Artikel in Paardenkrant over "het knikje"

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 13:52

Dat ben ik met je eens................ Maar jij voldoet aan alle drie de criteria niet......... IMO..

Je wil het niet diepgaand onderbouwen, je hebt ook niet in de sport iets gedaan EN je wilt geen beeldmateriaal laten zien........

Ik snap niet dat je jezelf niet gewoon bloot wil geven en aan ons allemaal nou eens wil laten zien door bijvoorbeeld fotomateriaal, WAt je nou in hemelsnaam allemaal bedoelt..

Lijkt me niet zo moeilijk wat foto´s neerzetten.......... Mensen die veel meer te verliezen hebben zetten complete films op bokt

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 13:53

ceasario"]
[quote="Aqua8horse"][quote="gijsenkim schreef:
Het bedrijf staat op naam van mijn man. Samen hebben we ook het zwembad ontwikkeld en daar een oorkonde voor ontvangen. De methode hebben we ook samen ontwikkeld.
.



Een zwembad is toch niet nieuws, wordt toch al een tiental jaren bij revalidatie van paarden gebruikt.
En een waterbak bij koeien die niet meer konden staan bv. na het werpen van een kalf.
[/quote]

Als het niet nieuw zal zijn, hadden wij er nooit een ctrooi op kunnen krijgen

Nee, zwembaden zijn er wel maar helaas niet in Nederland. Wij hebben alleen een zwembad uitgevonden in de vorm van een 8. Daardoor worden de spieren optimaal getraind en zeer gelijkmatig. Ook is er een mogelijkheid voor lopen en hangen naast het zwemmen. Wat je gebruikt is afhankelijk van de kwaal en het advies van de DA.

We zitten te wachten op het seintje van de Gemeente of we het mogen gaan bouwen. Het is de bedoeling dat het in een hal komt en daar heb je een vergunning voor nodig.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 14:05

Aqua8horse schreef:
Als het niet nieuw zal zijn, hadden wij er nooit een ctrooi op kunnen krijgen .


Ben wel geinteresseerd in de tekst van je octrooi, zou je mij het nummer kunnen geven? (Ik weet verder hoe die databanken werken) Of is het alleen nog maar een aanvraag?

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 14:07

gijsenkim schreef:
Dat ben ik met je eens................ Maar jij voldoet aan alle drie de criteria niet......... IMO..

Je wil het niet diepgaand onderbouwen, je hebt ook niet in de sport iets gedaan EN je wilt geen beeldmateriaal laten zien........

Ik snap niet dat je jezelf niet gewoon bloot wil geven en aan ons allemaal nou eens wil laten zien door bijvoorbeeld fotomateriaal, WAt je nou in hemelsnaam allemaal bedoelt..

Lijkt me niet zo moeilijk wat foto´s neerzetten.......... Mensen die veel meer te verliezen hebben zetten complete films op bokt


Ik vind dus van wel, daar verschillen we dus duidelijk van mening Lachen

Ik ga het diepgaand onderbouwen maar daar heb ik wel een boek voor nodig. Dat kan ik dus zo niet even in een paar zinnen zeggen. Dat kost veel tijd omdat het erg duidelijk moet worden omschreven. ABovendien is de materie niet zo eenvoudig. Als je ziet dat een aantal mensen het wel begrijpen naar alles wat ik heb geschreven op Bokt en een aantal niet, is er kennelijk ergens iets wat niet duidelijk is. Het is dus geen kwestie van niet willen.

Nee, in de sport heb ik niets gedaan maar wat zegt dat dan over mijn kwaliteiten? Jij kent de redenen niet waarom ik mijn paarden niet uitbreng in de sport. Ik vind het dus onzin om te stelen dat iemand die niet in de sport uitkomt, niet deskundig zou kunnen zijn, want dat maak ik uit jou verhaal op.

Ik wil wel beeld materiaal laten zien maar niet hier op Bokt. Dat wil ik wel maar dan wil ik haar scherp'en fijn beeldmateriaal hebben. Gewoon om onnodige discussie te voorkomen. En dat beeld materiaal heb ik niet.
Het beeld materiaal dat ik heb, geef ik een toelichting bij en beantwoord direct de vragen, als die er zijn. Dat is veel makkelijker dan op een forum.

Nogmaals het heeft dus niets te maken met niet willen.

Het probleem van de ophef zit hem in het feit dat jullie niet kunnen begrijpen wat ik nou precies doe en kan. Kennelij wekt dat bij jullie nogal wat frustraties op. Ik denk dat je toch eerst de materie zou moeten begrijpen voordat je en foto kan beoordelen. Of je begrijpt de materie omdat je het in werkelijkheid ervaart, dus tijdens het rijden. Foto's leveren in dit geval dus zeker niet het gewenste doel. Dat is dus ook de reden dat ik daar niet zo voor ben.

Wat anderen willen doen en plaatsen moeten ze zelf weten.

Ik heb niets te verliezen, ook niet als ik foto's of filmpjes zou plaatsen, alleen een hoop discussie. En mensen die werkelijk zo geinteresseerd zijn kunnen het ervaren als ze dat willen.
Die keus is dus aan hun.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 14:10

Margreet"]
[quote="Aqua8horse schreef:
Als het niet nieuw zal zijn, hadden wij er nooit een ctrooi op kunnen krijgen .


Ben wel geinteresseerd in de tekst van je octrooi, zou je mij het nummer kunnen geven? (Ik weet verder hoe die databanken werken) Of is het alleen nog maar een aanvraag?
[/quote]

Het octrooinummer is 1019942

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 14:12

Aqua8horse"]
[quote="ceasario"][quote="Aqua8horse"]
[quote="gijsenkim schreef:
Het bedrijf staat op naam van mijn man. Samen hebben we ook het zwembad ontwikkeld en daar een oorkonde voor ontvangen. De methode hebben we ook samen ontwikkeld.
.



Een zwembad is toch niet nieuws, wordt toch al een tiental jaren bij revalidatie van paarden gebruikt.
En een waterbak bij koeien die niet meer konden staan bv. na het werpen van een kalf.
[/quote]

Als het niet nieuw zal zijn, hadden wij er nooit een ctrooi op kunnen krijgen

Nee, zwembaden zijn er wel maar helaas niet in Nederland. Wij hebben alleen een zwembad uitgevonden in de vorm van een 8. Daardoor worden de spieren optimaal getraind en zeer gelijkmatig. Ook is er een mogelijkheid voor lopen en hangen naast het zwemmen. Wat je gebruikt is afhankelijk van de kwaal en het advies van de DA.

We zitten te wachten op het seintje van de Gemeente of we het mogen gaan bouwen. Het is de bedoeling dat het in een hal komt en daar heb je een vergunning voor nodig.
[/quote]


Wij hebben alleen een zwembad uitgevonden in de vorm van een 8. Daardoor worden de spieren optimaal getraind en zeer gelijkmatig. Ook is er een mogelijkheid voor lopen en hangen naast het zwemmen. Wat je gebruikt is afhankelijk van de kwaal en het advies van de DA.

Er zal best een markt voor zijn in Nederland.
Maar in de Engelse volbloed wereld is het heel normaal met alle standen en vormen .
Zo ook het er langs lopen en noem maar op.
Voor ons dus niks nieuws.Zo ook niet voor een Lansink of Voorn e.v.a.
Maar blijkbaar wel voor bepaalde mensen op Bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 14:14

Wat mij persoonlijk stoort is dat ik nog nooit enig concreets van je gehoord heb. Alleen talloze dooddoeners en algemene verhalen over tact en schwung. Ja, we willen allemaal een paard dat fijn over de rug beweegt dus dat vind ik persoonlijk nogal gel*l. Je pretendeert (in je onderschrift nota bene) dat je revolutionaire trainingen biedt. Ik heb tot nu toe niks revolutionairs gehoord eerlijk gezegd.

Ik heb met meerdere trainers op hoog niveau gewerkt, en de essentie van wat ze zeggen is bij allemaal gelijk. Ik twijfel dus ook ten zeerste aan dat revolutionaire achter jouw methode.

Juist omdat je nooit met wat concreets komt, ben ik niet zo van je onder de indruk. Ik vind het best leuk om een keer een theoretische casus in elkaar te draaien (heb je daar ook wel eens wat opzetjes voor gegeven, maar daar wil jij dan nooit op in gaan) Ik heb genoeg praktijkmateriaal liggen van vage, slecht gereden en soms zelfs kapotte paarden. Vind het best leuk om daar eens over te ouwehoeren om zo wat meer inzicht in de materie te krijgen. Maar zolang jij niet op dit soort voorstellen in wilt gaan en alleen maar om de hete brei heen blijft draaien, ben ik niet geneigd om je serieus te nemen.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-03 14:14

Dat zwembad wordt de eerste 8vorm ter wereld dus ik verwacht niet dat het in de Engels Volbloedwereld al heel normaal is met alle standen en vormen? Het zwembad op zich is ook niets nieuws, maar de 8vorm wel. Nu moeten mensen die hun paard(en) willen laten zwemmen nog naar Engeland toe, daar is een rond of ovaal bad waar de paarden aan lijnen zitten om te zwemmen. In het zwembad van A8H is het de bedoeling dat de paarden los zwemmen, gestimuleerd door stroming van het water dmv jets

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 14:15

Aqua8horse"]
[quote="Margreet"][quote="Aqua8horse schreef:
Als het niet nieuw zal zijn, hadden wij er nooit een ctrooi op kunnen krijgen .


Ben wel geinteresseerd in de tekst van je octrooi, zou je mij het nummer kunnen geven? (Ik weet verder hoe die databanken werken) Of is het alleen nog maar een aanvraag?
[/quote]

Het octrooinummer is 1019942
[/quote]

Espacenet geeft geen resultaten, ik mis een landcode. WO is het iig niet....
Naam van de aanvrager, datum, dat soort informatie, kun je die geven?

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 14:17

Zep schreef:
Wat mij persoonlijk stoort is dat ik nog nooit enig concreets van je gehoord heb. Alleen talloze dooddoeners en algemene verhalen over tact en schwung. Ja, we willen allemaal een paard dat fijn over de rug beweegt dus dat vind ik persoonlijk nogal gel*l. Je pretendeert (in je onderschrift nota bene) dat je revolutionaire trainingen biedt. Ik heb tot nu toe niks revolutionairs gehoord eerlijk gezegd.

Ik heb met meerdere trainers op hoog niveau gewerkt, en de essentie van wat ze zeggen is bij allemaal gelijk. Ik twijfel dus ook ten zeerste aan dat revolutionaire achter jouw methode.

Juist omdat je nooit met wat concreets komt, ben ik niet zo van je onder de indruk. Ik vind het best leuk om een keer een theoretische casus in elkaar te draaien (heb je daar ook wel eens wat opzetjes voor gegeven, maar daar wil jij dan nooit op in gaan) Ik heb genoeg praktijkmateriaal liggen van vage, slecht gereden en soms zelfs kapotte paarden. Vind het best leuk om daar eens over te ouwehoeren om zo wat meer inzicht in de materie te krijgen. Maar zolang jij niet op dit soort voorstellen in wilt gaan en alleen maar om de hete brei heen blijft draaien, ben ik niet geneigd om je serieus te nemen.


Sorry, hoor dit jou mening en weer vol met aannames en speculaties.
Ik vind het prima maar ik neem jou reacties niet serieus.

Er zijn ook mensen die het wel begrijpen na alles wat ik hier op bokt heb gescheven.

Ik denk dus dat je het probleem misschien eens bij jezelf moet gaan zoeken in plaats van dat balletje iedere keer bij mij te leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 14:18

Maar dat zwembad heeft IMO niet zoveel te maken met wat a8h onder de man met die paarden doet, en daar draait de discussie hier even om.

Leuk dus als je zegt dat je ermee in de krant gestaan hebt (ben ik ook niet mee onder de indruk te krijgen overigens, heb zelf ook gepubliceerd in NRC Knipoog ) maar dat heeft niks met je rijmethode te maken...

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 14:19


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-03 14:20

Zep schreef:
Maar dat zwembad heeft IMO niet zoveel te maken met wat a8h onder de man met die paarden doet, en daar draait de discussie hier even om.


Ik dacht dat de discussie zou gaan over het stuk in de Paardenkrant Haha! Het zwembad heeft idd weinig te maken met het rijden van A8H maar het is wel een goede aanvulling op de trainingen die bij A8H gegeven worden. De trainingen zijn nu al erg afwisselend, maar met een zwembad erbij zal dat alleen maar beter worden lijkt mij.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 14:21

Margreet"]
[quote="Aqua8horse"][quote="Margreet"]
[quote="Aqua8horse schreef:
Als het niet nieuw zal zijn, hadden wij er nooit een ctrooi op kunnen krijgen .


Ben wel geinteresseerd in de tekst van je octrooi, zou je mij het nummer kunnen geven? (Ik weet verder hoe die databanken werken) Of is het alleen nog maar een aanvraag?
[/quote]

Het octrooinummer is 1019942
[/quote]

Espacenet geeft geen resultaten, ik mis een landcode. WO is het iig niet....
Naam van de aanvrager, datum, dat soort informatie, kun je die geven?
[/quote]

Datum 11-2- 2002
Uitvinders J.R. Klomp te CREIL en C.C.C. Klomp-Vonk te CREIL
Dagtekening: 13-08-2003

Raar de Volkskrant heeft mij onlangs geintervieuwd ook naar aanleidng van het octrooinummer. Ik heb nog even goed gekeken maar het nummer klopt.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 14:22

Zep schreef:
Maar dat zwembad heeft IMO niet zoveel te maken met wat a8h onder de man met die paarden doet, en daar draait de discussie hier even om.

Leuk dus als je zegt dat je ermee in de krant gestaan hebt (ben ik ook niet mee onder de indruk te krijgen overigens, heb zelf ook gepubliceerd in NRC Knipoog ) maar dat heeft niks met je rijmethode te maken...


Het stukje ging oa.ook over de rijmethode.

En dat jij niet onder de indruk bent, cah vind ik niet erg hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 14:22

De materie is zo diepgaand dat het niet uit te leggen is.
Hoe in godsnaam kun jij dat dan aan een 12 jarige uitleggen als je het hier niet eens kunt verwoorden wat er nu zo anders is.

Want nogmaals, zonder hulpteugels van achter naar voor rijden, waarbij je je paard recht richt en zo min mogelijk van voren doet, is niets nieuws en dieper als wat ik nu zeg, ben jij hier op bokt ook nog nooit geweest.
Dan vind jij het gek, dat we niet met z'n alle een boktmeeting bij jou regelen?

Hier op bokt zit van alles.
Van beginners tot top. (zelfs internationale top)
Van hobby fokker tot beroepsmatige hengstehouderij.
Iedereen is er bij gebaad als hun paard beter gaat lopen.
Jij bent er bij gebaad als er mensen naar je methode komen kijken.
Helaas doet niemand dat nu, omdat niemand iets te horen krijgt waarin je denkt, hé, daar moet ik het mijne van weten, want dat klinkt geweldig.
Als jij erop uit bent om je methode aan de man te brengen, is bokt daarvoor super perfect.
Dus steeks eens wat moeite in een duidelijk goede tekst, voor ons domme bokkers, met illustraties, voorbeelden enz.

Dan is er misschien een heel anderre duscussie dan die van het laatste jaar, die steeds hetzelfde begint en eindigd.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 14:24

A8H: zie mijn voorgaande reactie, heb 'm gevonden Knipoog Ziet er interessant uit, ben benieuwd of het lukt om te realiseren, lijkt me een aanwinst.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-03 14:24

runningkawa schreef:
Jij bent er bij gebaad als er mensen naar je methode komen kijken.
Helaas doet niemand dat nu


Niemand??? Ik weet anders genoeg mensen die zijn komen kijken bij A8H En dat zijn niet alleen mensen van Bokt Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 14:25

Aqua8horse schreef:
Ik denk dus dat je het probleem misschien eens bij jezelf moet gaan zoeken in plaats van dat balletje iedere keer bij mij te leggen.


Zep wil gewoon weten wat de AH8 methode nou inhoud....... daarom plaatst ze het balletje bij jou......... das toch normaal, Zep heeft geen stelling te verdedigen, jij wel.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 14:26

Nou vertel dan eens wie.
Misschien dat er bokkers zijn die hun kennen en kunnen vragen of hun het duidelijk kunnen verwoorden, omdat dit helaas een minpunt is van aqua

Suusje1986

Berichten: 1154
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 14:32

runningkawa schreef:
Nou vertel dan eens wie.
Misschien dat er bokkers zijn die hun kennen en kunnen vragen of hun het duidelijk kunnen verwoorden, omdat dit helaas een minpunt is van aqua

Ik ben bij A8H geweest, vier weken zelfs, en ik heb er erg veel geleerd. Ze heeft alles heel goed uitgelegd, maar helaas zou ik ook niet zo snel hier uit kunnen leggen wat de A8H-methode inhoudt.
Er is mij eerst heel veel in theorie verteld en daarna heb ik het longeren gezien, toen heeft aqua op haar paard gereden en ik wil haar echt niet ophemelen ofzo, maar dat zag er gewoon super goed uit. Vervolgens mocht ik op haar paard en die voelde echt super aan!
Ik heb heb in die weken nog een aantal keer les gehad en ik heb nooit iets vaag gevonden...
Al willen jullie graag weten wat de A8H-methoden inhoudt zou ik jullie echt aanraden om een keertje te gaan kijken. Wat heb je te verliezen???

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 14:40

Maaike schreef:
Dat zwembad wordt de eerste 8vorm ter wereld dus ik verwacht niet dat het in de Engels Volbloedwereld al heel normaal is met alle standen en vormen? Het zwembad op zich is ook niets nieuws, maar de 8vorm wel. Nu moeten mensen die hun paard(en) willen laten zwemmen nog naar Engeland toe, daar is een rond of ovaal bad waar de paarden aan lijnen zitten om te zwemmen. In het zwembad van A8H is het de bedoeling dat de paarden los zwemmen, gestimuleerd door stroming van het water dmv jets



Het is een leuk ontwerp. Waarbij je mankracht spaart.
De takel kennen we al bij de koeienbak.
Maar ik zei al, er zal hier best een markt voor zijn.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ceasario op 25-12-03 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 14:41

kawa van RK voelt ook super aan..........Ik heb op denk ik 1500 paarden gezeten de laatste 20 jaar ( en daar zaten ook geen lu/lige bokken tussen hoor) maar dit was toch echt een heel fijn paard........

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 14:50

suzanneHK, ik weet het, het gaat heel banketstaaf klinken..........

maar er zit een ietsiepietsie verschil tussen de kennis en kunde van jou en de kennis en kunde van Rk, Zep, Samsam en andere mensen die vragen stellen ..........

Bedoel het niet l.ullig maar je bent 17, de meeste mensen die nu reageren zitten al langer op een paard dan jij oud bent..... Nogmaals niet vervelend bedoeld,.... sorrie als dat wel zo overkomt

Suusje1986

Berichten: 1154
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 14:54

gijsenkim schreef:
suzanneHK, ik weet het, het gaat heel banketstaaflig klinken..........

maar er zit een ietsiepietsie verschil tussen de kennis en kunde van jou en de kennis en kunde van Rk, Zep, Samsam en andere mensen die vragen stellen ..........

Bedoel het niet l.ullig maar je bent 17, de meeste mensen die nu reageren zitten al langer op een paard dan jij oud bent..... Nogmaals niet vervelend bedoeld,.... sorrie als dat wel zo overkomt

Komt niet banketstaaf over hoor Lachen Ik weet dat julie een stuk ouder zijn en veel meer ervaring en kennis hebben dan dat ik heb. Ik zal me daarom ook verder niet met deze discussie bemoeien, maar omdat de vraag werd gesteld wie er wel eens bij aqua zijn geweest, wilde ik even zeggen dat ik er ben geweest en dat ik er daar van overtuigd ben dat de methode werkt.