ik heb weleens een zadel gezien waarbij er scherpe nietjes direct op de rug van het paard drukten. Persoonlijk vind ik dat je voor zadels, hoofdstellen ed altijd moet gaan voor kwaliteit. Als je iets langer doorspaart hou je en je paard heel en je doet uiteindelijk veel langer met je spullen.

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 21:22

wat een commentaar allemaal weer.....fotoos ga ik morgen maken de digi was kaduuk.....moet ze er dan alleen nog op krijgen...wie wil mij daarmee helpen??? voor de rest ben ik het ook zat ja van al dat gebetweter Boos!

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 01:17

ik wil ze er wel voor je op zetten hoor claudia23!!

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 08:54

Eem vriendin van mij met een haflinger had een zadelmarkt-westernzadel, en daarvan bleek wel dat je er niet op kon vertrouwen. Dat ding stortte in tijdens het rijden. Ben je ook mooi klaar mee!

Ik wil nu niet zeggen dat ze allemaal slecht zijn, en dit is geen persoonlijke aanval op de mensen die zadelmarktzadels hebben/willen. Ik zeg alleen dat mijn paard me meer waard is, en dat ik dan liever een paar maandjes doorspaar en een goede 2e hands koop.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 16:00

oberon schreef:
Op de foto ziet dat westernzadel er nog wel redelijk uit. Maar hoe zit het met de afwerking aan de binnenkant; het deel wat op de rug van je paard ligt. Ik vind de afwerking van de 'goedkope zadels' echt bijzonder slecht. Ik heb weleens een zadel gezien waarbij er scherpe nietjes direct op de rug van het paard drukten. Persoonlijk vind ik dat je voor zadels, hoofdstellen ed altijd moet gaan voor kwaliteit. Als je iets langer doorspaart hou je en je paard heel en je doet uiteindelijk veel langer met je spullen.


*zucht* ze weet nu wel hoe jullie over de kwaliteit denken, dus hoeft dat niet steeds herhaalt te worden!

ieder zijn eigen mening, ik heb geen ervaring met het zadel van zadelmarkt dus ik oordeel niet, en claudia (mijn naamgenootje Haha! ) zolang jij maar goed op het zadel kan rijden en zolang het goed op je paardje ligt moet je je niks van die mensen hier aantrekken
Ze hebben geloof ik niks beters te doen dan jou zadel de grond in te trappen Boos! (figuurlijk Tong uitsteken)

maar dit was geen aanval op die 'tegen' zadelmarkt mensen maar gewoon wat ik er van vind

veel plezier met je zadel claudia!! Haha!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 16:22

Ann schreef:
En India is in de meeste gevallen: kinderarbeid Scheve mond

En waar denk je dat de meeste kleren in de winkel vandaan komen? Bij heel veel kleding komt nog steeds kinderarbeid aan te pas.
Verder kan ik over zadelmarkt niet zoveel medelen, omdat ik er zelf nog nooit geweest ben, maar als ze zulke prut zadels zouden verkopen zouden ze allang niet meer bestaan denk ik!
Claudia veel plezier met je zadel! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 17:46

Veel plezier met je nieuwe zadel! Ik hoop dat je paard en jij er nog veel plezier van zullen hebben.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:15

Ik bemoei me er ook nog ff mee... Haha!

Ik heb voor mijn Haffie een dressuurzadel naar zijn rug laten maken en een maand of 2 geleden besloot ik een goedkoop westernzadel te kopen bij Zadelmarkt. Leek me lekker op buitenritten. DOODENG dat zadel, schuift aan alle kanten (moet het op z'n plek houden met een borsttuig). De eerste keer dat ik erop zat (op Stan), hing ik al bijna aan de onderkant. Het 'leer' vind ik persoonlijk erg op plastic/karton lijken. Heel dik, stug, glimmend, ruikt niet naar leer en neemt geen ledervet op... Verward

Verder ben ik heel tevreden... Clown

Maar het zou best kunnen dat ze er wél leuke zadels verkopen, ieder zo het zijne, maar voor mij hoeft het niet meer. Volgend jaar moet ik nog een zadel kopen voor mijn andere paard, maar wil niet meer van Zadelmarkt. Ik koop nog liever een 'eigen-merk'zadel van de Divoza. *LOL*