Shetlander op het balkon, mogelijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:18

lucinda72 schreef:
dat is nog stommer dan mijn idee, ik zoek het tenminste nog uit

maar ik heb er eentje gevonden op marktplaats. maar 84 cm groot en maar 175 euro!!! ik dacht dat ze veel duurder waren


Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar hou er rekening mee dat shetlanders nog wel eens dol zijn op kindervingertjes Knipoog

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:18

Aramat schreef:
Ik zou als ik jou was eerst s ergens een verzorgponytje voor je kinderen gaan zoeken, en dan kijken of jullie t na een paar jaar dag in dag uit verzorgen nog steeds zo leuk vinden! Dan leer je misschien s iets over paarden...


hier ben ik het ook mee eens. Want als de shet er in het begin staat is hel leuk en lief en stoer, maar wat als het nieuwe ervan af is? Als het opeens een last is geworden om weer een volledig uur per dag(en zelfs langer) aan de shet te besteden?

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:18

lucinda72"]
[quote="Tallie1979 schreef:
hmm, begin eens met een geit Haha! Van geiten leer je vloeken en die til je toch wat makkelijker over de rand van het balkon als je em zat bent *LOL*


haha grappig hoor maar niet heus
[/quote]

Ja, vond ik ook al Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:20

Okay, okay. Mensen hebben even lol met het idee, we zijn allemaal erg blij dat je inziet dat het niet gaat lukken. Dus we maken je niet belachelijk, echt niet, het idee roept alleen zoveel grappige beelden op

Ik denk dat het in ieder geval verstandig is om - samen met je kinderen - een paar manegelessen te nemen, of regelmatig naar iemand toe te gaan die jullie kan leren goed om te gaan met een pony. Dat is nog niet zo simpel, en als je het uit onervarenheid verkeerd doet word de pony er niet leuker op in de omgang. Als jullie allemaal een beetje met ponies om kunnen gaan zou ik op een oudere, ervaren kinderpony zoeken. Val alsjeblieft niet voor een schattig koppie als de pony onder de 10 is.

Voor kinderen, helemaal onervaren kinderen, heb je een ervaren, betrouwbare pony nodig die goed is opgevoed. Bij de opvoeding van een jong ding komt een hele hoop kijken dat je niet zo even uit je mouw schud - kijk een rond naar de opvoeding/veulen topics op dit forum - en dat kan heel erg mis gaan. Geen pony onder de 10 dus, en eentje waar al eerder (en met goed gevolg) kinderen mee gewerkt en gespeelt hebben en die veel in de hand is geweest. Die zijn duurder als een 'groen' beestje, maar bezuinig hier alsjeblieft niet op, het kan je heel wat blauwe plekken, beetwonden en botbreuken besparen. Shetlanders worden vaak gruwelijk verwend omdat het maar 'speelgoedponies' zijn en nooit opgevoed als een echt paard. Gevolg - een akelig kreng dat absoluut niet geschikt is voor kinderen. Ga dus op zoek naar mensen die een kinderpony weg doen omdat de kinderen er uit gegroeid zijn, niet naar een beestje dat iemand wel ergens in een weitje heeft staan.

Ik blijf erbij dat wat manegelessen een must zijn voor je hieraan begint, maar succes ermee.

Apple

Berichten: 76191
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:20

Hum, 175 euro voor een shet vind ik eerlijk gezegd nogal duur Scheve mond.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:20

ik moet je wel feliciteren, dit topic bestat nog maar een uur en het is al 7 pagina's ver. Normaal kan zoiets daaaaagen duren Haha!

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:21

xKatleentjex schreef:
ik moet je wel feliciteren, dit topic bestat nog maar een uur en het is al 7 pagina's ver. Normaal kan zoiets daaaaagen duren Haha!


Nou je het zegt Scheve mond Jongens, we smeren hem, straks moeten we nog naar HK Scheve mond

Ann

Berichten: 13280
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:21

Ik hoop echt dat we in de zeik worden genomen, anders heb ik medelijden met de toekomstige shet Scheve mond

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:22

Ik wilde net t zelfde zeggen apple.. Ik zou voor een fala gaan kijken als ik jou was.. luncinda.. die zijn over t algemeen wel wat kleiner.. Of gewoon echt een "dwergshet".. die kun je ook onder de douche zetten enzo als ie vies is.. En hem in bed naast je leggen als ie t koud heeft..
Misschien zelfs een eigen hoekje naast de verwarming.. met een lekker dekentje..

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:24

Neem er zoeen als Frans Bauer Haha! Die zijn heel klein Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:24

Nog een tip: neem in godsnaam je kinderen niet mee als je naar een pony gaat kijken, dan kom je gegarandeerd met het eerste de beste schattige koppie thuis. Zoek in je omgeving iemand die er verstand van heeft en neem die mee als je naar een pony gaaf kijken. Je hebt al een aanbod uit de buurt geloof ik.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:24

En als ie t echt koud heeft kun je hem lekker groente soep geven of een beker chocolademelk.. Met slagroom natuurlijk he!!

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:25


Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:26

En als ie keelpijn krijgt geef je hem maar gewoon hoefstsiroop hoor.. dan heb je iig de dierenarts kosten niet...
En als je een sterke nagel vijl koopt kun je misschien zelf zijn nageltjes vijlen.. en vergeet ze niet te lakken daarna he!!!

NEE DIT GAAT HELEMAAL MIS.. Angel is op dreef Haha!

Apple

Berichten: 76191
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:26

Ik wil Frans Bauer niet . (sorry off-topic).

Goed. Ik geloof dat ik er maar een slotje op zet.

Lucinda heeft inmiddels besloten dat een shet toch iets meer ruimte vraagt dan een balkon en kan met de tips gegeven in dit topic aardig uit de voeten denk ik.

Mocht je verder vragen hebben over aanschaf, prijzen en stalling dan kun je daar beter een volgend topic voor openen om te voorkomen dat deze heel overzichtelijk wordt (en naar de Huiskamer verplaatst wordt, waar Lucinda nog niet kan posten Haha!).

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:26